|  | 
| 
 Wszystko o oponach CRF250/300. Witam, kupiłem CRF250L '15r i mam pytanie czy opona tył 120/90-18 do CRF250L nie będzie miała kolizji z pozostałymi elementami motocykla ? Moto w oryginale. W instrukcji podają 120/80-18. | 
| 
 Nie będzie miała kolizji. Właśnie na takiej jeżdżę. Ale następną kupiłem już 110/90, bo tutaj ciężar opony im mniejszy tym lepiej. | 
| 
 Cytat: 
 | 
| 
 Kupiłem na próbę Dunlop D952 E. Zobaczymy co to z tego wyjdzie :) | 
| 
 Rozmiary opon stosowanych w 250 i 300 pewnie są takie same? Chcecie zbiorczy wątek o oponach? :) | 
| 
 Nieeeeeeee  !!!   :D :D | 
| 
 Dobry pomysł. NAT ma swój wątek pt. jakie opony założyłem, jest też milion innych wątków z konkluzjami o zestawie afrykańskim. Sytuacja dojrzała do tego żeby założyć gumowy wątek dla Africa Single. | 
| 
 To nie jest dobry pomysł. 😁 | 
| 
 Re-we-la-cyjny! :D | 
| 
 No to MT21 do wszystkiego. Można już wątku nie otwierać. 😁 | 
| 
 Cytat: 
 | 
| 
 Cytat: 
 Cytat: 
 Cytat: 
 | 
| 
 Bez przesady. Nie są takie ostatnie. Przynajmniej da się tym w teren wjechać. DRki wychodzą na Trailwingach potocznie nazywanych Deathwingami. To jest kiszka. | 
| 
 Przyłączam się. Motocykl do szwędania wychodzi na oponkach do szwędania. Nie są złe. | 
| 
 To ja jak zwykle znajdę jakiś detal żeby się dopier*** :) Otóż ori oponki ogólnie faktycznie nie są złe, ale jednak czego innego oczekują właściciele od Rally a czego innego od L. Według mnie ori oponki są ok do Rally, natomiast L-ka mogłaby mieć fabrycznie założone coś bardziej zadziornego. | 
| 
 Nie wiem czy dopier... słuszny. Rally raczej wybrali ci co chcą mieć baniak normalny i ochronę przed wiatrem. Wykorzystanie może być jednakowe. 😉 | 
| 
 Wszystko o oponach CRF250/300. Prosze pani, a Emek tu pisze nie na temat!!! :) Nie chciałbym być tym kto kupił L żeby nią jeździć na siedząco ponad 250 km dziennie. | 
| 
 Cytat: 
 Cytat: 
 | 
| 
 Cytat: 
 | 
| 
 Cytat: 
 Stąd pytanie do kolegi JarekO o spostrzeżenia po założeniu MC360 w rozmiarze 110/100. | 
| 
 3 Załącznik(ów) Założony tył MC360 mid-soft 110/100/18. Pierwsze wrażenia po kilkunastu km - jest bardziej zabawowo, moto żwawiej skręca, tył chętniej idzie w poślizg. W piachu bez zmian - żre jak durna. Muszę pamiętać żeby jeździć tylko do przodu bo mogę zacząć tracić elementy :) Z wyglądu trochę balonik ale przecież wszyscy lubimy jak jest śmiesznie. Przy okazji wymiany odwróciłem przód. Na kilka tys. km spokój. | 
| 
 Pamiętam że gdzieś już było, ale nie mogę znaleźć. Jakie rozmiary opon wchodzą bez problemu na CRF300? Oryginalne są 80/100-21 oraz 110/100-18 ale niektóre modele opon w takich dokładnie rozmiarach trudno znaleźć. | 
| 
 na przód możesz dać ewentualnie 90/90-21, a na tył 120/90-18. Wysokość takich kół wychodzi z obliczeń prawie dokładnie to samo. | 
| 
 Ja założyłam c02 na tył szerokość 120 i weszło a kostki tam całkiem wysokie są. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk | 
| 
 Cytat: 
 obecnie mam heidenau k60 90/90-21 i 120/90-18 a w kolejce michelin tracker 90/90-21 i 110/100-18 | 
| 
 Zgadza się. Moja pomyłka. W każdym razie, który z tych rozmiarów polecacie do CRFy? Jakie są pomiędzy nimi różnice w praktyce, w użytkowaniu? 110/100-18 120/90-18 | 
| 
 Polecam jak najlżejszą oponę w dowolnym z tych rozmiarów :) Jedynie to robi różnicę, bo łatwiej przyspieszać przy małych mocach jak opona waży mniej. 1 cm różnicy szerokości raczej nie zauważysz w jeździe, a tych 2 mm różnicy wysokości nie zauważysz na milion procent. | 
| 
 a co powiecie o Michelin Tracker 100/100-18? Na advrider.com piszą mi, że ta opona w rzeczywistości ma szerokość 116mm a nie 100mm jakby wskazywało oznaczenie (vs. 119mm stock'owe IRC, czyli naprawdę żadna różnica). Może to lepsza opcja vs. Tracker 120/90-18 na tył? https://greatfunonsmallbikes.files.w...1/img_6070.jpg | 
| 
 Cytat: 
 Wcześniej miałem MC360 120/80-18, teraz mam to samo ale 110/100-18 i jest spora różnica w zachowaniu motocykla. Zrobiło się bardziej zabawowo, moto chętniej wali się na boki i idzie w poślizgi - ale to samo mogłem zrobić na tej szerszej i niższej oponie, tyle że w sposób bardziej kontrolowany i przewidywalny. Przy moim stylu jazdy (powiedzmy że to dynamiczne i aktywne ale jednak szwenduro) nie odczuwam jakoś specjalnie różnicy w oddawaniu mocy. Nie wrócę już do tego profilu opony, zawsze będę celował w szersze i niższe. | 
| 
 Przerzuciłem ostatnie 7 postów z "tasiemca" ogólnego. | 
| 
 Tak zapytam. Istnieje taki afrykański zestaw opon do CRF300 na wzór dużej Afryki? Takie opony na których dojadę ładnych parę kilometrów asfaltem, a następnie niewiele mniej szutrami i jeszcze uda mi się na nich wrócić ? Tak żeby zrobiły ponad 10tyś. km i nie męczyły na asfalcie, ale też dawały pewność w nieprzesadnie trudnym terenie. | 
| 
 Na duże przebiegi po asfalcie: Heidenau K60 Scout - 90/90-21 na przód i 4.00-18 (trochę węziej niż standard) na tył. | 
| 
 Dzięki. Miałem kiedyś Haidenau K60 Scout, ale mi nie podeszły. W każdym razie opony już kupione. | 
| 
 Cytat: 
 | 
| 
 Cytat: 
 | 
| 
 1 Załącznik(ów) Cytat: 
 Na tył powróciła MC360 mid-soft 120/80-18. Myślę że na długi czas pozostanie moim podstawowym laczkiem. Z przodem dalej eksperymentuję. Aktualnie wjechał Bridgestone M59. Na razie zrobiłem tym jakieś 300km ale po dość zróżnicowanych podłożach: kręte i górzyste ubite singletracki z korzeniami, trawersy po suchej trawie, płaskie i wyboiste szutry, długie koleiny, żwir, piaszczyste drogi leśne, podjazdy w piasku o granulaturze dochodzącej do mączki. Wszędzie bardzo stabilnie i przewidywalnie, zobaczymy jak będzie z trwałością no i jak to będzie robić na mokro. | 
| 
 Cytat: 
 | 
| 
 Cytat: 
 Nie zmieniałem, cisnę z powodzeniem na stockowym setupie ale zbliża się kres żywota łańcucha więc pewnie dorzucę 2-3 zęby z tyłu w zależności od dostępności zębatek. Przydałoby się ciut więcej jadu z dołu, głównie na 3 i 4 biegu. Jedynki nie używam, 6 rzadko, top speed mnie nie interesuje więc 14/42 wydaje się rozsądnym docelowym przełożeniem. | 
| Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:30. | 
	Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.