Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Regeneracja gaźników (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=37852)

Onufry22 02.08.2020 00:21

Regeneracja gaźników
 
Nadszedł ten moment, że zastanawiam się nad regeneracją gaźników.
Jeszcze mnie nie piili, ale pojawiła się taka opcja.
Czy podchodziliście do tematu?
Co myślicie o tym warsztacie z Warszawy https://www.google.com/maps/place/Wa...!4d20.9775889?

Dzięki.

matjas 02.08.2020 08:04

A co chcesz ze tak zapytam regenerować?

szynszyll 02.08.2020 09:42

no wlasnie nie bardzo czaje co w rd07a mozna regenerowac. z rozhustanymi rd04 moze i tak ale z rd07 sie nie spotkalem tak samo jak nigdy przez te wszystkie lata nie trafila mi sie peknieta membrana z 7 a z 4 bardzo wiele - w tym dwie moje

Onufry22 02.08.2020 22:37

jest luz na przepustnicach.
Kompleksowa regeneracja gaźnika obejmie m.in.:
- tulejowanie kanalików,
- dorobienie klapek,
- dorobienie wszelkich sprężyn.
Myślicie, że nie ruszać?

dawid8210 03.08.2020 14:23

Luz i u mnie. Na ośce przepustnicy, a raczej gniezdzie ośki. Pisałem kiedyś do kilku firm, ale nie chciały się podjąć roboty. Więc olałem sprawę

szynszyll 03.08.2020 20:34

luz jest luz i ma byc - pytanie czy wplywa to jakos na prace silnika? na osiach sa uszczelniacze gumowe i one zapewniaja szczelnosc. dzieje sie cos niedobrego z praca silnika? jak nie to nie ruszac.

dawid8210 03.08.2020 21:24

U mnie jak dociskam ośkę do obudowy to nieznacznie zmieniają się obroty i w zasadzie tyla

Kazmir 04.08.2020 00:10

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 691775)
luz jest luz i ma byc - pytanie czy wplywa to jakos na prace silnika? na osiach sa uszczelniacze gumowe i one zapewniaja szczelnosc. dzieje sie cos niedobrego z praca silnika? jak nie to nie ruszac.

Na wcisk montować oś przepustnicy to raczej się nie da? Luz musi być - pytanie jak duży?
W tej konstrukcji problemem nie są nieszczelności na ośkach, ale gdzie indziej.
Wyrobienie tego otworu powoduje nasilenie tych nieszczelności, aż do sytuacji, gdzie nie da się ustawić synchronizacji gaźników. Stając na światłach na skrzyżowaniu mamy raz mniejsze raz większe obroty. Schodzenie silnika ze średnich obrotów jest dłuższe i niestabilne.
O strzelaniu przy zamkniętej przepustnicy nie wspomnę.

Wiem, ale nie powiem od jakiego prawdopodobnie samochodu pasują przepustnice:D
Pozbyłem się starych wyrobionych gaźników nie mam teraz jak sprawdzić:(

Onufry22 04.08.2020 00:42

U mnie na wolnych obrotach czasami prycha i gaśnie na światłach.
Podkręciłem obroty i jest git.
Gaźniki daje się ustawić.
Kazmir jest szansa, że zerkniesz na kumpla gaźniki, który mnie namawia na wspólną regenerację?

Kazmir 04.08.2020 11:01

Jak będę miał je pod "nosem" to zerknę:)

Adi.te 19.11.2020 19:23

Kochani, potrzebuje aby ktoś zerknął na mój gaznik od RD07A. Nie chodzi mi o zwykle wyczyszczenie, szukam kogoś kto na to spojrzy z szerszej perspektywy, pojawiają się problemy opisane powyżej. Mamy tu kogoś kto się tym zajmuje?

szynszyll 19.11.2020 22:18

Powodem takich sensacji mogą być też wytarte slidery bądź iglice. Ile moto może mieć nalotu? Wypalone gniazda zaworowe czy stare krucce tysz mogą powodować wariacje. Zacznij od podstawienia innych gaźników - regeneracja starych jest bez sensu.

