Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Rama, zawieszenia, napęd (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Przednia zębatka jak montować (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=3295)

Kazmir 13.05.2009 21:55

Przednia zębatka jak montować
 
1 Załącznik(ów)
Ktoś mnie pytał o sposób montażu przedniej zębatki, ale zapomniałem kto:mur:

"Zabezpieczenie ma byc przykręcone na to grube na 100 % . Tak jest przy fabrycznie nowej AT.
na zdjęciu widać ze made in france to jest to grubsze, i właśnie do tego przykręca się śrubki z zabezpieczeniem."

Artuditu 14.05.2009 01:21

Kazmir, to ja dzwoniłem:) Zadzwoniłem potem do MOTORMANIAKa i dowiedziałem się że jedyny słuszny sposób to ten, który wlaśnie przedstawiasz. Dzięki za zainteresowanie. Napęd hula:)

podos 14.05.2009 08:36

odsadzeniem na zewnątrz. Są też mylące informacje, ze napisami na zawnątrz. Nieprawda! Sa zebatki z napisami z obu stron - tak więc - ODSADZENIEM (tym grubszym) na zewnątrz!

ramires 14.05.2009 09:14

a ja jestem innego zdania.
Hondowska zębatka jest asymetryczna. Wyżłobienie pod zabezpieczenie powinno być na zewnątrz a wychodzi, że właśnie więcej mięsa ma od strony silnika :)

Co Ty na to Podosie?

podos 14.05.2009 09:18

bzdury opowiadasz ;)
Zajezdzilem dwa lancychy na odwotnie zalozonej zebatce i wiem co mowię.

ramires 14.05.2009 09:26

wytlumacz mi zatem, dlaczego oryginalna zebatka na to wybranie pod zabezpieczenie? skoro wg Ciebie ma być nim założone od strony silnika?

podos 14.05.2009 09:32

Oryginalna moze i ma podciecie.
Ale każda inna nie ma. W efekcie dając ją mięsem do silnika jest dalej niż byłby oryginał. Łancuch wtedy idzie pod kątem. widać po slizgach, i po samej zebatce ze sa zuzyte nieprawidlowo. Lancuch tez krocej wytrzymuje.

ramires 14.05.2009 09:34

Drogi Podosie, ale ... ja sie pytam o oryginał bo na takich ganiam i takie zakładam czarnuchom :)

Co do teorii o "mięsie".
Fakt, mięsista strona ma być na ZEWNĄTRZ! :)

7Greg 14.05.2009 11:22

Może dla przypomnienia.


Strona zewnętrzna, do niej przychodzi zabezpieczenie.

http://tarcu.com/Inne/At/AT00030.jpg

Strona wewnętrzna, od silnika

http://tarcu.com/Inne/At/AT00031.jpg

podos 14.05.2009 11:38

pokaż mi w osi jeszcze proszę. chyba ze nie widac bedzie roznicy.

Zazigi 14.05.2009 12:05

ale to jest w osi :haha2:;) mi pokaż prostopadle

7Greg 14.05.2009 12:56

Owej zębatki już nie mam, ale guma jest identycznej grubości z obu stron. Ma ona grubość "mięsa" i dlatego licuje się z nim, natomiast od strony silnika jest wgłębienie.

podos 14.05.2009 13:27

no dobra. reasumując: Oryginał ma inną konstrukcję i nie pozostawia watpliwości jak ma byc zamocowany.
Wszystkie inne zamienniki mocujemy stroną bliżej silnika, ew. odsadzeniem na zewnątrz.

Amen

7Greg 14.05.2009 14:02

Cytat:

Napisał podos (Post 57832)
no dobra. reasumując: Oryginał ma inną konstrukcję i nie pozostawia watpliwości jak ma byc zamocowany.
Wszystkie inne zamienniki mocujemy stroną bliżej silnika, ew. odsadzeniem na zewnątrz.

Amen

Amen to już było wiele razy :) Może lepiej brzmiałoby 'módl się za nami' ;)

wojtekm72 02.03.2011 20:38

2 Załącznik(ów)
Po zdjęciach dwóch zębatek , które miałem okazje zjeździć , myślę że oryginalna jest nie tylko lepsza , ale i nie ma wątpliwości którą stroną na zewnątrz . Zobaczcie jak JFT 314.16 jest zjechana przez łańcuch:Thumbs_Down: . A oryginalna :Thumbs_Up:
Załącznik 19071

Załącznik 19072

Kuba 03.03.2011 12:37

Cytat:

Napisał wojtekm72 (Post 163155)
Po zdjęciach dwóch zębatek , które miałem okazje zjeździć , myślę że oryginalna jest nie tylko lepsza , ale i nie ma wątpliwości którą stroną na zewnątrz . Zobaczcie jak JFT 314.16 jest zjechana przez łańcuch:Thumbs_Down: . A oryginalna :Thumbs_Up:

Oryginał kosztuje 140zł :D

Cibor klv 24.03.2011 00:22

Cytat:

Napisał wojtekm72 (Post 163155)
Po zdjęciach dwóch zębatek , które miałem okazje zjeździć , myślę że oryginalna jest nie tylko lepsza , ale i nie ma wątpliwości którą stroną na zewnątrz . Zobaczcie jak JFT 314.16 jest zjechana przez łańcuch:Thumbs_Down: . A oryginalna :Thumbs_Up:
Załącznik 19071

Załącznik 19072

Na tym górnym zdjęciu widać, że zabezpieczenie na zębatce od stron lewej (właściwie ślad, odcisk po zabezpieczeniu) było nie z tej strony z której powinno być, a powinno być od tej grubszej strony. Zatem wydaje mi się, że zębatka zamontowana była odwrotnie, stąd zębatki nie były w linii i łańcuch pracował pod lekkim skosem. Tak to wygląda ze zdjęć, aczkolwiek mam prawo się mylić.

