Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne tematy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=24)
-   -   reanimacja motorynki (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=9940)

Dzieju 12.07.2011 21:41

reanimacja motorynki
 
Właśnie przytargałem do garażu motorynkę. Jest w rodzinie od ok 20 lat z czego z 15 nie jeździła.
Będzie trochę zabawy żeby doprowadzić ją do stanu z czasów jej młodości ale warto bo to już historia.
Jest jeszcze jedna ale to w następnym rzucie.
Obydwie po reanimacji zostaną w rodzinie na zawsze.

Jeśli komuś zbywają jakieś graty i nie ma pomysłu co z tym zrobić to chętnie przygarnę.

szymon25 14.07.2011 11:51

ja poszukam bo mialem kilka motorynek jak cos znajde to Ci przywioze. najwyzej sie ustawimy gdziesz na miescie. a co potrzebujesz?

Dzieju 14.07.2011 17:42

Jak wspomniałem dopiero co przywiozłem jeszcze nie rozbierałem ale już wiem że tłok stanął dęba wpsikałem tłustego żeby odmiękł , tylny błotnik pęknięty ( jak się dowiedziałem od latania na gumie)
Elementy chromowane podupadły głównie kierownica, trzeba nowy chrom lub malowanko.
Zobaczymy jak ruszę z robotą przy niej.
Druga jest podobno w ciut gorszym stanie , przekonamy się.

Dzieju 26.07.2011 23:34

Cylinder zdjęty , tłok odklejony od cylindra , pierścienie oczyszczone w ukladzie korbowo tłokowym brak luzów.
Przydadzą się nowe uszczelki pod cylinder , głowicę , na komorę pływakową.
Pozostawione ok 0.5 ltr benzyny spowodowało nalot korozyjny wewnątrz zbiornika , trzeba będzie jakoś to wypiaskować.
Opony w stanie średnim , dętki raczej do wymiany , felgi do podprostowania.

nicek27 27.07.2011 00:16

To jest ta z kwadratowym bakiem? Fajna sprawa takie coś doprowadzić do zajebistego stanu, tylko najgorzej z częściami w sensie tłok-cylinder-wał. :dizzy:
Powodzenia!

fxrider 27.07.2011 00:55

Na allegro takich części jest od zatrzęsienia (prosto z ChRL), tylko ciekawe jak jest z jakością tego.

szwedzkikucharz 27.07.2011 08:51

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 189164)
Cylinder zdjęty , tłok odklejony od cylindra , pierścienie oczyszczone w ukladzie korbowo tłokowym brak luzów.

Dzieju: jakieś fotki by się przydały. Ku potomności :Thumbs_Up:

Dzieju 27.07.2011 09:22

Tak, to ta z "kwadratowym " bakiem , druga którą mam zamiar podszykować ma jajowaty.
Dawno nie grzebałem w takich malutkich silniczkach a miło jest pobawić się taką miniaturką.
Benzyna odparowała a olej wymieszany w benzynie skutecznie się osadził wewnątrz gaźnika zaklejając co się da jak rownież sklejając tłok do cylindra.
Dopiero wyjęcie szpilek i obracanie cylindrem uwolniło tłok.

szparag 27.07.2011 09:29

Ostatnio, mam sporo roboty przy Simsonach ( dzięki jednemu z naszych forumowiczów :) ) Troszkę się czuję jakbym cofał się w rozwoju. Ale do czego zmierzam, to małe paskudztwo mimo, że niby takie proste, potrafi nieźle napsuć krwi. Jak będziesz robił silnik, to uważaj na simeringi, nie daj sobie wcisnąć w sklepie normalnych ( czarnych ) od razu kup brązowe, czarne puchną i dają dupy. Co do części to unikaj wszystkiego co nowe - chińskie, to po prostu nie działa, lepiej reanimować stare.

Pozdrawiam i miłej zabawy.

nicek27 27.07.2011 10:35

Cytat:

Napisał szparag (Post 189225)
Co do części to unikaj wszystkiego co nowe - chińskie, to po prostu nie działa, lepiej reanimować stare.

Właśnie to miałem na myśli mówiąc, że trudno o części. Coś przypominam sobie, że do motoryny da się "wsadzić" tłoka od simsona... O takiego, dobrego już dużo łatwiej. Cylinder to jedynie szlif. Jaką ściemę teraz walą na allegro z tymi zestawami TJUNING.. Prawdziwy zestaw kosztuje koło 400zł., nie 60..:)
Pojeździłby taką motoryną. Tylko trzebaby tą wysoką kierownice mieć. Jak dobrze zrobiona to i na 2 biegu gume na asfalcie pali (moja tak miała:D).

szparag 27.07.2011 11:18

Tłok nie pasuje od sima, ale da się znaleźć jeszcze oryginały w starych sklepach z częściami do rometów.

