Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Akumulator do 0 7a (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=20399)

jorge 06.03.2014 01:07

Akumulator do 0 7a
 
Yuasa po 2 latach od zakupu mi padła. Nie daje oznak ładowania. Co polecacie DOBREGO ?

Dzieju 06.03.2014 07:38

Poszukaj przyczyny zanim nowy zamontujesz.

rambo 06.03.2014 08:52

Yuasa jako firma się dawno już skończyła

Nawet jak kupisz za 400zł w Hondzie to jest to loteria i szmelc

michoo 06.03.2014 09:00

JMT mi chodził bezawaryjnie od jego zakupu do sprzedaży AT z 4 lata pewnie po 150pln kupisz.

KORNIK 06.03.2014 09:37

Landport za 169 w detalu ale można taniej, włożyłem już trochę tych akumulatorów do różnych motocykli i jak do tej pory nie było problemów, do swojej afri też taki kupiłem ale ma dopiero pół roku tak że za wcześnie na opinie.

dery 06.03.2014 10:25

Dzieju dobrze pisze, szukaj przyczyny. Jak przez dwa lata trzymasz motocykl w garażu nie odpalany, to co się dziwisz.
Kup sobie aku jak już się zdecydujesz na jeżdżenie. :osy:

smigacz 06.03.2014 10:34

Landport potwierdzam za niewielkie pieniądze już 2-gą szt. Od 2 lat w Afri bezproblemowo.
Ale faktycznie sprawdź i przeczyść kości łączące bo to może być główna przyczyna padnięcia.

rambo 06.03.2014 10:51

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 366322)
Poszukaj przyczyny zanim nowy zamontujesz.

Cytat:

Napisał dery (Post 366369)
Dzieju dobrze pisze, szukaj przyczyny. Jak przez dwa lata trzymasz motocykl w garażu nie odpalany, to co się dziwisz.
Kup sobie aku jak już się zdecydujesz na jeżdżenie. :osy:

Dzieju i Dery wykonali po strzale w 10 :Thumbs_Up: :)

rambo 06.03.2014 10:53

Mogę polecić również JTM z mojego sklepiku.
Zero reklamacji.
Yuasy tylko dla "hobbystów" :Sarcastic:

Ropuch 06.03.2014 12:52

Moja Yuasa zaczyna właśnie 5 sezon - widocznie trafiłem lepiej niż inni :) Złego słowa nie powiem:)

Dzieju 06.03.2014 13:00

Już kiedyś pisałem poprzedni wytrzymał mi ok 7.5 roku i nadal dawał radę nigdy nie ładowany czasami uzupełniony wodą.
Obecna yuasa ma już 4 lata i też się z nią nie pieszczę po prostu działa i już.
Jorgu , do tego co napisał Dery jak już się zdecydujesz na jazdę i nadal nie znajdziesz przyczyny to może zmień Afrykę na 03 one nie psują akumulatorów tak jak 07 .

Kici 06.03.2014 13:11

Dzieju domagam się przeprosin kajania przy stole i flaszce i w mordę :chleje:

W mojej 7A siedzi ten sam akumulator co przyjechal od niemca i to trwa 7 rok, więc to nie wina 7-mek a co najwyżej niejeżdżenia ;)

Zet Johny 06.03.2014 13:20

Niemiec płakał za akumulatorem?:D

Kici 06.03.2014 13:29

Franza trzeba by się spytać ale może już nie pamiętać :p

Ale tak czy inaczej domagam się przeprosin od Dzieja za szkalowanie 07-ek

bliźniak 06.03.2014 13:41

Jorge, mam dwie nówki jakbyś chciał jedną to:
litowo-jonowy JMT YTX14-BS 330zł
i żelowy JMT YTX14-BS 200zł
Z żadnego z tych kwas się nie wyleje przy wywrocie.
Sam śmigam, narazie od roku, na tym drugim i jest ok.

Dzieju 06.03.2014 15:29

Cytat:

Napisał Kici (Post 366431)
Ale tak czy inaczej domagam się przeprosin od Dzieja za szkalowanie 07-ek

Niedoczekanie twoje, to nie moja wina że macie słabsze wersje Afryk hahahaha.
Jak to nasz Bąbel powiedział : 07a to chińska podróbka trójek ......

Brak jeżdżenia szkodzi nie tylko na akumulator.
Tylko po co tym niejeżdżącym motocykle , niechaj oddadzą tym co będą wiedzieli co z nimi zrobić.

dery 06.03.2014 16:20

No to może w sobotę/niedzielę jakiś off, zobaczymy która afryka lepsza i dlaczego właśnie KTM. :umowa:

Kici 06.03.2014 16:28

Dery my już wiemy ze afryka lepsza tylko nie wiemy która, wiec nie wtrącaj się w rozmowy dorosłych ;)

jorge 06.03.2014 17:41

Łachy nie nabijać się ! Jeden lubi rybki inni córkę rybaka :D. Powiem tak - macie racje co do nie latania. Okazało się ze akurat ma jednak 3 lata ponad, ale to i tak moim zdaniem chujnia. Kiedyś centra czy varta wytrzymała 6-7 lat niezależnie od ilości km. A te żelowe to co to za wynalazki ?


