|  | 
| 
 Świece, pęknięcie ceramiki. Jak zapewne wiecie świece są specjalnie dedykowane do NAT do tego dość drogie - ok 120 pln za sztukę a kilka ich tam jest. W związku z tym, że część jest niedostępna wizualnie trudno ocenić jak wyglądają ale w moim przypadku  w lewym garze w zewnętrznej świecy (ta akurat jest łatwo dostępna) pękła warstwa ceramiczna co może powodować przebicia. Wydaje mi się, że to uszkodzenie mechaniczne ale nie mam bladego pojęcia w jaki sposób ta świeca mogłaby zostać uszkodzona gdyż jest dość mocno schowana tak że uderzenie raczej nie wchodzi w grę. Mam nadzieję że to jednostkowy przypadek ale fakt jest faktem i otulina ceramiczna po prostu pękła. Ktoś miał taki przypadek? | 
| 
 Spadła komuś na ziemię, ceramika lekko nadpękła później od wibracji całkiem jebła. Druga opcja jest taka że tak mocno daleś w piec że kompresja od środka rozrewała świece... dobrze że nie zdmuchła iskry;) | 
| 
 Opcja I nie wchodzi w grę bowiem przed wyprawą oglądałem tą świecę bo chciałem zakupić na zapas i była w porządku. Od tego czasu nikt jej nie wykręcał. | 
| 
 Czyli zostaje opcja II | 
| 
 Wada materiałowa ewentualnie jeszcze możliwa bo pałowania mocnego nie było. | 
| 
 Szczęście że nie pękł izolator elektrody na dole, bo gdy wpadnie do cylindra to łatwo może zniszczyć gładź tulei i płaszcz tłoka.  Z tego powodu warto świeczki wymieniać czas od czasu :Thumbs_Up: | 
| 
 Panowie ,  Szukam informacji na temat świec do NAT. W Manualu na ten temat nie ma nic. Czy możecie pomóc ? Najlepsze z NGK... | 
| 
 I chyba jedyne. | 
| 
 Ale masz może jakieś dane tych świec ? typ .. numer itd. w katalogu NGK czy Denso nie znalazłem CRF1000 | 
| 
 Silmar8a9s | 
| 
 OK , dzięki | 
| 
 w sieci nie mogę znaleźć 8A 9S . Ale za to są 9A 9S  . Różnica 8/9 to jest tylko w temperaturze - chyba będzie pasowała ? | 
| 
 Świece są dedykowane do NAT . Szukaj tych właściwych. | 
| 
 szukałem w sieci i nie znalazłem . Nawet w katalogach NGK dla CRF 1000 ich nie ma . Takiego motorka niema :)  wydzwaniałem po specjalistycznych sklepach i jedni podają LMAR 8A9S inni SIMILAR ... W końcu zadzwoniłem do serwisu i mają... owszem do sprowadzenia 120 pln za sztukę ! jakiś koszmar. Numer świecy NGK to 6817 | 
| 
 Cytat: 
 | 
| 
 1 Załącznik(ów) A to co? fatamrugana? chyba że są dwa rodzaje świec - 6917 | 
| 
 ...a to zdziercy . W serwisie powiedzieli 120 za sztukę !! | 
| 
 Cytat: 
 | 
| 
 Forumowi handlarze mogliby pomóc.;) NAT coraz więcej jeździ, takie świece są także w nowej CB 1100 zdaje się. Dla marudzących, że honda to beeee... do poczytania: KTM stosuje technologię podwójnego zapłonu, aby podnieść jakość i zwiększyć efektywność zapłonu w silnikach czterosuwowych. Począwszy od modelu z rocznika 2012 jedno-cylindrowy Duke 690 wyposażany jest w NGK LKAR8BI-9 jako świecę centralną oraz LMAR7A-9 jako świecę boczną. Pierwsza z nich posiada cienki, zaledwie 0,6-milimetrowy irydowy wierzchołek na elektrodzie środkowej, który zapewnia optymalny dostęp iskry do mieszanki powietrzno-paliwowej i lepsze spalanie w całym okresie użytkowania świecy, dzięki temu, iż zastosowany materiał szlachetny chroni elektrodę przed zużyciem i korozją. Z kolei LMAR7A-9 jest standardową niklową świecą zapłonową. Jej cechą charakterystyczną jest długi, 26,5-milimetrowy