PDA

View Full Version : Rezerwa w RD07


Mat
03.09.2010, 15:23
Czy ktoś ma/używa akcesoryjną kontrolkę rezerwy African Queens ??
Może zamówienie zbiorcze :)

MOTOMYSZA
03.09.2010, 18:38
Mam, używam, chwalę sobie , polecam:Thumbs_Up:.


Tak to wyglądało jak przysłali.
14591

Łatwizna w montażu ... i se tera jeżdżę i gwizdam i pod zbiornik sie nie nachylom :D


A jak dobrze poszukacie na Naszym Forum, to doczytacie ( bo ja już dokładnie nie pamiętam) co już kiedyś pisałem, a mianowicie:
można kupić to ustrojstwo troszku/znacznie taniej bez jednego z elementów.
Bo tak na prawdę to kranik jest uniwersalny, tylko dotoczona jest do niego tuleja redukująca pomiędzy gwintem zbiornika paliwa a tymże kranikiem. Każdy tokarz jest w stanie dorobić coś takiego z kawałka nierdzewki.
Ogólnie cały zestaw razem z przesyłką i podatkiem(19% sobie naliczają do ceny katalogowej) wyszedł mnie 102,16 Ojro

Mat
03.09.2010, 18:44
Mam, używam, chwalę sobie , polecam:Thumbs_Up:.
Łatwizna w montażu ... i se tera jeżdżę i gwizdam i pod zbiornik sie nie nachylom :D

A przy ilu litrach pozostałych w baniaku zapala się kontrolka??

MOTOMYSZA
03.09.2010, 19:06
Dokładnie to Ci nie powiem.Jak się zapalała rezerwa to tankowałem i już. Ale na dłuższej trasce jadąc razem z Baloo123, jak razem zalewaliśmy pod korek i równo jechaliśmy, to w podobnym czasie się nam rezerwy odzywały. Z tym , że Baloo123 przekręcał kranik a u mnie zapalała się kontrolka rezerwy.

Więc wniosek, że czy to przy kraniku oryginalnym czy też akcesoryjnym Africanqeens, rezerwy jest +/- tyle samo.

Dzieju
03.09.2010, 20:13
W razie potrzeby zawsze można zmodernizować i zwiększyć np o litra czy dwa jak komuś potrzeba.

krystek
03.09.2010, 23:50
Motomysza wrzuć fotki gdzie masz tą kontrolkę rezerwy i jak to zamontowałeś?

MOTOMYSZA
04.09.2010, 20:40
Kontrolkę zamontowałem sobie w to wolne jedno miejsce na pulpicie po lewej stronie od zegarów w tym czarnym pudełku gdzie jest już 5 innych kontrolek- świateł drogowych, kierunkowskazów, oleju,wystawienia bocznej stópki,i czegoś tam jeszcze.
To właśnie tam sobie ją zamontowałem, ale fotki na tę chwilę nie mam. Jutro będę jeździł to mogę pstryknąć i wkleić.
POZDRO

matjas
05.09.2010, 22:06
hej
w RD04 to wogle miałem zakręcony na stałe prawy kran. jak juz wszystko się pozapalało w sensie obydwu kontrolek rezerwy i jak już zabrakło zupełnie wachy zawsze jeszcze miałem ze 2,5l w prawej kieszeni zbiornika.
głupio zrobili z tym gospodarowaniem paliwem w modelach po RD04. dyskusji nie ma.
matjas

MOTOMYSZA
09.09.2010, 12:54
Zgodnie z obietnicą, fotka kokpitu w mojej Afri z dodatkową lampką kontroli rezerwy .

Tak to wygląda.

