Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne - dyskusja ogólna (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=248)
-   -   Si³owniczek o ma³ym polu pracy: 3-8cm wysiêgu; hamulec tylny? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=34292)

Mateusz93 17.02.2019 20:56

Si³owniczek o ma³ym polu pracy: 3-8cm wysiêgu; hamulec tylny?
 
Cze¶æ Panowie!

Jako ¿e jest tutaj wielu czynnych mechaników i majsterkowiczów, to chcia³em zapytaæ, czy kojarzycie gdzie u¿ywa siê ma³ych si³owników?

By³oby super gdyby zakres pracy takiego ustrojstwa mie¶ci³ siê w zakresie 3-8 centymetrów. Zastanawiam siê, czy hamulec tylny mo¿na by by³o tak wykorzystaæ, ¿eby s³u¿y³ jako wypychacz?
Zainstalowaæ w miejsce zacisku hamulcowego klamkê z pompk± i dzia³a³by jako 'si³owniczek? Zale¿y mi jedynie na wypychaniu, powrót bêdzie wymuszony si³± zewnêtrzn±.

Pozdrawiam,
Mateusz

matjas 17.02.2019 21:34

Poprawilem Ci tytu³.

Ad rem - to ma byæ p³yn czy gaz?
Skok to nie wszystko - jaka to ma mieæ sile?

Zasadniczo nie ma przeciwwskazañ do zastosowania pompy jak piszesz. Skok jednak raczej nie ten.
Szukaj w bibus menos je¶li mo¿e byæ pneumatyka.

M

Mateusz93 17.02.2019 21:51

Zastanawiam siê nad zrobieniem sprzêg³a hydraulicznego. Gotowe rozwi±zania s± bardzo drogie, a sam w sobie mechanizm bardzo prosty. Na aliexpress s± gotowe zestawy za kilkana¶cie dolców, ale do 125tki mo¿e to byæ ok, do XT660 trzeba du¿o si³y, a nie ryzykowa³bym w dalekiej podró¿y awarii sprzêg³a. Wykorzysta³bym pompê hamulcow± ¿e skutera, bo s± na lew± stronê, do tego szukam niezawodnego si³owniczka. Rozwa¿am zrobienie, tzn toczenie tulejki, zrobienie z tworzywa sztucznego tloczyska (metalowe z pier¶cieniem uszczelniaj±cym z tworzywa). Do tego w³o¿enie sprê¿yny powrotnej, ¿eby wykluczyæ ewentualne przypalenie sprzêg³a, choæ ono samo w sobie wraca z du¿± si³±. Potrzebujê tylko mechanizmu pchaj±cego.

bigboykr 17.02.2019 22:02

Moim skromnym zdaniem amatora to pompa hamulcowa nie wydoli na tak du¿y ruch popychacza. T³ok popychacza musia³by mieæ okrutnie ma³± ¶rednicê. Zobacz ile p³ynu w ml potrafi wypchn±æ pompa w jednym ruchu.
Inna rzecz taka, ¿e w dalsz± podró¿ bym takiego rozwi±zania nie za³o¿y³.

matjas 17.02.2019 22:20

Ok kumam o co Ci chodzi.
Nie to prze³o¿enie - pompa ma t³ok circa fi 8-10.mm a si³ownik ma ¶rednice 30-40mm.
Skok popychaczy sprzêg³a to zaledwie 3-5mm.
1:1 to nie pójdzie.

M

tomekt 17.02.2019 22:46

Cytat:

Napisa³ Mateusz93 (Post 624700)
Zastanawiam siê nad zrobieniem sprzêg³a hydraulicznego. Gotowe rozwi±zania s± bardzo drogie, a sam w sobie mechanizm bardzo prosty. Na aliexpress s± gotowe zestawy za kilkana¶cie dolców, ale do 125tki mo¿e to byæ ok, do XT660 trzeba du¿o si³y, a nie ryzykowa³bym w dalekiej podró¿y awarii sprzêg³a. Wykorzysta³bym pompê hamulcow± ¿e skutera, bo s± na lew± stronê, do tego szukam niezawodnego si³owniczka. Rozwa¿am zrobienie, tzn toczenie tulejki, zrobienie z tworzywa sztucznego tloczyska (metalowe z pier¶cieniem uszczelniaj±cym z tworzywa). Do tego w³o¿enie sprê¿yny powrotnej, ¿eby wykluczyæ ewentualne przypalenie sprzêg³a, choæ ono samo w sobie wraca z du¿± si³±. Potrzebujê tylko mechanizmu pchaj±cego.

A nie lepiej zaadoptowaæ si³ownik z innego motocykla ? np https://www.mototech271.com/2008-mot...eca-gu05086330

Jakie¶ u¿ywki i do tego pompa z klamk±.