gwint, o szerokości jedynie 10 mm. Mała średnica gwintu świec umożliwia zainstalowanie ich obu w jednym cylindrze. Podobna i równie skuteczna kombinacja zastosowana jest także w 1290 Super Duke R. Ten najmocniejszy dwucylindrowy silnik motocyklowy, dostępny od ubiegłego roku, ma instalowaną na oryginalnym wyposażeniu irydową świecą zapłonową NGK LKAR9BI-9. Z wyjątkiem różnej wartości cieplnej jest to świeca identyczna z instalowaną w Duke 690 jako świeca centralna i również towarzyszy jej niklowa NGK LMAR7A-9. Firma NGK dostarcza świece zapłonowe także do modeli produkowanych w roku 2015, jak np. Dukes – nowy, długodystansowy model KTM oraz 1050 Adventure i 1290 Super Adventure, wykorzystujące technologię podwójnego zapłonu. Te dwa ostatnie modele mają instalowane po dwie świece irydowe w każdym cylindrze. Jako świeca centralna wykorzystywana jest LKAR9BI-10, a jako boczna - LMAR7DI-10. Obie charakteryzują się długim i cienkim gwintem oraz zwiększonym odstępem między elektrodami, co zwiększa efektywność spalania. Ponadto elektroda masy świecy LMAR7DI-10 jest krótsza i posiada ścięte brzegi. zródło: ngk.de | 
| 
 CB 1100 ma inne świece. | 
| 
 Sugerowałem się tą stroną: http://www.ebay.com/itm/New-Genuine-...YAAOSwStxZy9~7 http://www.ebay.com/itm/NGK-Standard...pXlR~J&vxp=mtr | 
| 
 NAT ma SILMAR8A9S i są one dedykowane do Afry. Nic innego nie pasi. Jak próbowaliśmy kupić je na rynku to nie było szans. Jedynie u dealerów były dostępne jako oryginały w pudełku Hondowskim. Nie bardzo rozumiem też skąd wziął się numer 6187 i ta cud miód oferta z Ceneo bowiem po wpisaniu tegoż numeru na stronie NGK pojawia się taki tekst: Cytat: 
 | 
| 
 8 funtów i 4 pensy u królowej brytyjskiej co wychodzi "nieco" taniej niż w Polsce. 3 razy taniej!!! http://www.sparkplugs.co.uk/ngk-stan...plug-lmar8a-9s | 
| 
 Zgoda. Tylko to nie ta świeca. | 
| 
 FUCK!!!:mad: Emek, masz absolutną rację! NAT ma dedykowane świece. Te linki, które podawałem są do świec zwykłych. | 
| 
 Całkiem inna elektroda. Jest cieniutka i stożkowa. | 
| 
 Co ile Pan Honda przewiduje wymianę ?  Cena faktycznie zabija, ale albo świec nie ma w hurtowniach, albo cena w ASO delikatnie lepsza ;( | 
| 
 swiece 48, filtr pow. 24k km..... olej będę zmienial pewnie co 12, ale te dwa pierwsze raczej co 24 i 12..... | 
| 
 cena masakra ktoś wie, gdzie można kupić tak za 1/2 ceny :)? | 
| 
 Jaka cena? Po 23 EUR kupisz. W PL cena zabija. | 
| 
 Cytat: 
 | 
| 
 W PL widziałem ceny po 200 ziko za sztukę więc jeśli tak jest nadal to lepiej kupić poza krajem. http://www.carpimoto.it/en-TN/Brand_...frica-Twin.htm https://www.louis.eu/artikel/variant...r8a9s/10038026 https://www.rally-motor.nl/NGK-spark...AR8A9S-CRF1000 https://www.africa-twin-shop.com/en/...ilmar8a9s.html https://www.ebay.co.uk/p/Genuine-Hon...on/14022401826 | 
| 
 Cytat: 
 https://www.africa-twin-shop.com/en/...ilmar8a9s.html 135 euro z przesyłką | 
| 
 Nie kumam matematyki, u dilera po 120 pln a na stronach po 30EUR, no przy kursie 4,3 to chyba u dilera taniej wychodzi!? | 
| 
 Cytat: 
 kuźwa kiedyś u dealera były duuużo droższe.. faktycznie obecnie bez rabatu to 129zł ..... także nie warto kombinować | 
| Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:45. | 
	Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.