14837

14838

A sam montaż łatwizna. Robisz dziurkę wiertłem i wprowadzasz w to miejsce gotową kontrolkę . Wtedy kabelki już masz z tyłu tejże puszeczki -skrzyneczki, łączysz to w obieg kabelka na plusie i ... TO DZIAŁA !!!

deptul
14.09.2010, 15:39
Jeśli jesteście zainteresowani to posiadamy AQ w swojej ofercie. Cena za BH010 to około 320zł. Przy zamówieniu kilku sztuk pewnie będzie można ponegocjować :)

Pozdrawiamy
4adv.pl

Mat
14.09.2010, 15:58
Jeśli jesteście zainteresowani to posiadamy AQ w swojej ofercie. Cena za BH010 to około 320zł. Przy zamówieniu kilku sztuk pewnie będzie można ponegocjować :)

Nooo proszę. A jak wygląda cena BH011 i czy faktycznie różni się tylko redukcją ??
Hę ??

deptul
14.09.2010, 16:11
Nooo proszę. A jak wygląda cena BH011 i czy faktycznie różni się tylko redukcją ??
Hę ??
BH011 to około 168zł. Według mojej najlepszej wiedzy właśnie o tą redukcję się rozchodzi. Przy BH010 jest i bez kombinacji zestaw pasuję do 7/7A.

hero
23.09.2010, 12:41
Wynegocjuj jeszcze by ci przysłali z instrukcja po angielsku przynajmniej - bo na polska nie liczę. Niektórzy mogą nie wiedzieć jak zamontować i coś uszkodzą.
Co do samego wyrobu mam kilka zastrzeżeń.
Pierwsze - instrukcja o której wspomniałem wykonana została techniką "małego Kazia" przez co jest nieczytelna. Nie rozchodzi sie tu o moją znajomość języka Gebelsa ale o schemat połączeń elektrycznych. Montaż nie jest niczym trudnym , ale jak już coś sprzedają za niemałe pieniądze to wypada sie postarać.
Drugie- wykonanie okablowania tandetne. Wtyczki takie zwykle plastikowe a o ich szczelności można tylko pomarzyć. Spodziewam sie ze za około 2 lata jazdy w wilgoci to wszystko przestanie dzialać. Na przewody naciągnięta jest tylko jakaś tam gumowa koszulka co ma tylko zabezpieczyć przed przecieraniem , choć i tak w jej funkcje wątpię. Na odcinku przy samym kraniku wypadało dać kawałek koszulki termokurczliwej dla jej uszczelnienia. To samo zresztą należało wykonać przy samym zlączu o którym wspominałem wcześniej.
Trzecie- rurkę o średnicy 6mm należy obciąć, po zalozenu redukcji caly uklad jeszcze bardziej sie wydluza i nie daje rady zamocowac filtra paliwa w miejscu do tego fabrycznie wykonanym. Samego przewodu paliwowego nie da się za mocno nagiąć bo jest miękki i sie załamuje na luku.
ZA DUŻO KASY JAK ZA TAKIE WYKONANIE MIMO ZE KONCEPCJA CAŁKIEM NIEZŁA.
Ot tyle

Mat
23.09.2010, 16:19
po zalozenu redukcji caly uklad jeszcze bardziej sie wydluza i nie daje rady zamocowac filtra paliwa w jego miejcu i musimy kombinowac

To jak długa jest ta redukcja?
Duża jest różnica średnic kranik/zbiornik?

hero
25.09.2010, 13:12
Srednica oryginalnych wezykow 10mm a kranika 5,5mm. Redukcja ma dlugosc 50mm. Dlatego kawalek wezyka 10mm nalezy zalozyc na filtr a potem redukcja i dopiero wezyk do kranika.. Filtr tak jak napisalem mimo wysuniecia z gumowej obejmy max do lewej strony motocykla i tak nie udaje sie zalozyc na wystajace ze skrzyni pod siedzeniem kawalek plastiku. Opasek kabowych terza i kombinowac. Nie jest to trudne a tym bardziej niewykonalne ale tak jak pisalem za ta kase mogli obmyslec inaczej , np dajac gotowe gumowe kolanko z twardszego grubszego materialu- cos na wzor oryginalu z tego miejsca. Innym rozwiazaniem jest dobranie odpowiedniej wielkosci filtra paliwa z kruccami na 6mm , tyle ze ta sama sytuacja wystapi na wyjsciu filtra i bedziemy kopac w rurke od pompy. No chyba ze ktos ma Mikuni, to oba ma weze 6mm. i w tedy odpadaja i przejscowki od strony pompy i od strony kranika.



