Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne - dyskusja ogólna (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=248)
-   -   VOGE 800 RAlly (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=47873)

mdxmd 12.10.2025 20:17

VOGE 800 RAlly
 
Ciekawa propozycja, motocykl analogowy ma wszystko co potrzeba bez zbędnych gadżetów. Fajna alternatywa dla KOVE, moto tańszy o 10.000 koła od transalpa o tenere nie wspomnę.



https://youtu.be/yqkBgffKJu4?si=TDV-AoBFdS5CuLTy

czaja 13.10.2025 10:43

Od transalpa tańszy bardziej o 15 koła niż 10, porównując ceny katalogowe.
Oprócz tego na wyposażeniu koła bezdętkowe, centralna podstawka, gmole z halogenami, amortyzator skrętu, oslona silnika, grzane manetki i kanapa, gniazdo usb, handbary, duży zbiornik paliwa. Transalp nie ma nawet gniazdka zapalniczki w serii.
Miałem okazję zrobić rundkę po placu i co ciekawe to silnik pracuje cicho nie wydając dźwięków szeleszcząco- świszczących jak coraz więcej motków w tych czasach.

Marcin-BB 13.10.2025 11:41

Jeśli jakość jest podobnie kiepska jak Voge 300 Rally to nie ma się czym jarać...:D.
W sumie jakość nowego Transalpa też mnie na kolana nie rzuciła i po sprzedaży starego Trampka 600 miałem spory dylemat. CF Moto, Voge, kuszą ceną i wyposażeniem, ale już serwis i części to znak zapytania??
O trwałości i jakości szkoda gadać- japońska wielka czwórka i europejskie marki tak się opuściły, że Chińczycy przestali odstawać.

CzarnyEZG 13.10.2025 11:53

W przypadku skuterów 50ccm, dojście do jakości na poziomie Japonii zajęło chińczykom 15 lat.
W przypadku motocykli 125 ccm, pięć i do tego sa miejsca, gdzie przegonili Japonię.
Tak więc drugi- trzeci rocznik już będzie oki. (Coś jak w przypadku NAT)

matjas 13.10.2025 12:07

Wszyscy skończymy na mineralnym :D

mdxmd 13.10.2025 12:17

Cytat:

Napisał CzarnyEZG (Post 890422)
W przypadku skuterów 50ccm, dojście do jakości na poziomie Japonii zajęło chińczykom 15 lat.
W przypadku motocykli 125 ccm, pięć i do tego sa miejsca, gdzie przegonili Japonię.
Tak więc drugi- trzeci rocznik już będzie oki. (Coś jak w przypadku NAT)

akurat w przypadku NAT to jest odwrotnie, im nowszy tym gorszy. Rocznik 2026 to będzie powrót do korzeni a więc VaraderoNAT jak dołożą ten kompresor to Welcome 260Kg

Emek 13.10.2025 12:27

No 10 lat mija a to zobowiązuje. Należy dołożyć z 15 kg do masy, zmniejszyć przednie koło i zwiększyć tylne a dodatkowo zoptymalizować silnik który teraz będzie spalał o 1,5 litra oleju więcej przy zwiększonym momencie o 1,5%. To się nazywa postęp. Voge ma za to fajskie handbary gustownie doczepione plastikową obejmą do lusterka. Nie wiem co powiedzieć. :lol8:

CzarnyEZG 13.10.2025 12:48

Sam fakt, że porównujemy w jednej rozmowie te dwa motocykle nienajlepiej świadczy o NAT :)

mdxmd 13.10.2025 13:06

Cytat:

Napisał Emek (Post 890427)
Voge ma za to fajskie handbary gustownie doczepione plastikową obejmą do lusterka. Nie wiem co powiedzieć. :lol8:

- gniazdo USB to będzie mikrozbiornik na wodę
- halogeny z funkcją doświetlania zakrętów włączane kierunkowskazem :)
- przednie przewody hamulcowe jakby brakuje mocowań

ale za 38900 to nie ma się co czepiać na siłę to są detale, ogólnie motocykl bardzo ciekawy na pewno ciekawszy od trampka, który tak realnie powinien kosztować podobne pieniądze.

na YT ludzie są zachwyceni.

Porównywanie do NAT jest całkiem zasadne oba motocykle są w tym samym segmencie i sobie odpowiadają tyle tylko, że NAT = 2x cena VOGE !!!! daje w zamian trochę więcej elektro-dupereli, dużo więcej masy no i za legene i markę trzeba dopłacać.

mdxmd 13.10.2025 17:46

Cytat:

Napisał czaja (Post 890415)
Od transalpa tańszy bardziej o 15 koła niż 10, porównując ceny katalogowe.
Oprócz tego na wyposażeniu koła bezdętkowe, centralna podstawka, gmole z halogenami, amortyzator skrętu, oslona silnika, grzane manetki i kanapa, gniazdo usb, handbary, duży zbiornik paliwa. Transalp nie ma nawet gniazdka zapalniczki w serii.
Miałem okazję zrobić rundkę po placu i co ciekawe to silnik pracuje cicho nie wydając dźwięków szeleszcząco- świszczących jak coraz więcej motków w tych czasach.

Cieszy mnie to, dodać pełni regulowane zawieszenie. Obecnie japońskie silniki pracują "jako tako" ale wynika to głównie z niższego stopnia sprężania ten Voge 800 ma 12:1 co też jest poniżej dzisiejszych standardów grzechotników z UE (13:1 a nawet 13,3:1 w BMW R1300GS) taki silnik też pojeździ znacznie dłużej dla porównania napiszę, że NAT 2016 ma 10:1 ale 1100 już 10,5:1 i mam nadzieję, że nie będą dalej zwiększać... trudno mocy to nie ma kosmicznej jak w BMW czy KTM ale coś za coś ... większość nie szuka mocy a komfortu i przyjemności z jazdy a przedewszystkim bezawaryjnosci. .


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.