|  23.11.2012, 11:20 | #90 | 
	| Zwykły przechodzień... 
				
 Zarejestrowany: Jul 2011 Miasto: DW 
					Posty: 1,794
				 Motocykl: GS12y
 Online: 2 miesiące 3 dni 11 godz 45 min 7 s       | 
				  
 
			
			Alternatorowa historyja ciąg dalszy..."...Odpowiadając na Wasze pomysły: Piotr Wierciński, Hedon Hedonista: Odnośnie turbiny wiatrowej. Rozważałem pomysł i nawet taką znalazłem 12 V i 400W przy prędkości wiatru 12 m/s (43 km/h), ale kosztowała 888 zł bez koniecznego, dodatkowego osprzętu. Stary, działający alternator od jakiegoś koreańskiego samochodu kosztował mnie 66 zł. Michał Stańczyk: błotnik faktycznie jest za niski, będzie podniesiony
 Napęd alternatora za pomocą koła pasowego również był rozważany. Ale by uzyskać przełożenie 1:10, koło zdawcze na feldze musiało by mieć rozmiary opony i szorowało by po ziemi. Innym rozwiązaniem było wykonanie dodatkowej przekładni redukcyjnej, ale Mongolskich spawaczy i tokarzy to zdecydowanie za duże wyzwanie. Ledwo radzą sobie z tym prostym zadaniem.
 Martwię się tylko czy metalowe koło alternatora nie zedrze za szybko opony. Do Władywostoku jeszcze 4000 kilometrów, diabelnie daleko i diabelnie zimno.
 
  Mocowanie pod alternator już gotowe. Jutro próby
 Z moich wyliczeń wynika, że:
 koła kosza ma obwód = 2,10 metra
 koło alternatora ma obwód = 0,21 metra
 przełożenie 1:10
 Szacowana prędkość obrotowa alternatora przy różnych prędkościach
 20 km/h = 155 obr koła/minutę = 1550 obr alternatora /min
 30 km/h = 235 obr koła/minutę = 2350 obr alternatora /min
 40 km/h = 315 obr koła/minutę = 3150 obr alternatora /min
 50 km/h = 395 obr koła/minutę = 3950 obr alternatora /min
 60 km/h = 475 obr koła/minutę = 4750 obr alternatora /min
 70 km/h = 555 obr koła/minutę = 5550 obr alternatora /min
 
 Jestem strasznie ciekawy czy coś z tego będzie..."
 
Pozdro Orzep
		
				__________________ -- Nie wzywaj imienia Pana bOrzepa nadaremno--  -- Trudno jest powiedzieć NIE, gdy wszyscy mówią TAK --
				 Ostatnio edytowane przez Orzep : 23.11.2012 o 12:31
 | 
	|   |   |