Przy okazji chcialem wspomniec o Mikuni

Sama pompa nie jest dzielem AQ , natomiast rurki do podcisnienia sa juz ich dzilem. Oczywista sa tandetne bo po niespelna 2 latach sie rozpadly na kawalki.

Co do samej pompy nie chce sie na razie wypowiadac, bo przejechala ze mna 54 tys. w 2,5 roku i wlasnie jestem w faze testow, gdyz wydaje mi sie ze zaczyna sie z nia dziac cos nie teges. Dzis zakladam oryginala w celach porownawczych. Potem zapodamy Faceta z Kolaskiem77, a wnoski przedstawimy na forum. Wyniki benda jak wysokooktanowa na podpis Podoska , albo jak mocz na ognisko.

A.Twin
26.09.2010, 08:41
BH010 to zestaw dedykowany do AT - raczej do samodzielnego montażu ale bez zbędnych kombinacji i naprężeń


Tzn, że BH010 jest krótszy (zajmuje mniej miejsca) niż BH011 z dorabianą redukcją ?

hero
26.09.2010, 18:50
Tzn, że BH010 jest krótszy (zajmuje mniej miejsca) niż BH011 z dorabianą redukcją ?
o redukcji piszac mialem na mysli przejscówkę do wężyków paliwowych . A co do samej tulejki montażowej to po zamontowaniu kranik w porownaniu do oryginalu jest moze max w dół o ok 15 mm

Kolasek pstryknij foto calego ustrojstwa i zapodaj na Foruma bo lud sie domaga , a moje juz od dawna na moto

lama23
26.09.2010, 20:25
Pytanie mam do tych, ktorzy juz to zamontowali: ile czasu wam sie nagrzewa ten termistor na zimnym motocyklu przy pustym zbiorniku? Jaki to ma czas reakcji (tak 3,14xoko - natychmiast, sekundy, minuty)?

To ja już sam odpowiem sobie, a może przyda się jeszcze komuś, komu trafi się też lekko niedopracowana sztuka. Nie wiem czy to wogóle termistor - chyba nie. Działa natychmiastowo - czarny pływak zwiera układ, ale zwiera tylko w jednym punkcie mosiężnego słupka. Powinien zatrzymać się w tej pozycji na opierającej się na rozpłaszczonym fragmencie podkładce. U mnie podkładka nie była założona na rozpłaszczeniu, tylko latała swobodnie na dolnej części. W efekcie pływak przelatywał na dól i nie zwierał układu. Po montażu na pustym zbiorniku (pływak w najniższym położeniu) kontrolka nie paliła się.
Po wciśnięciu podkładki na swoje miejsce - sygnalizacja działa. Po zmontowaniu wszystkiego na moto - raz działa, raz nie. Albo pływak przycina się i nie kontaktuje (zbiornik prawie pusty, moze mu brakuje "poślizgu"), albo podkładka znów spadła.
W związku z powyższym pytanie: czym skleić mosiądz do mosiądzu, co wytrzyma środowisko benzyny?

foto z podkładką w złym miejscu:

i w dobrym (nędzna jakość - na szybko telefonem pstryknąłem):

Lepi
26.09.2010, 21:49
...
W związku z powyższym pytanie: czym skleić mosiądz do mosiądzu, co wytrzyma środowisko benzyny?

...
W tym przypadku to najłatwiej przetłoczyć (ścisnąć rurkę czy cokolwiek tam jest) tak żeby podkładka nie mogła się przesuwać. Jeśli nie to lutować. Kleić nie ma sensu.

lama23
26.09.2010, 21:50
się skreślam z listy zakupowej.
Zostaje przy kasowaniu tripia przy max tankowaniu.

