Bagażnik dachowy z parkietem i światłem dyskotekowym
Dziś po naprawdę długim czasie skończyłem tego oto pana na dachu :D
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...b5d91b3031.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...4bc87d1133.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...b089d69e1b.jpg Zacząłem chyba jakoś w styczniu, ale były spore przestoje spowodowane śniegiem i niechęcią do pracy w arktycznych warunkach. Było też kilka innych spraw po drodze, ale się udało. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...ed7075edd0.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...92df9dc887.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...13ed085b9f.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...83e48d95cd.jpg Konstrukcja Bagażnik ma 104cm x 215cm Zrobiony z profila stalowego 20x20x1,5mm. Z tego co pamiętam weszło prawie 20 metrów :) Blaszki stalowe to 1,5mm. W każdym razie wyspawana konstrukcja miała 21kg. Jak na takiego potwowka chyba nie tak źle. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...527f15f2d4.jpg Waga z deskami + aluminium to już 35kg. Malowanie stali Metal pomalowałem epoksydem (novol) a potem cobrą (też novol). Cobre nakładałem pistoletem lakierniczym z dyszą 2,5mm i chyba wyszło całkiem spoko jak na pierwsze malowaniem takim gadem. Farbę rozrabiałem po około 200ml i malowałem głównie kropką. Faktycznie szybko zmienia się z gluta i malowanie tym po pomocą wałka to nieporozumienie co można poglądać na YT. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...9f63115656.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...af71410525.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...88756ab3ce.jpg Zeszła mi 1 cała butelka + 1/3 z drugiej. Do malowania zrobiłem wielki rożen aby dało się obracać bagażnik bez dotykania. Miejsca trudnodostępne przejechałem jeszcze małym pędzelkiem (przykładowo kąty między profilami pod kątem prostym, czy między profilem a blachą). Na wielki plus novola to karta produktu. Ładnie opisane ile mieszać wagowo produktu, jaka dysza w pistolecie, jakie ciśnienie, jakie przerwy między warstwami i czym czyścić narzędzia. Pod tym względem raptor wypadł beznadziejnie bo nie dają praktycznie żadnych informacji. Malowanie drewna Deski z marketu 120x20 zaimpregnowane penetratorem, a potem olejem koloru kasztan. Produkty od altaxa - zobaczymy ile wytrzymają na taniej desce :D https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...a599ef4cf7.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...1c6e64be70.jpg Na bagażniku są 4 listwy aluminiowe airline. Zaczepia się tam uchwyty i można fajnie zabezpieczyć ładunek. Z tego co się zorientowałem stosują to w busach do zabezpieczania towaru na pace. Oświetlenie Na bagażniku są 3 rodzaje ledów od wesema. Tak nawiasem to przypadkiem trafiłem na markę w recenzji chonol vs wesem (Śladem Wierzb) i zdecydowałem się polską lampkę. Chinole lubią być zalane wodą po pierwszym deszczu lub przestać działać/migać po miesiącu. Drugi karny psikuta za kłamanie o lumenach czy pobieranej mocy. Uznałem że nie ma sensu wywalać na to hajsu i lepiej kupić coś lepszego. Helli nie chciałem bo za drogo i szansa że ktoś podpierdzieli wydawała mi się dość spora... Na wielki plus wesema to rozkład światła na wykresie, czego nie widziałem nawet u helli. Ledy mają tyle wat ile pisze na pudełku. Jak świeciłem pod garażem to robią mega robotę. Co do samych ledów to mam: 3 robocze (1400lm, wiązka 30stopni na 7 stopni) na lewa, prawa i wsteczny. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...653c21b749.jpg 4 szperacze (2500lm sztuka). Dwa szperacze są skupione (4 stopnie wiązka, można czytać gazetę 240m dalej) oraz dwa rozproszone (wiązka 50 stopni, gazetę można czytać 65m dalej). https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...42b971118b.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...53498e3104.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...590aaf1d28.jpg Elektryka Teraz o kabelkach, bo ich było dużo :D Zaczynając od bagażnika jest na nim szczelna obudowa kradex ( podpatrzone z rozdzielacza Szynszyla). W pudełku zbierają się wszystkie kabelki w jeden przewód od lawety 8 żył (7x1mm + 1,5mm). 3x1mm to osobno robocze lewo/prawo/tył. 2x1mm obsługują 4 szperacze. 2x1mm +1,5mm złączone jako masa. Czyli na masę mam 3,5mm; na szperacze 2mm a na robocze wypada po 1mm. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...47845bab1f.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...2b2ad8e428.jpg Taki okrągły przewód lawetowy mogłem przepuścić przez dach za pomocą przepustu kablowego. Sam przepust jeszcze solidnie zalałem klejem do szyb. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...997ba1811b.jpg Aby było ładnie wydrukowałem pudełko z petg na przyciski. Dodatkowo wzmocniłem je panelami ze sklejki 6mm od środka. Wydruk wykończyłe szpachlą i pomalowałem cobrą :D Pudełko jest przyklejone do deski za pomocą rzepu velcro i trzyma się dość solidnie. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...1056878ea6.jpg Sterowanie jest dla świateł jak i części kamperowej. Mam dwa przyciski power. Jeden jest odpowiedzialny za część kamperową (webasto, pompa wody...) a drugi puszcza prąd dalej, na poszczególne przyciski od świateł. Jest woltomierz aby widzieć ile jest zapasu na akumulatorze. Jest jeszcze zrywka - po jej założeniu jest zasilanie bez potrzeby trzymania kluczyka w stacyjce. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...80f4a8afe8.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...783cf85008.jpg Po drodze dałem jeszcze zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora. Tak więc baterii do zera nie powinienem rozładować :) Ile to kosztowało? Co do kosztów, jak liczyłem to: Profile 20x20x1,5 + blacha 1,5 320 Profile airline 300 Deski z marketu 270 Farba metal 250 Farba drewno 80 Śrubki nierdzewki 100 Lampy 1300 Tak więc bagażnik około 1300 materiał a drugie 1300 lampy :D Elektryka Zabezpieczenie przed rozładowaniem aku 60 Zrywka 44 Przyciski, woltomierz, elektro drobnica 400 Centrum sterowania około 500. Materiału czy to w postaci stali, czy jakiś przewodów, końcówek i innych pierdołek oczywiście kapkę zostało. Podałem tam +/- orientacyjnie. Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
Fajnie, estetycznie Ci to wyszło...