Vooytas 27.07.2011 14:56

Aktualnie remontuje komarka, właściwie to go przebudowuje.
Polecam gościa na allegro Lantis z Mikołowa.
Nie wali ściemy, zna temat, ma wały polskie na stanie (rzemiosło ale jest ok, na 100% lepsze niż Chińskie z gównolitu)

W twoim przypadku bym wykonał:
1. Szlif cylindra + nowy tłok, pierścienie sworzeń
2. Rozpołowienie silnika- wymiana łożysk (dużo nie ma :) ) na dobrej marki
3. simery tak jak pisał Szparag ( w 2t to bardzo ważne!!!)
4. zestaw naprawczy gaźnika tak zwany "duży" 28 zł jest w nim wszystko co potrzeba
5. tarcze sprzęgłowe - lepiej wymienić jak masz rozebrane - koszt kilkanaście złotych
6. uszczelki na połówkach i pokrywach zewnętrznych leciutko DIRKO pociągnąć

Powodzenia!!! i daj znać jak postępy.

Jak ja będę miał czym się pochwalić to tez wkleje foty :)

Dzieju 27.07.2011 22:11

Wpadłem dziś do sklepu z częściami do motorowerów ( istnieje ze 20 a może i 30 lat) tych prawdziwych , żadnej chińszczyzny.
Kupiłem kpl uszczelek na cały silnik.
W środku stała między innymi MZka Tropik , stan na oko niemal nówka.

szparag 27.07.2011 22:17

Zapytaj o oryginalne części do simsona, bo sporo potrzebuję :), znaczy się odwdzięczę.

wieczny 28.07.2011 01:08

Mogę jutro koło 12 wpaść na Nowolipki, podpytać o co chcecie. Napiszcie listę, wydrukuję i się dowiem :).

aciu 28.07.2011 01:43

jak chcesz to u mnie niedaleko jest stary sklep, taka konkret komuna...zapytam co tam ma o podeśle ofertę. W necie jest nawet oferta tego sklepiku...pisze "motosprzęt" ale jak tam raz p[odjechałem...to zatkało...wszystko do MZ, WSK, Junak...nic do Afry...czyli się nada :)

Lepi 28.07.2011 09:07

Do afryk też już powoli powinny pojawiać się w takich sklepach ;)

wasilczuk 28.07.2011 09:40

Dzieju broń Cię Panie nie piaskuj od środka zbiornika. Drobinek pyłu już nigdy z tamtąd nie wypłuczesz a będzie to szło na gaźnik i komorę spalania. Poprostu wypłucz i daj na wężyku mały filterek. Słyszałem gdzieś kiedyś że dobre są wkręty , gorąca woda i kwasek cytrynowy. No i bultać i bultać.pozdro

aciu 28.07.2011 10:38

albo skierować do środka przez wlew paliwa karchera i dmuchnąć. Dobre są też jak pisze Wasilczuk wkręty śrubki i wszystko co ma drobne zadziorki chaczyki...chwycić w dłonie i zatańczyć makarene tak z tempem x 100. Piasek nie bardzo :/ Ewentualnie kamienie takie jak w zoologicznym można kupić dla rybek...średnicy 1cm.

Lepi 29.07.2011 09:43

Szybsza opcja to wożenie w bagażniku terenówki :)

intr 29.07.2011 14:05

Cytat:

Napisał szparag (Post 189225)
Ostatnio, mam sporo roboty przy Simsonach ( dzięki jednemu z naszych forumowiczów ) Troszkę się czuję jakbym cofał się w rozwoju. Ale do czego zmierzam, to małe paskudztwo mimo, że niby takie proste, potrafi nieźle napsuć krwi.

Ja bym to nazwał powrotem do podstaw, bo te silniki wcale nie są proste w naprawie. Przez ogólny rozrzut produkcyjny jest tam tyle punktów dystansowania, pasowania, doboru cześć klasami, że po rozkręceniu tego i złożeniu na nowych częściach w trybie plug and play silnik po remoncie już nadaje się do remontu.

Z przekonania, że te silniki są tak proste, że każdy kto sprawnie włada śrubokrętem jest wstanie to naprawić wzięły się legendy o nikłej trwałości tych silników. ...Bo przecież włożyłem wszystko na swoje miejsce a i tak się popsuło ;) To samo tyczy się silników MZ'towskich z tej samej ify. Nie ma lekko ;)

W Romeciku jest motyw z dystansowaniem wałka z kółkiem przesuwnym. Trzeba pomierzyć rozpiętość karterów uwzględniając grubość uszczelki między nimi. A następnie włożyć taką podkładkę, aby uzyskać szczelinę 0,2 mm. Jeżeli tego nie zrobisz, koło zbierające napęd będzie posiadać znaczy luz osiowy i odsuwać 2 bieg. Wpusty kółka przełączającego biegi zrobią się szybko okrągłe. Zniknie dwójka a zaraz później jedynka.