Mysle, ze po zdebugowaniu tematu - bedzie to uzyteczne, tylko chyba nie mozna podchodzic na zasadzie "kupilem super gotowca, wkrecam, nic mnie nie obchodzi" ;)

W tym przypadku to najłatwiej przetłoczyć (ścisnąć rurkę czy cokolwiek tam jest) tak żeby podkładka nie mogła się przesuwać. Jeśli nie to lutować. Kleić nie ma sensu.

No chyba tak. W sumie żałuję, ze od razu nie potraktowałem tej podkładki kombinerkami, ale jakoś tak się ucieszyłem, że problem się odkrył, a później pomyślałem, że kombinerki cuś mało aliganckie ;)

lama23
26.09.2010, 22:07
Myślę że lutowanie będzie najlepszym i najtrwalszym rozwiązaniem :)
Pozdro

Tylko pytanie czym jest ten element zwierając i jak zareaguje na ciepełko lutownicy?

A przy okazji: wężyk paliwowy wymieniłem na 8mm, wywaliłem tę przejściówkę. Na filtr wchodzi bardzo opornie, ale wchodzi, na kranik dość luźno, ale cybant robi swoje - przemocą nie schodzi, paliwa nie puszcza, za to układa się ładnie :)

chodzi o prosta sprawę.
Nie komplikować życia.
A ta rezerwa to takie małe "mikuni"

No nic - ja już mam, zobaczymy jak dalej. Mam nadzieję, że tu kleksy wyjdą na początku i się ję zetrze, a później będzie już dobrze ;)

fabrizio13
20.10.2010, 20:56
Sorry ze się wtrącam ale ja ostatnią zimę zakładałem do swojej RD07 dwie kontrolki paliwa jak na zdjęciu i wywaliłem kranika teraz mam dwa baki paliwa jeden ten normalny a drugi (8 l.) pod siedzenie ( razem 29 l.) nie było łatwo i wymagało poprawki ale na razie wszystko działa idealnie

wasilczuk
20.10.2010, 21:59
Też kiedyś myślałem o dodatkowym zbiorniku w siódemce w miejscu puszki narzędziowej ale mi w zupełności wystarcza oryginalny baniak.
Twoja przeróbka wymagała ingerencji w org zbiornik. ja mam plan żeby popsuć tylko kranik. wstawić w niego implant Tico ala Wieczny. żadna to mecyja ale wkurza mnie czasem szukanie kranika podczas wyprzedzania albo w zakręcie.

fabrizio13
20.10.2010, 22:08
Też kiedyś myślałem o dodatkowym zbiorniku w siódemce w miejscu puszki narzędziowej ale mi w zupełności wystarcza oryginalny baniak.
Twoja przeróbka wymagała ingerencji w org zbiornik. ja mam plan żeby popsuć tylko kranik. wstawić w niego implant Tico ala Wieczny. żadna to mecyja ale wkurza mnie czasem szukanie kranika podczas wyprzedzania albo w zakręcie.

Żadna gruba ingerencja tylko otwór o średnice śrubunka obok kranika i wtedy kranik włączony tylko na rezerwie mała żarówkę 1.2wat 1 nakrętka wewnątrz zbiornika i trochę silikonu czerwonego małe koszt a tyle radochy :D:D:D

takie czujniki są w rd04 i daewoo http://allegro.pl/czujnik-rezerwy-paliwa-termistor-daewoo-lanos-i1270124285.html
trzeba chyba zrobić dziurę w baku.

Wasil:
http://www.nomadstrail.net/site/index.php?option=com_smf&Itemid=85&topic=144.15

na allegro za 15 lub 35 zł bez problemu są nawet podwójne :)

Kobra
17.04.2011, 11:24
To ja się zapytam-w RD07 ile zostaje paliwa po przekręceniu na rezerwe? Ostatnio się zapędziłem i o paliwie zapomniałem, moto zgasło i trza było przejść na żebraka.Dobrze że teraz jest w naszym kraju tyle stacj, ale dobrze wiedzieć ile jeszcze mam E95:)

lord
17.04.2011, 13:19
Jakieś 6 - 7 litrów.

