Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Regularne czynności serwisowe (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Afryka z dużym przebiegiem-info przed kupnem (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=42608)

Adam93 21.05.2022 09:53

Afryka z dużym przebiegiem-info przed kupnem
 
Witam! Mam nadzieję,że umieściłem post w dobrym dziale.
Kolega ma na sprzedaż Afryke z 1999r z oryginalnym przebiegiem 170 000km.
Pytanie mam, czego należy spodziewać sie po Afryce z takim przebiegiem? Czy ona jeszcze pojeździ, czy przychodzi czas remontu? Jakie afryki robią przebiegi bez dłubania w silnik?

Pozdrawiam!

matjas 21.05.2022 10:25

Poka wałek :)

Adam93 21.05.2022 10:35

Nie mam zdjęć, dopiero chce pojechać ją obejrzeć.
Jesli oryginalnie 170 000, to warto dać 2800€?

wierny 21.05.2022 10:40

Rozrząd wytrzymuje w AT ok. 170 tyś.km, na forum wyczytałem. Jak moto używane z szacunkiem, to pewnie 300 tyś dla pieca nie stanowi problemu.

matjas 21.05.2022 10:47

Poka wałek :)

Poka foty. Zaraz obcmokamy i będzie wiadomo.

gkrz67 21.05.2022 10:51

To pewnie zależy jak była exploatowana. Jeśli zgodnie z przeznaczeniem, to raczej końcówka, jeśli po dziadku to...może jeszcze pociągnie. Pompa wody 1600zł, łańcuszek rozrządu ze 300, łańcuch pompy...to wszystko może być już bliskie końca. Honda solidna, ale wszystko ma swój koniec. Cena niewielka, ale potem nie wiadomo co z tym dalej robić, czy remontować ? Dalej strach jechać. No mój strup ma 33 lata i 140 tysi i do Norwegii go w tym roku pogonie.
Trudno przewidzieć, może zdechnąć w każdej chwili, ale mój kosztował 6 lat temu 4000 zł, w razie W zostaje w kraju odwiedzanym, swoje już zrobił.

Artek 21.05.2022 10:54

Cytat:

Napisał Adam93 (Post 781143)
Nie mam zdjęć, dopiero chce pojechać ją obejrzeć.
Jesli oryginalnie 170 000, to warto dać 2800€?

Nie.
To jak by nie patrzył kupa kasy. Kasy za motor, który ma już swoje lata i kilometry. Będziesz w nim wiecznie grzebał i wymieniał stare, zużyte elementy na nowe. Koniec końców po władowaniu kupy smalcu i zmarnowaniu czasu w garażu, przeszukiwaniu neta za częściami będziesz posiadaczem starej legendy.

Adam93 21.05.2022 10:58

1 Załącznik(ów)
Tak wyglada

cyryl 21.05.2022 11:12

Przecież 90% afryk ma taki przebieg albo większy.

Marcin-BB 21.05.2022 11:12

Większość afryk z olx czy nawet z tego forum ma już ponad 100 tyś km, tylko ich właściciele o tym nie wiedzą!:D
Jeśli coś sam grzebiesz przy motocyklach, to watro kupić taki i zrobić sobie samemu serwis- wtedy wiesz czym jeździsz. Afryka jest naprawialna, wszystko można zrobić, kwestia czasu i kasy.
Ta ze zdjęcia nie wygląda na cioraną po lesie. Ktoś raczej jeździł turystycznie, a przy jeździe asfaltowej te 170 tyś km to nie jest dramat. Sprawdź wałek, zmierz kompresję i jak będzie ok to bierz. Można się potargować- 2500 E to by była bardzo dobra cena, bo za egzemplarz z przebiegiem mniejszym o 100000 tyś trzeba zapłacić blisko2x więcej.
Przy przebiegu 170 tyś na pewno będzie do zrobienia kilka rzeczy i ze 2 tyś zł tam spokojnie utopisz.
Jeśli każdą rzecz- nawet wymianę oliwy- zlecasz warsztatom- to się zastanów i policz czy nie taniej kupić motor z małym przebiegiem i zrobić tylko podstawowy serwis.