Dzieju 30.07.2011 00:23

Cytat:

Napisał szparag (Post 189370)
Zapytaj o oryginalne części do simsona, bo sporo potrzebuję :), znaczy się odwdzięczę.

Dzwoń i dopytaj 501-075-762 ul. Ząbkowska 13.
Jak ustalisz i będziesz coś potrzebował daj znać.

Dzięki za podpowiedzi w kwestii oczyszczenia zbiornika.
Co do potrzebnych wibracji to może przyczepić któremuś z offowców do motocykla, po powrocie z 3 dniówki zbiornik będzie wystarczająco wstrząśnięty :)

JARO BQT 31.07.2011 09:16

zazdroszcze wam czasu mam w garazu kawe ldt 440 i nigdzie nie moge znalezc krucca do gaznika 84 rok tez piekny zabytek

Vooytas 31.07.2011 23:59

Cytat:

Napisał intr (Post 189595)

W Romeciku jest motyw z dystansowaniem wałka z kółkiem przesuwnym. Trzeba pomierzyć rozpiętość karterów uwzględniając grubość uszczelki między nimi. A następnie włożyć taką podkładkę, aby uzyskać szczelinę 0,2 mm. Jeżeli tego nie zrobisz, koło zbierające napęd będzie posiadać znaczy luz osiowy i odsuwać 2 bieg. Wpusty kółka przełączającego biegi zrobią się szybko okrągłe. Zniknie dwójka a zaraz później jedynka.

To się tyczy silników "okrągłych i kanciatych" 2 biegowych ?
Kurcze chyba nie mam żadnej podkładki na tym wałku......

Lepi 01.08.2011 03:25

Ja przypomne, ze mam na wydaniu 3 wiecznie glodne koty. Filet gratis ;)

intr 01.08.2011 08:21

Cytat:

Napisał Vooytas (Post 189910)
To się tyczy silników "okrągłych i kanciatych" 2 biegowych ?

Tak. Trzy biegowe z dezametu chyba nie były montowane w motorynkach (ale głowy uciąć nie dam ;) ) Podkładka dystansowa przychodzi między tryb drugiego biegu a łożysko. Rozpiętość zespołu z podkładkami musi być 0,2 mm mniejsza od rozpiętości karterów z uszczelką. Z drugiej strony dystansowało się położenie koła zębatego przekazującego napęd na skrzynie ze sprzęgła względem kosza sprzęgłowego, ale to jest mniej istotne dla trwałości skrzyni.

Bartas 01.08.2011 13:36

Czytam ten temat i czytam... pamiętam jak sąsiad śmigał na zielonej motorynce, Ci co nie mieli, zazdrościli :) Ehh lata młodości :)

puntek 02.08.2011 09:05

dziś mijałem w mieście gościa na motorynce :)
serce zabiło szybciej bo to takie małe, że nawet pospolity skuter było mastodontem ( oj lubię to słowo) obok niej - a moja afri to już po za skalą była :)

Dzieju 29.08.2011 11:33

Wreszcie znalazłem chwilkę na dokończenie procedury odpalania.
Odpaliła z pierwszego kopa na chwilę , niestety świeca która w niej siedziała skończyła swój żywot bardzo dawno temu.
Całe szczęście miałem ponad 30 letnie świece, nóweczki zapakowane fabrycznie w specjalny papier.Trochę za gorące (F-70) potrzebna chłodniejsza ( F-80 , F-85 ) ale narazie wystarczą.
Ponowna próba i ...... działa, wstepna regulacja i pierwsze metry zaliczone :)
Zbiornik jeszcze brudny ale duża strzykawka z kawałkiem przewodu daje radę.
Teraz pobawimy się trochę z kosmetyką i smarowaniem.
Dzieci ucieszone i już pytają kiedy drugą ściągnę co by każde miało swoją.
Pierwszy raz w życiu ruszały ze sprzegłem i o dziwo żadnych szarpnięć tylko płynne ruszenie.
Przy okazji , uszczelki te po kilka zł robione z jakiegoś paieru są kiepskie.
Fajnie by było znaleźć takie prawdziwe z tamtych lat albo dorabiać z lepszego materiału.
No nic ,bawimy się dalej :)

randal 76 29.08.2011 22:29

to masz w nagrodę;)


Tylko dla dorosłych .


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.