Adi.te 19.11.2020 22:26

Około 120 tysięcy. Silnik właśnie przechodzi renowacje od A do Z. Jeśli chodzi o gaznik Krucce, membrany nowe. Dużych wariacji nie ma, chce tylko przywrócić to do stanu jak najbliższego fabrycznemu aby to współgrało z nowym serduchem. Prawdopodobnie jest lekki luz na przepustnicach.
Potrzebuje dlatego majstra od gaznikow co by okiem rzucił

szynszyll 19.11.2020 23:32

Afra przy 120 tys km nie wymaga ŻADNEJ ingerencji w silniku. Dopisz sobie coś z przodu.

Onufry22 19.11.2020 23:51

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 705741)
Powodem takich sensacji mogą być też wytarte slidery bądź iglice. Ile moto może mieć nalotu? Wypalone gniazda zaworowe czy stare krucce tysz mogą powodować wariacje. Zacznij od podstawienia innych gaźników - regeneracja starych jest bez sensu.

Dlaczego uważasz, że regeneracja jest bez sensu?

Adi.te 20.11.2020 05:23

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 705758)
Afra przy 120 tys km nie wymaga ŻADNEJ ingerencji w silniku. Dopisz sobie coś z przodu.

Myślę że każdy przypadek trzeba mierzyć własną miarą.
Nie jest rozbierany bo stracił kompresję i jest padaką. Przebieg jest pewny, nie muszę nic dopisywac. Myślę również że dyskusja nie idzie tę stronę co jej temat.

szynszyll 20.11.2020 05:55

Cytat:

Napisał Onufry22 (Post 705760)
Dlaczego uważasz, że regeneracja jest bez sensu?

Bo koszty NAPRAWDĘ PROFESJONALNEJ regeneracji będą olbrzymie, bo to nie jest unikat z 1932 i lepiej kupić sprawne używki. Są profesjonalne firmy od tego ale zajmują się ciekawymi przypadkami a nie popularnym moto z lat 90-2000.
Ja naprawdę nie wiem co można robić w silniku AT po 120 tys km. Napisz proszę jaki jest zakres prac. Gaźniki po tym przebiegu też są w pełni sprawne.

p.s. a peknietych membran w rd07 nie widzialem NIGDY. a troche tych drynd rozbebeszylem...

szynszyll 20.11.2020 05:59

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 705770)
Bo koszty NAPRAWDĘ PROFESJONALNEJ regeneracji będą olbrzymie, bo to nie jest unikat z 1932 i lepiej kupić sprawne używki. Są profesjonalne firmy od tego ale zajmują się ciekawymi przypadkami a nie popularnym moto z lat 90-2000.
Ja naprawdę nie wiem co można robić w silniku AT po 120 tys km. Napisz proszę jaki jest zakres prac. Gaźniki po tym przebiegu też są w pełni sprawne.

Co masz na myśli gdy piszesz ze silnik przechodzi renowacje od A do Z? Przy 120 kk?! To jest dobrze dotarte.

honda_honda 20.11.2020 07:09

Szynszyl - kolega tylko prosi o namiary na kogoś ogarniętego od gaźników i nic ponadto.

szynszyll 20.11.2020 07:23

Wpisać w Google 'regeneracja gaznikow'. Jest kilka firm ale to drodzy fachowcy w 99% robiący cenne i unikatowe weterany. Kolega pracuje w czymś takim ale oni specjalizują się w sportowych cabrio z lat 50-60

Dzieju 21.11.2020 08:18

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 705770)
Ja naprawdę nie wiem co można robić w silniku AT po 120 tys km. Gaźniki po tym przebiegu też są w pełni sprawne.