Dzieju 24.03.2011 06:59

Cytat:

Napisał wojtekm72 (Post 163155)
Po zdjęciach dwóch zębatek , które miałem okazje zjeździć , myślę że oryginalna jest nie tylko lepsza

Porównujesz zjechaną do nowej? Co ma z tego wynikać?
Że nowy oryginał lepszy od zużytego zamiennika?
Oryginały mają zaletę że pracują ciszej z uwagi na gumę ale przy sporym przebiegu zanikają im zęby i powstaje tendencja do przeskakiwania po nich łańcucha.
Zamiennik pracuje głośniej zęby zamieniają się w płetwy rekina , brak gumy powoduje powiększanie się "dołków" pod rolkami ale praktycznie nie ma dzięki temu możliwości ślizgania się łańcucha po zębatce.

Parę dni temu jechałem z trasy wiadrem na oryginalnej zębatce , już przy średnim odkręceniu gazu łańcuch przeskakiwał po resztkach zębów.

Podsumowując , jeśli pilnujemy oryginału , zmieniamy go zanim zęby staną się za małe aby przenosić napęd , akceptujemy 2x większą cenę i potrzebujemy cichości pracy to jest to dobry wybór.

Jeśli jednak chcemy mieć pewność że np na dalekiej trasie łańcuch nie zacznie nam się ślizgać po zębach dzięki czemu wrócimy do domu , sprawa cichszej pracy łancucha jest drugorzędna oraz wolimy wydać mniej kasy to zamiennik będzie dobrą propozycją.

ArtiZet 13.11.2018 12:49

Ogrzewam Kotleta :)
Co było nie tak ??
Dodam, ze załozona jest Oryginalna zdawcza pana Hondy
http://foto.1j.pl/upload/bb3b5b48835...f8fa57ee38.jpg

http://foto.1j.pl/upload/f16339154dd...fc86a2de3a.jpg

next22 13.11.2018 13:04

Rd03 to standard :)
Nie wiem może śrubki za wysokie.

ArtiZet 13.11.2018 13:11

Cytat:

Napisał next22 (Post 611067)
Rd03 to standard :)
Nie wiem może śrubki za wysokie.

W jakim sensie standard ?
Śrubki wydają się oryginalne

gumpinoga 19.11.2018 22:44

Cytat:

Napisał ArtiZet (Post 611072)
W jakim sensie standard ?
Śrubki wydają się oryginalne

z czystej ciekawosci, dlaczego byla 7 a teraz 3 ? czyzby ta druga jednak lepsza jest ?

ArtiZet 22.11.2018 10:35

Cytat:

Napisał gumpinoga (Post 612198)
z czystej ciekawosci, dlaczego byla 7 a teraz 3 ? czyzby ta druga jednak lepsza jest ?

Wiadomo, że 3-ki są najlepsze:)
Dla mnie jest lżejsza, poręczniejsza...po przesiadce z 7ki na 3-ke czuć różnice- 7ka jest taką cieżka krową a na 3-ce czuję sie jak na rowerze..no i 3-ka ma to coś :D

P.S. nadal nie wiem czemu śrubki tak wytarły obudowe, zabezpieczenie zębatki ogranicza jej ruch na zewnatrz wiec nie powinno to miec miejsca nawet gdyby założona była złą stroną

Brylos 07.01.2019 10:42

3 Załącznik(ów)
Nie wiem jak w 3ce ale w 7ce mam pod plastikiem jeszcze taką blaszkę zabezpieczajacą która odsuwa plastik i raz zalożylem bez i orało po plastiku.
A co do osadzania to daje fotę dla niepewnych nowej zdawczej i zabezpoeczenia pana hondy. Tego nie da się źle zrobić. Wciecie od strony silnika niby ma kształt zabezpieczenia ale i tak nie wejdzie a tym bardziej sie nie obróci. Ciekawe po co ono jest?

ArtiZet 07.01.2019 10:59

Że da się odwrotnie to pewne, bo jak widać w watku niektórzy tak zakładali (fakt że trzeba się nagimnastykować albo lekko ściać gumę na rogu)

Brylos 07.01.2019 11:35

Tylko jaki sens to ma? Wymieniałem tez prowadnice na wachaczu i odwrotnie założona zebatka by ja zcinała łańcuchem.
Pytanie mam inne. Jak naciagać lańcuch przy zębatce z gumą? Przy luzie książkowym łańcuch sporo odstaje od zębów przez tą gumę...

Fihu 07.01.2019 11:43

guma sie wyrobi do pewnego stanu i bedzie dobrze

klanol 08.01.2019 13:31

A nie brakuje takiej metalowej podkówki zabezpieczającej łańcuch?

Carlos 08.05.2020 16:03

Cytat:

Napisał 7Greg (Post 57827)
Owej zębatki już nie mam, ale guma jest identycznej grubości z obu stron. Ma ona grubość "mięsa" i dlatego licuje się z nim, natomiast od strony silnika jest wgłębienie.

Nieprawda. Właśnie zakładam oryginalną i strona z napisem ( zdawcza), jest nieco grubsza.
I teraz można powiedzieć amen :D


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.