Właśnie zabieram się za ogarnianie mojego Tyrana do celów właśnie bardziej cywilnego overlandingu i 4x4life. Będzie co robić bo był trochę pociorany ;) Zaczynam od odszczurzania i wygłuszenia wnętrza - po zrobieniu mu 200kuni i pińcet niuta fakt jedzie bosko ale się zrobiło nieco głośno w środku ;) |
Ojaaaa⌠muszę jechać a szczęka na podłodze.
Pięknie!!! |
Elegancka robota :bow:
|
Jeszcze takie coś powstawało równolegle z bagażnikiem co by żyć w środku.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f6a23b994f.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...a24034b968.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...cdca0725c9.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...8fbae6daea.jpg Jutro ma zacząć padać to będzie tapicerowanie łóżka. Dziś trzeba jeszcze pogodę wykorzystać do pracy na zewnątrz :D https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f057a2f3f2.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...c6e4d7f452.jpg Zabudowa ze sklejki 6mm, wzmacniana listewkami 2x3cm. Tylko łóżko jest ze sklejki 10mm, panele dokładane wzmacniane listewką 2x3cm od spodu. Ich długość to 115cm i są podparte tylko na końcach. Wyszły dość sztywne - jak wejdę na jeden to ugina się w granicach 0,5cm. Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
Ale pięknie :)
|
Brawo stary. Pięknie to wysmyczyłeś!!
|
3 Załącznik(ów)
Fajna robota:Thumbs_Up:
Podoba mi się porządek w kablach oraz puszka na przelaczniki:Thumbs_Up: Patent z szyna do mocowania pasów :bow: Jeżeli chodzi o ledy to się zgadzam z Tobą. Nie warto kupować chińskich listew bo to marnowanie pieniędzy i święci to do dupy:D Miałem taką chińska listwę i szybko się posypała. Z racji tego że dużo przebywam na Skandynawii gdzie dodatkowe oświetlenie jest na porządku dziennym mogłem podpatrzeć, podotykać konkretne lampy. Ceny tego nie są dużo większe niż chińczyków choć za konkretne zestawy trzeba wydać już parę tyś. Na początek kupiłem listwę o mocy 100W i współpracujemy już 3 lata i jestem bardzo zadowolony. Ostatnio wpadła mi w ręce konkretna szt o mocy 280W :bow: I ona właśnie trafi na bagażnik do Opla:D Dużą zaletą jest gabaryt bo są one przeznaczone do montażu w okolicach tablicy rej. Wykonanie oraz wodoszczelność do duża przepaść do wspomnianych chińczyków |
Pany, a z tymi wypalaczami zwierzęcych oczu jeździliście w nocy, w deszczu?
:) Bo moje doświadczenia wskazują, że zbyt mocne światło odbijające się od mokrych liści, oznakowania i innych odblasków, na dłuższą metę bardziej męczą niż pomagają. Za optymalne uważam combo spot/flod 40W x 2. Chińskie. Męczę je coś z 6 czy 7 lat. nie przeciekają, nie pocą się, nie mrugają. W moto mam 2x 20W spot/flod. Chińskie.:) |
Ten potworek na 280W i 17A to jakie ma kable? Od spawarki wystarczą? :D
Co do chińskich listw ledowych to ponoć wypada im zdemontować szybę i uszczelnić dodatkowo silikonem. Może wtedy jest mniejsza szansa na zalanie i uwalenie elektroniki. Może być tak że te najtańsze są syfiate ale już kapkę droższe dają radę i wody się nie boją. Chińczyko często mają standard produkcji cena czyni cuda przez 5 minut i kapkę drożej ale działa dłużej :) Ja jeszcze miałem problem z długością ledbara na przód. Żaden mi nie chciał ładnie się wpasować na długość. Potem przypomniałem sobie, że podobały ni się takie okrągłe lampki. A jak już znalazłem model od wesema to musiało tak zostać :D Okrągłe mają po 30W, więc w sumie to 120W na dachu. Boczne/tył po 19W. Co do problemu oślepiania to z mgłą/znakami drogowymi problem bywa już przy odpaleniu długich :) Mam puszczone osobno kable na skupiacze i rozproszone. Teoretycznie mógłbym dodać kolejny pstryczek i włączać je oddzielnie ale to chyba robi się już przesada z ilością pstryczków. Jeszcze jest opcja z dodaniem regulatora PWM i można by sobie sterować mocą świateł. Ale tu jest ryzyko, że regulator w lampach mógłby nie do końca lubieć takie włączanie-wyłączanie tysiąc razy na sekundę. Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.