TYMEKVMAX 21.05.2022 12:07

Za 2500 euro biorę w ciemno i nie martwię się przebiegiem dla mnie ona się dopiero dotarła :pwykonałem pomiary całego silnika w Afryce z o wiele większym przebiegiem i byłem naprawdę w szoku powodzenia w zakupie
Sprawdź sprężanie i wałek jeśli ok wygląd zewnętrzny i idź głosem serca bo tutaj każdy będzie pisał swoje mądrości i nic z tego nie wyjdzie pozdrawiam

Baza 21.05.2022 12:59

Wygląda na ładną i zadbaną.
Jeśli nie chcesz jej ekploatować mocno i robić po 15tyś/rok to za tą kasę bierz.

dawid8210 21.05.2022 14:19

Prośby o fotę wałka potraktuj poważnie. To nie śmichy, chichy. Tylko wałka gołego, ze zdjętą zębatką zdawczą.

Mirek Swirek 22.05.2022 02:41

Ale trujecie dupe z tym wałkiem. Mówię bardzo poważnie. Ile mieliście Afryk i z jakimi przebiegami, że tacy mętorzy i mędrcy jesteście? Z chłopakami mieliśmy kilkanaście Afryk i wałek nie był wyznacznikiem przebiegu. Czy jak Wam przedstawię zdjęcia trzech wałków, to powiedzie na podstawie ich zdjęć, ile przebiegu mają z tolerancja do 30tk? Bardzo wątpię... Widziałem wałki z różnymi przebiegami, oryginalnymi, a i wałki bez historii przebiegu, a wałek w afrze, z przebiegiem grubo ponad 300tk dalej daje rade i to fakt poparty przebiegiem jednego użytkownika.
Afra wygląda dobrze, o wałek ja bym się nie martwił.

Dzieju 22.05.2022 06:50

170tyskm to żaden przebieg, jak wspomniano większość ma już kolejną setkę na liczniku ale myślą że jest inaczej :)
Rozrząd powyżej 200 tys też sobie działa bez problemu.
Zużyte wałki są najczęściej wyznacznikiem stylu jazdy i poszanowania sprzętu a nie przebiegu.
Wyrokowanie że zaraz trzeba będzie topić w niej kasę to straszenie że za rok o konkretnej godzinie popada deszcz.
Nie straszcie człowieka.

Adam93 , na zdjęciu wygląda przyzwoicie , weź ze sobą na oględziny kogoś kto ci to obejrzy.
Afryka to inny motocykl niż większość i lata czy przebieg nie robią na niej takiego wrażenia jak przeciętny motocyklista myśli.
Te 170tyskm dla wielu silników już agonia lub dawno kapitalny remont a dla Afryki dobre dotarcie.
Powodzenia.

sudden 22.05.2022 11:57

Cytat:

Napisał Mirek Swirek (Post 781229)
Ale trujecie dupe z tym wałkiem. Mówię bardzo poważnie. Ile mieliście Afryk i z jakimi przebiegami, że tacy mętorzy i mędrcy jesteście? Z chłopakami mieliśmy kilkanaście Afryk i wałek nie był wyznacznikiem przebiegu. (...)

Myślę, że nie tyle chodzi o wywróżenie przebiegu po wyglądzie wałka co o sprawdzenie czy w najbliższym czasie nie trzeba silnika rozpoławiać, żeby ten wałek wymienić, co dla kogoś, kto nie jest mechanikiem potrafi być trochę problematyczne.

A poza tym, tradycja to tradycja. Bez zdjęcia wałka wątek się nie liczy! :)

ablos78 22.05.2022 12:02

Ja w swojej remont silnika i wymianę walka robiłem przy przebiegu Ok 500000km,więc jak ogólny stan jest ok to bierz i się nie zastanawiaj

dawid8210 22.05.2022 12:15

Mirek, ale nie chodziło mi o to żeby wróżyć przebieg po walku. A o to żeby nie było zdziwka i tematu na forum pt. ,,Zaspawana zębatka, co robić?":)

wierny 22.05.2022 14:22

Cytat:

Napisał ablos78 (Post 781252)
Ja w swojej remont silnika i wymianę walka robiłem przy przebiegu Ok 500000km,więc jak ogólny stan jest ok to bierz i się nie zastanawiaj

500tyś km przebiegu Rd07 na jednym silniku? Napisz coś więcej- chętnie poznamy historię tego Moto. :)

ablos78 22.05.2022 14:42

Cytat:

Napisał wierny (Post 781255)
500tyś km przebiegu Rd07 na jednym silniku? Napisz coś więcej- chętnie poznamy historię tego Moto. :)

Tak,na jednym silniku,motocykl z forum,szparag w najstarszym trampku miał 380000km i dopiero myślał o remoncie,więc w Afryce 500000km to żaden wyczyn :)

sudden 22.05.2022 15:58

Cytat:

Napisał ablos78 (Post 781258)
(...)szparag w najstarszym trampku miał 380000km i dopiero myślał o remoncie,(...)