:Thumbs_Up:

Adi.te 23.11.2020 14:01

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 705770)
Bo koszty NAPRAWDĘ PROFESJONALNEJ regeneracji będą olbrzymie, bo to nie jest unikat z 1932 i lepiej kupić sprawne używki. Są profesjonalne firmy od tego ale zajmują się ciekawymi przypadkami a nie popularnym moto z lat 90-2000.
Ja naprawdę nie wiem co można robić w silniku AT po 120 tys km. Napisz proszę jaki jest zakres prac. Gaźniki po tym przebiegu też są w pełni sprawne.

p.s. a peknietych membran w rd07 nie widzialem NIGDY. a troche tych drynd rozbebeszylem...

Trafilem w swojej kadencji na dryndzie na mechanika idiote, za którego błędy płacę do teraz. Skończyło się na remoncie. Nie mam zamiaru i czasu o tym pisać, może kiedyś przy ogniu. Artystę co usunie luz na ośkach znalazłem. Wracając do tematu.... także tego dzięki.

Cassini 23.11.2020 15:46

Jak odpalisz maszynę i objawy ustąpią możesz napisać dla potomnych koszt i miejscowość
gdzie robiłeś ?

PS. Pod Poznaniem jest zdaje się złota rączka co zajmuje się gaźnikami, ten co robił dla programu kup i zrób.

Adi.te 23.11.2020 21:37

Jasne dan znać. Gość o którym mówisz jest z puszczykowa. Podobno nie zajmuje się tym już w co wątpię. Pewnie spławia tematy zbyt nowe o czym szynszyl pisał i co potwierdzam.

Onufry22 24.11.2020 09:56

Cytat:

Napisał Adi.te (Post 706106)
Trafilem w swojej kadencji na dryndzie na mechanika idiote, za którego błędy płacę do teraz. Skończyło się na remoncie. Nie mam zamiaru i czasu o tym pisać, może kiedyś przy ogniu. Artystę co usunie luz na ośkach znalazłem. Wracając do tematu.... także tego dzięki.

To daj sygnał jak zrobisz. Jakie koszty?
Kumpel znalazł kogoś w Wawie co robi takie rzeczy i chętnie porównam.

Lucky Luke 24.03.2024 15:39

Odkopuje trupa :(
Mam problem z moimi gaźnikami.
Africa strzela w Arrowa na zejściu z obrotów, synchronizacja niby ok, ale na moje ucho nie pracuje idealnie. Jak dla mnie to za wolno też schodzi z obrotów.
Wczoraj coś mnie tknęło i zacząłem pryskać brake cleaner na osie przepustnic i niestety obroty na chwilę wzrastają. Luz na ośkach jest niewleki.
Zamierzam oczywiście to wszytko rozebrać w pył i sprawdzić jakie są tam uszczelnienia i czy da się wymienić. Jednak obawiam się że to może się nie udać.
Czy poza podmianą całych gaźników jest inny sposób, czy warto oddawać do firm które się zajmują regenracją gaźników?
Podbno można założyć gaźniki od ntv czy transpalpa.
Ale czy nie wpłynie to na pogorszenie i tak słabych osiągów Africy?
A może gaźniki od ktm 950?
Generalnie szukam sposobu naprawy tego ewentualnie jakby się dało to poprawy osiągów mojej czwórki ale bez wydawania ośmiu tysięcy.

dawid8210 24.03.2024 15:50

Wlot powietrza z tego co pamiętam jest chyba u dołu airboxa. Może zaciąga ten zmywacz do filtra? Żeby to wyeliminować bym wywalił puchę, a do gaźnika podłączył jakąś rurę skierowana wylotem do góry.

szynszyll 24.03.2024 17:20

Jest duze prawdopodobienstwo, ze dobierzesz simeringi na oski. Najszybciej przeszczepisz gazniki z NTV, z TA sa mniejsze.

Kisiel 24.03.2024 19:40

Jak wali w wydech sprawdź jeszcze szczelność połączeń kolektorów wydechowych z głowicami i połączenia z tłumikiem. Serio.
A na wolne schodzenie z obrotów to nie ma wpływu… niestety. Wtedy raczej gaźniki.

Lucky Luke 25.03.2024 00:50

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 849193)
Jest duze prawdopodobienstwo, ze dobierzesz simeringi na oski. Najszybciej przeszczepisz gazniki z NTV, z TA sa mniejsze.

Tylko czy takie gaźniki nie pogorszą osiągów. Czy przychodzi Ci do głowy jakiś gaźnik który mógłby poprawić moc Africy?

Cytat:

Napisał Kisiel (Post 849204)
Jak wali w wydech sprawdź jeszcze szczelność połączeń kolektorów wydechowych z głowicami i połączenia z tłumikiem. Serio.
A na wolne schodzenie z obrotów to nie ma wpływu… niestety. Wtedy raczej gaźniki.

Uszczelki kolektora nowe oryginał honda.


Dziś z braku czasu odpaliłem na krótko. Chodziła wzorowo, nie wiem może szukam dziury w całym. Jak znajdę czas to oczywiście będę badać temat dalej. I wyciągnę trzeci raz gaźniki :mur:

szynszyll 25.03.2024 04:32

Africa Twin i moc to oksymoron :D

strobus1 25.03.2024 14:51

wolne schodzenie z obrotów -> uboga mieszanka
strzały w tłumik - > uboga mieszanka (przy zamkniętej przepustnicy), nieszczelne wydechy, zaworki air cut
falujące wolne obroty to wiele przyczyn

szynszyll 25.03.2024 18:31

wolne schodzenie z obrotow - czesto brak synchronizacji badz lewe powietrze

strzaly w wydech - zbyt bogata mieszanka - nie dopalone paliwo eksploduje w goracych kolektorach, zbyt uboga mieszanka strzela w airboxa. strzela w wydech gdy poziom paliwa jest za wysoki, sklad na wolnych jest za duzy, ssanie jest uchylone, kolektory sa nieszczelne, wydech jest skorodowany, zawory wydechowe sa podparte badz wypalone, swiece sa niesprawne, wypadaja zaplony ze wzgledu na usterke w ukladzie zaplonowym

falowanie jak wyzej - wiele przyczyn

Lucky Luke 26.03.2024 09:23

Wczoraj z godzinę chodziła wypsikałem do reszty spray. Obroty przestały się zmieniać , w tłumik strzela o wiele mniej. Nic nie zrobiłem, a się poprawiło. :D
Żona się pyta czym się martwię? Ja mówię, że africa nie pracuje tak jak bym chciał i, że mocy za mało...:(
To aż się zapytała ile kosztuje nowa i czy bym starej nie sprzedał? :)

Babel 26.03.2024 09:34

Cytat:

Napisał Lucky Luke (Post 849352)
Żona się pyta czym się martwię? Ja mówię, że africa nie pracuje tak jak bym chciał i, że mocy za mało...:(
To aż się zapytała ile kosztuje nowa i czy bym starej nie sprzedał? :)

Taka żona to skarb :)
U mnie było podobnie - pojechałem obejrzeć 890 - ale cena poza budżetem wracam do domu i się pyta jak - ja mówię moto super ale kasa....na to żona kupuj - kasa rzecz nabyta :)

CzarnyEZG 26.03.2024 10:15

Sprawdź stopień wyciągnięcia łańcuchów rozrządu.
U mnie walił w wydechy z powodu zużytych łańcuchów.

Lucky Luke 26.03.2024 11:32

Cytat:

Napisał Babel (Post 849353)
Taka żona to skarb :)
U mnie było podobnie - pojechałem obejrzeć 890 - ale cena poza budżetem wracam do domu i się pyta jak - ja mówię moto super ale kasa....na to żona kupuj - kasa rzecz nabyta :)

Nie sprzedam Afryczki, mam ją dłużej niż znam żonę , poza tym przyjaciela się nie sprzedaje :p

Cytat:

Napisał CzarnyEZG (Post 849356)
Sprawdź stopień wyciągnięcia łańcuchów rozrządu.
U mnie walił w wydechy z powodu zużytych łańcuchów.

Nie nie nie, silnik jest wzorowy. Coś będzie z gaźnikami. Ciekawe na jakich gaźnikach jeżdżą Boano racing , że te ich konstrukcje tak zapierdzielają ?
Musi być jakiś sposób , żeby coś jeszcze wykrzesać z tego silnika.


Rojek 26.03.2024 12:42

A nie robią oni tam big bore?

Dzieju 27.03.2024 05:50

Cytat:

Napisał Babel (Post 849353)
Taka żona to skarb :)

Nooo prawie, powiedziała tak bo nie wiedziała pewnie że te prawdziwe Afryki lepsze niż CRVki :)

Mhv 27.03.2024 11:13

Przejedź się i przepal babcię na pełnej przepustnicy otwartej - oczywiście po rozgrzaniu. Czasami te gaźnikowe sprzęty tego potrzebują. Niech pooddycha pełną piersią. Serio.

CzarnyEZG 27.03.2024 12:27

I to jest słuszna koncepcja :)

Lucky Luke 24.04.2024 23:55

Niestety przejazd po TET w okolice Ełku nie pomógł. Dziś wyjąłem gaźniki i rozebrałem dosłownie w pył. Generalnie k*#@ m@c. W 2018 wysłałem gaźniki do fachowca żeby były na tip top przed wyprwą do Stanów. Od tamtej pory Africa chodzi koślawo i strzela w wydech.
Dziś coś mnie tchnęło żeby posprawdzać rozmiary dysz. I tak, dysze wolnych obrotów Piloty mam 38 hayens podaje 42, dysza główna przedniego cylindra 120 hayens podaje 118.
Wygląda na to, że mam założone dysze od trampka.
Tylko dysza główna tylnego cylindra jest taka jak w manalu czyli 122.
Jutro lecę do sklepu po dysze zgodne z Hayens. Ciekawe czy w końcu dojdę do porządku z tym pier%@n!k!@m

ural2 25.04.2024 06:30

Co to za fachman robił te gaźniki?

strobus1 25.04.2024 06:45

Daj trochę większe piloty. Bo "koślawość" na wolnych występowała.

KORNIK 25.04.2024 10:27

Sprawdź iglice czy są takie jak trzeba i tam gdzie trzeba.

Lucky Luke 25.04.2024 10:43

2 Załącznik(ów)
Oczywiście zrobię za radą Strobusa, bo chłop się zna.
Iglice także jak należy.
Ale ale, sytuacja jest o wiele śmieszniejsza:dizzy:. Hayens jedno, a fiszki drugie.
Przed snem przejrzałem fiszki i okazuje się, że na rynek szwajcarski, (a moja Africa jest ze Szwajcarii), są takie właśnie dysze jak w trampku. WTF?
Czyli moje dysze są zgodne z tym co wychodziło na Szwajcarię. Mam też tłumik arrow dakar replika , ale ten z homologacją i DB killer.
Cóż przejdę na ustawienia "niemieckie".może.to.coś.da.

BTW czy ktoś wie czy da się kupić te "filcowe" uszczelnia osi gaźników?

steve69 25.04.2024 11:36

1 Załącznik(ów)
Ja mam tak w 4

Lucky Luke 25.04.2024 17:56

Cytat:

Napisał steve69 (Post 851461)
Ja mam tak w 4

Na rynek szwajcarski w rd04 1992 pokazuje tak jak jest u mnie i to co wkleiłem wyżej. Jutro zakładam piloty 45. Dam znać jak wyszło. Kurde chyba zrobię doktorat z tych gaźników.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.