Lis 18.02.2019 09:05

Cytat:

Napisa³ Mateusz93 (Post 624693)
By³oby super gdyby zakres pracy takiego ustrojstwa mie¶ci³ siê w zakresie 3-8 centymetrów. Zastanawiam siê, czy hamulec tylny mo¿na by by³o tak wykorzystaæ, ¿eby s³u¿y³ jako wypychacz?

IMHO do tego celu taki skok jest niepotrzebny. Roboczo wystarczy 1,5-2 cm, a nawet mniej. Wa¿ne jest wzmocnienie hydrauczne, które powoduje, ¿e obs³uga sprzêg³a jest du¿o l¿ejsza. Taki jest chyba cel.
Wiêc liczy siê stosunek ¶rednicy (a raczej pola powierzchni) t³oczka si³ownika do t³oczka pompy. Musz± one byæ znacz±co ró¿ne, bo inaczej nie bêdzie odpowiedniego prze³o¿enia hydraulicznego. Jak bêd± takie same to stosunek jest 1:1, czyli bez zmiany prze³o¿enia. Aktualnie linka te¿ nie zmienia prze³o¿enia.
Prze³o¿enie mechaniczne masz na klamce i d¼wigni sprzêg³a w pokrywie. Zak³adam, ¿e to by³oby niezmienne.
Co do wykorzystania pompy hamulcowej (no¿nej) to zwracam uwagê, ¿e je¶li odwrócimy jej dzia³anie jako si³ownika, czyli zasilimy pompk±, to bêdzie ona pracowaæ na wypychanie. W tym przypadku przyda³by siê raczej si³ownik, który ci±gnie.
Co do typowych rozwi±zañ w FJ1100 mam pompkê 5/8" (<16 mm) pracuj±c± na si³ownik o ¶rednicy ok. >30 mm. Czyli wzmocnienie hydraulicne >3,5. Jednak tu pompa dzia³a bezpo¶rednio na sprzêg³o - bez prze³o¿enia mechanicznego. Nie ma d¼wigni jak w rozwi±zaniach z link±.

Typowe, gotowe systemy:
https://www.motoracingshop.com/en/hy...pertenere.html
Podobno bez rewelacji. Nie ma zbyt wielkiej ró¿nicy wzglêdem linki.

https://www.magura.com/en/components...ilpage/?p=1853
Nie s³ysza³em opinii na temat tego zestawu.

Mateusz93 18.02.2019 10:29

Dziêkujê za odpowiedzi :)
Tak jak wspomnia³em, gotowe rozwi±zania maja du¿± cenê. Lubiê majsterkowaæ, st±d chêæ zrobienia czego¶ samemu. Mo¿e pokuszê siê o g³êbsze przemy¶lenie, sprawdzê wydatki pomp itp i ew. zrobienie jakiego¶ si³owniczka.
Tomekt- z tego co widzê na zdjêciu, taki si³ownik montuje siê wewn±trz krateru, pod pokryw±, a to ju¿ spory nak³ad pracy, znalezienie miejsca, szczelne wyprowadzenie przewodów itd, nie wchodzi w grê. Ja chcia³em zast±piæ linkê przewodem hydraulicznym z s³owniczkiem na koñcu, który wysprzegla³by korzystaj±c z oryginalnego wysprzêglika- podmiana tylko linki na prosty mechanizm.

CzarnyCzarownik 18.02.2019 10:40

Du¿o tego jest u przyjaciela z chin :)

sam si³ownik

zestaw

Generalnie szukaj "hydraulic clutch motorcycle" na aliexpres :)

Ceny s± takie, ¿e sam raczej taniej nie zrobisz, ani nic sam w tej cenie nie wyrze¼nisz :)

--------

Sorry, nie zauwa¿y³em - chyba jednak znasz rozwi±zania z chin :D
Chyba najlepiej kupiæ takie, poje¼dziæ ko³o komina i sprawdziæ jak to dzia³a. My¶lê, ¿e sprzêg³o czy to w 125 czy w 660 jest podobne, a bardziej ni¿ si³± dociskow± ró¿ni siê liczb± warstw co przeklada siê na wiêkszy moment i moc któr± mo¿e przenosiæ sprzêg³o bez u¶lizgu.

Lis 18.02.2019 12:19

Choæ hydrauliczny napêd jest bardzo pewny, to mimo wszystko radzi³bym zbudowaæ zestaw na elementach typowych znanych marek motocyklowych. Nie ma chyba wiêkszego wk... jak pojedzie siê daleko, a tu tania chiñska gumka pocieknie.
Kibicujê. Sam o tym my¶lê jak poprawiæ pracê klamki sprzêg³a i zrobiæ to skutecznie, fachowo i niedrogo.

tomekt 18.02.2019 12:29

Czyli chodzi o co¶ takiego

Wys³ane z mojego MotoG3 przy u¿yciu Tapatalka

Lis 14.11.2019 23:10

Jak projekt?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.