Możliwość zamówienia 1 szt (sobie zamówiłem 2szt)
 
PRZEDRUK 
 
Charakterystyka
Co to jest o do czego służy?
 

Mało osób wie, że zgaśnięcie kontrolki ładowania nie oznacza wcale, że akumulator jest ładowany. Oznacza ona dokładnie tyle, że alternator 
jest w stanie oddawać energię. Ile tej energii będzie oddawać i ile z niej trafi do akumulatora to już zupełnie inna bajka. LEDWOLT pokazuje kolorem stan instalacji:
ZIELONY-dobrze
CZERWONY-źle
Dodatkowo, pokazuje napięcie podczas pracy rozrusznika, a po wyłączeniu silnika symuluje kontrolkę alarmu.
 
Jest ekstremalnie prosty w montażu-gustowna srebrna lub czarna rurka jest łatwa w montażu i doskonale komponuje się w każdym motocyklu. W samochodzie samą diodę można zamontować wszędzie. 
Interpretacja wskazań woltomierza
 
Poniżej opisano jak intepretowac wskazania. Dwukolorowa kontrolka w woltomierzu może świecić na wiele różnych sposobów. Na wstępie należy wspomnieć o trzech trybach: 
- przy wyłączonym siliku,
- podczas pracy rozrusznika,
- podczas normalnej pracy silnika.
Tryby są przełączane automatycznie. 
Tryb wyłączonego silnika Rzadkie czerwone błyski to symulacja kontrolki alarmu-LEDWOLT tak świeci, gdy silnik nie pracuje (a rozpoznaje to po stałym napięciu akumulatorze przez dłuższy czas). LEDWOLT pobiera wtedy bardzo mało prądu - około 0.2 amperogodziny na miesiąc - dlatego może być cały czas podłączony bezpośrednio do akumulatora. Rzadkie czerwone błyski to symulacja kontrolki alarmu-LEDWOLT tak świeci, gdy silnik nie pracuje (a rozpoznaje to po stałym napięciu akumulatorze przez dłuższy czas). LEDWOLT pobiera wtedy bardzo mało prądu - około 0.2 amperogodziny na miesiąc - dlatego może być cały czas podłączony bezpośrednio do akumulatora.
Tryb pracy rozrusznika- obrazka brak Bardzo szybkie migotanie (około 10 razy na sekundę-dlatego nie dało się wykonać animowanego obrazka) na zielono-dobre napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem
- obrazka brak Bardzo szybkie migotanie (około 10 razy na sekundę-dlatego nie dało się wykonać animowanego obrazka) na czerwono-napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem spadło poniżej 9.2 V - być może jest już za słaba iskra na świecy.
Tryb normalnej pracy
Tryb normalnej pracy włącza się, gdy napięcie w instalacji przekroczy 13.5V 
 kolor zielony oznacza prawidłowe napięcie ładowania na akumulatorze (14-15.2V) kolor zielony oznacza prawidłowe napięcie ładowania na akumulatorze (14-15.2V)
 zielona migająca oznacza, że napięcie jest nieco za niskie, ale w pewnych przypadkach może tak się dziać - na przykład na jałowych obrotach i przy włączonych wielu odbiornikach - gdy świecą się światła mijania, STOP i kierunkowskazy. Napięcie wynosi wtedy od 12.8 do 14V. zielona migająca oznacza, że napięcie jest nieco za niskie, ale w pewnych przypadkach może tak się dziać - na przykład na jałowych obrotach i przy włączonych wielu odbiornikach - gdy świecą się światła mijania, STOP i kierunkowskazy. Napięcie wynosi wtedy od 12.8 do 14V.
 czerwony kolor oznacza, że ładowania brak (poniżej 12.8V) czerwony kolor oznacza, że ładowania brak (poniżej 12.8V)
 czerwony migający oznacza za wysokie napięcie-powyżej 15.2V czerwony migający oznacza za wysokie napięcie-powyżej 15.2V
Montaż
Przewody woltomierza należy podłączyć jak najbliżej styków akumulatora. Najlepiej włożyć przewód pomiędzy styk akumulatora a klemę i zacisnąć klemę. Oczywiście wszystkie powierzchnie powinny być dobrze oczyszczone i posmarowane wazeliną techniczną. 
Podłączanie w innych miejscach-przy bezpiecznikach, stacyjce - będzie mogło powodować zafałszowanie wskazań. 
Parametry techniczne
 
Dokładność wskazań: nie gorzej niż 0.2V, typowo 0.1V 
Pobór prądu: 25mA (w trybie wyłączonego silnika 0.2 mA) 
Zakres temperatur pracy: od -20 do 80 stopni Celsjusza 
 
 
tel.602 643 804