Tomasa
18.04.2011, 13:33
To ja się zapytam-w RD07 ile zostaje paliwa po przekręceniu na rezerwe?

W RD07A wg. manuala 5,1 litra.

Kobra
18.04.2011, 19:36
3,5-7 litra. Średnia ok 5 litra i tej wersji bede sie trzymał ;)

Nowy011
10.05.2011, 15:48
Hmmm mi zdechł i po przełączenie na rezerwę dojechałem jakieś 6kilosów na stację tankując 23 litry:dizzy:
To może mam tjuningowy dzbanek ? albo rezerwa na 2 litry ?

rambo
10.05.2011, 16:23
U mnie jest tak. Po miescie zawszę się tam coś nachlapie i jak przełączam na rezerwe to jest najcześciej w baku ok 3,5 litra. Na trasie 5L. Spuściłem raz wache na stacje do butelki, 1L i wlałem do zupełnie pustego zbiornika 24 litra, tak na szybko. A potem wolniej jeszcze kolejne 1L z butelki. Często jak tankuje dojeżdżając na trasie na oparach po 24. Na mieście to tankuje po 50zl bo mi się nie chce tego paliwa wozić bez sensu

PS: Jak jeździłem w towarzystwie rd04 to wchodził litr wiecej czyli 26 litrów

fabrizio13
02.06.2011, 21:41
Odświeżam temat potem jak dzisiaj dostałem maila z pytaniem jak robić czujnik rezerwy do RD07:).Niestety maila kasowałem przypadkowo:mur: wiec opisze tutaj całe proces:). Potrzebny jest czujnik paliwa jak na zdjęciu niżej,Mała kontrolka z żarówka 1,2 w na inne czujnik nie reaguję. Jak nie ma do kupienia gotowe trzeba kupić kontrolkę 1,2 w do włoskie auta od deski rozdzielczej.
Czujnika musimy umieścić w baku, jedyne miejscu jest obok kranika tam jest małe kawałek płaski blachę której możemy rozwiercić. Będziemy potrzebować klucz rurkowe 27 z przegubem (jak się nie mylę) Ja lekko ją zdeformowałem żeby nakrętka się lekko trzymała. Jak mamy otwór gotowe prosimy żonę albo kumpla o pomoc i z precyzja chirurgiczno-protetyczną i takie tam :D:D:D z górę zbiornika od stronę wlewu prowadzimy nakrętka z przydłużonym klucze rurkowym druga osoba celuje czujnika od dół. Osoba z górę tylko trzema nakrętka nic nie kreci czujnika dokręcamy od dół warto tez smarować gwint z czerwonym silikon temperaturowym dla szczelności :Thumbs_Up::D
Poniżej wklejam też schemat instalacji. Ja mam już drugi rok czujnika i nic nie cieknie na dodatek mam pod siedzenie dodatkowe zbiornik paliwa z czujnikiem i nic się nie dzieje w razie jakikolwiek pytań jestem do waszej dyspozycji Pozdro :D:D:D:D:D:D

Uwaga kontrolka nie zapala się od razu po wynurzenia czujnika z paliwa potrzebuje min 20/30 sec. :D:

Dzieju
02.06.2011, 22:05
warto tez smarować gwint z czerwonym silikon temperaturowym dla szczelności
Ten silikon jest średnio odporny na benzynę , dobrze że ci nie cieknie , ale pewniejsze są uszczelki z gumy benzyno odpornej.

Misza
02.06.2011, 22:39
Czerwony silikon - zło. Jak już coś trzeba koniecznie zatkać jakimś lepidłem to polecam Loctite 5910. Wyrób silikonopodobny, wysokotemperaturowy, bardzo odporny na benzynę, oleje i smary. Zatkałem nim pokaźną dziurę w baku i trzyma.