Ja się zastanawiałem czemu mam taki zgrzyt z wystawieniem mojego Trampka z przebiegiem ok. 38.000 km, a to chyba podświadomość mnie blokuje, że szkoda się pozbywać bo on jeszcze na dotarciu w takim razie :D No łatwiej to teraz mi nie będzie :)

CzarnyEZG 22.05.2022 16:31

Poka wałek poka wałek :)

Tak naprawdę, to on sporo mówi o użytkowniku i sposobie serwisowania całości.

U mnie przy przebiegu 200 kkm były wymieniane łańcuch rozrządu, a silnik w tolerancjach fabrycznych.

lukasz_vip 23.05.2022 08:01

Panowie... LC8 dobrze serwisowane i latane po czarnym robi po 300-400tys. km bez zaglądania w silnik. Znałem nawet LC4 z nalotem 150tys. km na seryjnej korbie i tłoku. Także 500tys. km na silnik afrykański to powinno być minimum.
Brać i się nie zastanawiać bo wygląda lepiej niż te z 50tys. km na olx :D

PS.: Jakbyś nie chciał to ja z chęcią wezmę do pary z LC8 :)

RAVkopytko 23.05.2022 22:15

W czym problem ? na liczniku będzie 70 000 ;)

Żaki-Czan 23.05.2022 22:19

Cytat:

Napisał sudden (Post 781269)
Ja się zastanawiałem czemu mam taki zgrzyt z wystawieniem mojego Trampka z przebiegiem ok. 38.000 km, a to chyba podświadomość mnie blokuje, że szkoda się pozbywać bo on jeszcze na dotarciu w takim razie :D No łatwiej to teraz mi nie będzie :)

Artur, jakbyś się namyślił, to dzwoń, bo nie mam wizji na moto. Emek mi CBF z głowy wybił, Versys jest tak brzydki, że miałbym koszmary w nocy, starej Afry się boję, że może być mina i zostaje mi albo V-Strom, albo Trampek, a od Ciebie przynajmniej miałbym pewność co kupuję ;)

Widmo80 23.05.2022 22:38

Bez zdjęć wałka to wróżenie z fusów :D
Moja rd03 ma 190 tyś i pali z półobrotu( to ze ma 90 tys nawet się nie łudzę i oby to nie było 290 tyś) Stare hondy nie umierają tak szybko .
Za to w bmw, gs 800 znajomemu silnik stracił ciśnienie po 60 tyś i nie opłacało się remontować a miał od nowości. W ogóle miałem już sporo motocykli i jakoś starej Afryce najbardziej ufam, nawet z nalotem bliskim 200. Ale ja fanatyk podobno jestem .

wierny 24.05.2022 04:35

FanAfryk.:at: Takich tu nas wielu.:)

Adagiio 24.05.2022 06:11

Mam siódemkę z realnym potwierdzonym przebiegiem, pamiętacie zdjęcie wałka trampka, który był niedawno w giełdzie na forum. Trampek miał 2588 km , moja AT ma stówkę, wałki są dokładnie takie same/nowe. Pisałem o tym wiele razy, to nie przebieg zjada wałki, tylko chujowe zamienniki zębatek zdawczych, które zakładacie nigdy nie założyłem i nie założę nic po za oryginalną i za każdą wymiana nowe zabezpieczenie. Miałem kiedyś Africe, którą sam przejechałem z 80 tys po górach i piochach Sahary a to jakieś trzysta tysiaków turystycznej jazdy po asfaltach i szutrach. Jakbym jeździł na dziadostwie to tza by było dwa razy w tym czasie zrobić wałek, a wałek był idealny. Wymyśliliście jakaś durną teorie z tym wałkiem i trzymacie się tego obsesyjnie a to wcale tak nie jest.

matjas 24.05.2022 09:03

Moja RD04 miała 190k i była jak nowa.

lukasz_vip 24.05.2022 09:07

I tutaj potwierdzę to co mówi Adagio. Miałem 3 AT RD07. W dwóch wałki idealne, a w jednej mimo 50tys. km przebiegu wałek lekko odbity z już wyczuwalnym luzem na zębatce. I to właśnie ta ostatnia była użytkowana na nie oryginalnej zębatce, głównie po mieście ze starem od świateł do świateł. I to właśnie w tylko w tej AT było słychać kosz sprzęgłowy właśnie od jeżdżenia od świateł do świateł. Dwie pozostałe jak kupiłem były na zębatkach OE i tam wałki idealne.

Wałek nie jest wyznacznikem przebiegu ale jest punktem, który trzeba sprawdzić obowiązkowo w AT.

irekafrica 24.05.2022 14:06

Mój przypadek ku przestrodze. Kilka lat temu kupiłem wymarzoną Afrykę rd-07 z 93roku(Milka) Gość przywiózł z Włoch od jedynego właściciela z nalotem 91tyś.Byla w tak idealnym stanie że wyglądała na 3-4 lata,zero sniedzi,nalotu, pięknie złote koła, lakier,papiery z serwisu do 90tyś Zrobiłem może z 400 km i myślę a zobaczę tu i tam. Odkręciłem osłonę zębatki tam OEM jak nowa, koło do przodu łańcuch na bok, zębatka schodzi i co? Masakra!!! Na wałku były tylko listki jak paznokcie! wieloklin był tylko od czoła,nie było szans na klej. Zaspawałem zrobiłem około 10 tyś.Sprzedałem ją mówiąc kupującemu który się zgodził bo tak pięknie wyglądała. Jak znajdę zdjęcie tego wałka i tutaj wkleję to się porzygacie bo nigdzie takiego nie widziałem.Kupilem później obecną 96r że Szwajcarii z nalotem 32 tys.i jest git.Do dziś mnie gryzie myśl co skończyło tak wałek amen.

matjas 24.05.2022 15:28

290kkm, miejska jazda?

moja była JAK NOWA, naprawdę jak piszesz jak 2-3 letni motocykl, bardziej zadbany niż ja dbam o taki sprzęt. facet jeździł tym codziennie do Zurychu do roboty więc tylko asfalt. mogła mieć 190, 290??? ile naprawdę nie wiem. Potem Beddie zaczął jej wstawiać w dupę konkretnie i zaczęła brać olej i się zaczęła polka. Point of no return jak to się mówi... pierścienie chyba tam poszły do wymiany i nie wiem co jeszcze. Nic nie jest nowe wiecznie.

No ale... daj Boziu pożyć, żeby zobaczyć Vstroma z 350kkm na blacie czy inne współczesne motki. Jestem pewien, że takie będą i się okaże, że to głupota gadać, że: kieeedyś to robiły...

jabolos 24.05.2022 17:54

Dla przykładu CRF 1000 z 400 tys. nalotu


Mhv 24.05.2022 19:05

Nieaktualne dane......, minęła ok. godzina i ma już prawie 415 000 km:D

https://www.varahannes.at/afrika%20twin.htm

Melon 24.05.2022 19:13

84 kkm w ciągu roku to jest motocykielista. :D

zimny 24.05.2022 19:34

Cytat:

Napisał matjas (Post 781575)
No ale... daj Boziu pożyć, żeby zobaczyć Vstroma z 350kkm na blacie czy inne współczesne motki. Jestem pewien, że takie będą i się okaże, że to głupota gadać, że: kieeedyś to robiły...

W polszy jest kilka 650 które mają ponad 200kkm.

W USA jest typ który jeździł sobie do pracy na dl1000, po 80 mil w jedną strone. Zmienił na nowego vstroma po chyba 15 latahh gdy DL miał 300 czy 350 tys mil.

Da się. Kwestia użytkownika w sporym stopniu.

Aha, motocykle nie dbane, nie serwisowane porządnie w życiu nie dojadą połowy takiego przebiegu nawet jak to AT.

Co do tej afry z linku z 400kkm. Nie no, ja myślałem że jak robiłem 25kkm kiedyś rocznie bo do pracy latałem sporo to jest dużo...


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.