PS

Co do sprawdzenia kości. Wsio jest wyczyszczone i serwisowane. Moto na bieżąco ma wymieniane każde odstępstwa od pierwowzoru. Akumulator działał do końca (mojego) sezonu. Wyciągnąłem do domu. Naładowałem i stał sobie. Teraz ponowiłem zabieg, przy okazji ładowania równie często jeżdżonego forda żony. W ford się kwa centra i naładować się ładnie. Yuasa nawet nie ruszyła. Ładowarka z Lidla demonem nie jest ale do tej pory ładowana.

Pada mi czasem przełącznik kierunków (poluje na nowy oryginał). Ale Panowie jak pada sam z siebie to wina instalacji ?

PS 2

Dery mało latam ale przynajmniej się nie przewracam ;)

szarik 06.03.2014 19:44

Jorge obawiam się ze przyczyną problemu moze być fakt że zabrales akumulator do ciepłego pomieszczenia . Moja Yuasa padla dokladnie w takich samych okolicznościach .
Zelowce podobno nie lubia dużych (naglych) wahań temperatury , moje roczne przebiegi pwnie tez nie pomagają (~600km):D
Teraz mam JMT czy jakoś tak i jest ok baterii nie wyciągnąłem na zimę bo ...Afri stoi w ogrzewanym garażu pierwszą zime :)

jorge 06.03.2014 20:00

Cytat:

Napisał szarik (Post 366501)
Jorge obawiam się ze przyczyną problemu moze być fakt że zabrales akumulator do ciepłego pomieszczenia . Moja Yuasa padla dokladnie w takich samych okolicznościach .
Zelowce podobno nie lubia dużych (naglych) wahań temperatury , moje roczne przebiegi pwnie tez nie pomagają (~600km):D
Teraz mam JMT czy jakoś tak i jest ok baterii nie wyciągnąłem na zimę bo ...Afri stoi w ogrzewanym garażu pierwszą zime :)

No i mam przyjaciela w jeżdżeniu :D. Ja zaszalałem w zeszłym roku zrobiłem ponad 2 000 km :D ;). No widzi Pan to by się zgadzało. Ja nie wiem czy to żelowy - bo on korków nie ma, ale coś tam chlupie - zaraz poczytam. Fakt jest taki, że w zeszłym roku nie wyjmowałem i działał. Co za chujnia - teść mówił do piwnicy nie do domu i miał rację :vis::vis:

rambo 06.03.2014 22:26

Akumulatorów się w domu nie trzyma :Thumbs_Up:

Zii 06.03.2014 22:51

No to ja mam zagadkę. Aku jest zwykły tylko zamknięty, nie żaden żelowy. Wyciągam go po zimie naładować a on jest wsyśnięty. Znaczy wklęsłe ścianki. Myślałem że ścianko są twarde. Po naładowaniu go rozepchło i jest wydęty. Widział kto takie czary z mleka i o co kaman ? Bo ja nie banglam

Dzieju 07.03.2014 07:28

Cytat:

Napisał Kici (Post 366463)
Dery my już wiemy ze afryka lepsza tylko nie wiemy która, wiec nie wtrącaj się w rozmowy dorosłych ;)

O i tu się zgadzamy w zupełności.
Ta niewyżyta młodzież pokupowała sobie wścieklizny malowane na pomarańczowo i myśli że da radę doświadczeniu.
Co z tego że taka pomarańczowa trzyliterowka wyrwie do przodu jak się potem zasapie a dostojna Afryka wolniej ale ciągle przez 25 lat.
Kici AT nadal na tym samym oryginale a oni po kolejnych remontach....hahaha
No i jeszcze nas tu straszy terenem, a co my dzieci żeby się foremkami w piasku i błocie paprać.
Te KTMy to takie szybkie numerki , chwila moment i po wszystkim ...... a gdzie przyjemność , no właśnie co kto lubi.
Dery pogadamy jak podrośniesz :-))))

No dobra nie śmiecimy bo tu bateryjny temat.

rambo 07.03.2014 07:54

RD03 i RD04 oczywiście są najlepsze ;)
Póki nie trzeba kupic porządnych klocków hamulcowych, albo dopóki guma od airboxa nie sparcieje ;)

jorge 07.03.2014 10:56

Te żelowe to jaka padaka jest. Kiedyś człowiek wody / kwasu dolał i jeszcze dawał rady aku, teraz to co mam zapukać aby go otworzyć :/. Ale litowo-jonowe do mnie przemawiają :D

rakiet 08.03.2014 16:22

Mam akumulator kupiony w 2007 firma MOTO PAWER , czy jakoś tak ,w każdą zimę ładuję 2x, do dziś kręci i zapala od strzała.

Genek 08.03.2014 18:50

Ja zanim wyrzucilem padajace aku bezobslugowe otwarlem szpilka listwe, dolalem destylatu i po naladowaniu rok przesmigalem. Ale teraz juz zdycha na amen i celuje w Varte.

Zet Johny 08.03.2014 19:43

Zastanów się jeszcze nad Vartą. Mi padła po 2 latach i nie jest to wina instalacji, reglera czy prądnicy bo wszystko eleganckie. Wiadomo że mogła mieć jakąś wadę ale kto teraz to stwierdzi.
Po radzie Szynszyla będę celował w Unibat`a.

Sławekk 08.03.2014 21:28

Zii

No to ja mam zagadkę. Aku jest zwykły tylko zamknięty, nie żaden żelowy. Wyciągam go po zimie naładować a on jest wsyśnięty. Znaczy wklęsłe ścianki. Myślałem że ścianko są twarde. Po naładowaniu go rozepchło i jest wydęty. Widział kto takie czary z mleka i o co kaman ? Bo ja nie banglam

Sprawdź odpowietrzenie akumulatora - musi mieć - może się zatkało

calgon 08.03.2014 21:33

wężyka nie zdjąłeś w sensie zaślepki;-)

Mallory 09.03.2014 07:27

Cytat:

Napisał Zii (Post 366566)
No to ja mam zagadkę. Aku jest zwykły tylko zamknięty, nie żaden żelowy. Wyciągam go po zimie naładować a on jest wsyśnięty. Znaczy wklęsłe ścianki. Myślałem że ścianko są twarde. Po naładowaniu go rozepchło i jest wydęty. Widział kto takie czary z mleka i o co kaman ? Bo ja nie banglam

Wprawdzie nie w akumulatorze tylko smartfonie, ale obserwacja była nastepująca: po odłożeniu smartfona na półkę na pół roku wzdęło mu baterię. Nie dało się obudowy założyć:))) Myślałem, że amen z baterią, ale po naładowaniu kilkukrotnym wróciła do normy i działa bez problemu z rok już.:Thumbs_Up:

Skydiverek 09.03.2014 09:36

Ja ma JMT od Rambo dopiero 3 sezon i narazie działa.

szwedzkikucharz 07.12.2014 12:15

W paru wątkach na Forum przewija się, że akumulatory Unibat dają radę. Mógłby ktoś podrzucić oznaczenie modelu jaki pasował by do 07A? Dzięki

Zet Johny 07.12.2014 12:57

CBTX14-BS Proszzzzze.

jorge 28.01.2015 11:20

Ciekawostka
 
Idę sobie do garażu wyciągnąć aku, wszak od zakończenia sezonu nie miałem okazji go ładować. Pomyślałem sobie, że jednak na wszelki wypadek spróbuję odpalić. I jakie moje zdziwienie jak zagadała i normalnie do wiatraka sobie chodziła. Porobiłem kilka rundek i "przesmarowałem". Teraz ciekawostka RAFOWY licznik pokazywał:

- na odpaleniu 12
- bez świateł 14,2
- ze światłami 13,8
- światła + manetki 25%/50% 13,2
- światła + manetki 100% + długie + halogeny (czyli na max) - woltomierz zaczął się resetować - jak przy starcie - to normalne ??

W ogóle przez ten miernik wymieniłem "zawczasu" regler na Japoński - bo wskazanie ujawnione na oryginale to ok. 11V.

Dzieju 28.01.2015 20:37

Zamiast wyciągać zrób sobie przejażdżkę to i akumulator naładujesz ..... przyjemność gratis :)

jorge 28.01.2015 21:20

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 414509)
Zamiast wyciągać zrób sobie przejażdżkę to i akumulator naładujesz ..... przyjemność gratis :)

No przecie pisałem, że przetarłem :D. Niestety tylko 2 km - bo chory jestem :(

Dzieju 30.01.2015 08:19

A widzisz chory jesteś bo za mało zrobiłeś. Jak kiedyś coś próbowało mnie wziąć to strzeliłem małą ok 100km rundkę i wróciłem uzdrowiony. Oczywiście temp nie może być większa niż 10-12*C. Takie lekarstwo naprawdę dobrze robi i na akumulator i na cały motocykl i na zdrowie kierownika :Thumbs_Up:

jorge 30.01.2015 10:43

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 414770)
A widzisz chory jesteś bo za mało zrobiłeś. Jak kiedyś coś próbowało mnie wziąć to strzeliłem małą ok 100km rundkę i wróciłem uzdrowiony. Oczywiście temp nie może być większa niż 10-12*C. Takie lekarstwo naprawdę dobrze robi i na akumulator i na cały motocykl i na zdrowie kierownika :Thumbs_Up:

Zrobie tak jak tylko przestane płakać przy kichaniu. Przy okazji odkryłem, że mam odkręcony kranik pod bakiem - nie wiem jakim cudem się odkręcił :dizzy:.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.