Fabrizio, fajny patent!

PawelZDR
02.06.2011, 22:45
Ja mam zrobione to samo tylko w zbiornik wspawałem Tig-em gwintowaną tuleję na tą wkrętkę z termistorami.

fabrizio13
03.06.2011, 18:08
Panowie przypominam iż sam czujnik ma już własna uszczelkę oryginalną silikon dałem dla pewności :D:D
Najlepsze moment było celowanie czujnika od dołu :haha2::haha2: prawo prawo nie nie lewo i takie tam:haha2:

Mat
30.08.2011, 08:22
Ostatnio zauważyłem, że kontrolka świeci się delikatnie przez cały czas.
Też tak macie, czy coś padło?
Z góry dziękuję za odpowiedź :D

cyryl
28.01.2013, 23:47
Panowie mam pytanie.
Jakiej średnicy jest ten gwint przy czujniku paliwa?
Czy wkręcenie śruby odpowiedniej średnicy z uszczelką odporną na paliwa załatwia sprawę szczelności?

http://images38.fotosik.pl/1926/6a082ac4ce21acedmed.jpg

sebol
26.08.2013, 21:28
Odgrzeję temat.
Ostatnio dało mi się we znaki brak kontrolki rezerwy . Czy nabywał ktoś ostatnio ten zestaw http://s442721111.e-shop.info/shop/article_BH010/Benzinhahn-Kit-mit-Reserve--Anzeigleuchte-AT-RD07.html?sessid=2MozxrFbxAqxlZUT2L31gCPDY0xDMHGij dbWeB5bnlHi6MexKPV2ktYn5HSHXYiv&shop_param=cid%3D41%26aid%3DBH010%26

Ewentualnie coś innego wytłumaczone w łopatologiczny sposób .

mdxmd
12.09.2013, 13:23
mam całkiem tanie rozwiązanie

kupujemy taki kranik podciśnieniowy

http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-automatyczny-zawor-kranik-paliwa-rieju-p-10424-1.html?cPath=16019_9955_9967&sessID=c8c4e328f6c56a2fe67552dcc26f1342

kranik jest podciśnieniowy więc zakręcać nie trzeba, do tego wystarczy wytoczyć odpowiednią redukcję w którą wciskami ten kranik odpowiednio go zabezpieczając i powinno działać,

sebol
13.09.2013, 21:06
Zastosowałeś ten patent u siebie ??

mdxmd
16.09.2013, 14:27
jeszcze nie, 2 tyg. temu kupiłem XRV i dopiero się wgryzam w temat,

pekos1988
13.01.2014, 21:24
Panowie mam pytanie, po zdemontowani kranika w dr07 zostaje nam bak,a w baku jakies ustrojstwo chyba plastikowe czy po zdemontowaniu tego plastiku nic sie nie bedzie działo jezeli przykrece z powrotem kranik z uszczelka benzynoodporna? chce do baku włozyc termistorek ale on ma srednice 12mm a tamten plastik 11mm w srodku i nie moge go tam umiescic,ten plastik jakos specjalnie jest tam zamontowany i on ma słuzyc szczelnosci jak rozumiem?moze ktos cos podobnego robił? w sesie wyjmowanie tego plastiku?tulejki

wasilczuk
13.01.2014, 22:41
To jest siateczka wstępnego oczyszczania paliwa.

pekos1988
14.01.2014, 21:36
Dzieki, a czy to sie w ogóle wymienia? bo chyba nie jest napisane nigdzie o tym z tego co szukam.to jest do kuipienia gdzies do rd07?

wasilczuk
15.01.2014, 10:18
Nikt tego nie wymienia. Co najwyżej przy czyszczeniu zamulonego zbiornika można to wydmuchać sprężarką.

pekos1988
15.01.2014, 14:59
Wielkie Dzięki Powodzenia w Nowym Roku:):bow: