PDA

View Full Version : Pompa paliwowa FACET.


e200g_
19.02.2009, 15:07
Jako, ze poszukuje zamiennika dla mojej Afryki, to pomyślałem sobie, ze podzielę się z Państwem tym, co do tej pory znalazłem;).

Zamieszczam link do angielskiego dystrybutora rozmaitych pomp paliwowych i nie tylko, do rozmaitych typów pojazdów, miedzy innymi dystrybutora pompy paliwowej FACET:

http://www.fuelsystem.co.uk/

http://www.fuelsystem.co.uk/web-facet.pdf

Mam nadzieje, ze ułatwi to poszukiwania zamiennika.

Babel
23.02.2009, 21:55
Ja mam tą 60104- fartownie kupiłem na allegro za mniej złotówek niż ona kosztuje funtów :) - wziąłem ale czy jest OK - gdzieś na forum angielskim czytałem że tak. Niech leży i czeka na tzw. w razie jakby co.

Dzieju
28.02.2009, 07:55
jak tak bedzie sobie leżała i czekała to się nie dowiesz czy działa, zamontuj pojeździj na niej i wtedy odłóż na zapas.
Chyba że wolisz się przekonac gdzieś na odludziu .....że jadnak ...... nie działa
;)

Babel
23.04.2009, 09:12
Ja mam tą 60104- fartownie kupiłem na allegro za mniej złotówek niż ona kosztuje funtów :) - wziąłem ale czy jest OK - gdzieś na forum angielskim czytałem że tak. Niech leży i czeka na tzw. w razie jakby co.
Wczoraj za namową Ramiresa odpaliłem tą pompę - testowo podłaczyłem do akumulatora i przepompowałem paliwo z jednego kanistra do drugiego- jest to pompa membranowa i naważniejsze dla mnie działa super :)

Dzieju
23.04.2009, 22:29
A zrobiłes test ciśnieniowy?
Jak bedzie pompować to przytkaj wylot i sprawdź czy się zawiesi i z jakim ciśnieniem będzie dawać na wylot.
Chodzi o to czy zaworek iglicowy utrzyma cisnienie.

rambo
24.04.2009, 00:39
Dzieju słusznie prawi :oldman:

Dzieju
24.04.2009, 08:27
Aha dodam jeszcze że na duże zużycia paliwa ma też wpływ owy zaworek.
Jesli kiepsko trzyma to bedzie przelewać tak jak przy wysokim poziomie paliwa w komorze pływakowej i spalanie z literek wiecej.
Gdyby w AT był przelew powrotny do zbiornika to można by stosować pompy samochodowe które to są mniejsze niz oryginał AT i do 100zł można mieć nówki.
A swoją drogą jest to jakaś opcja do przemyślenia.

chomik
24.04.2009, 08:31
Aha dodam jeszcze że na duże zużycia paliwa ma też wpływ owy zaworek.
Jesli kiepsko trzyma to bedzie przelewać tak jak przy wysokim poziomie paliwa w komorze pływakowej i spalanie z literek wiecej.
Gdyby w AT był przelew powrotny do zbiornika to można by stosować pompy samochodowe które to są mniejsze niz oryginał AT i do 100zł można mieć nówki.
A swoją drogą jest to jakaś opcja do przemyślenia.
Mam pompe samochodową, pali 5,5 litra i działa...

Babel
24.04.2009, 08:33
A zrobiłes test ciśnieniowy?
Jak bedzie pompować to przytkaj wylot i sprawdź czy się zawiesi i z jakim ciśnieniem będzie dawać na wylot.
Chodzi o to czy zaworek iglicowy utrzyma cisnienie.
Czytałem na forum angielskim że stosuja ten model pompy.
Nie robiłem - cisnienie jest podane ponizej a jakie jest w fabrycznej:

xtr
24.04.2009, 14:46
Mam pompe samochodową, pali 5,5 litra i działa...
Pochwal sie od czego masz ta papeczke bo tez mysle o zapasowej samochodowej

majo
25.04.2009, 08:20
hmm nie wiem po co utrudniacie sobie zycie:) ja mam motocyklową od TDM bodajże i śmiga pięknie. Zero elektryki zero probema, kosztowała mnie 80 pln ma allegro:)

Babel
25.04.2009, 09:18
Zero elektryki zero probema, kosztowała mnie 80 pln ma allegro:)
E to i tak 4 razy więcej niż moja pompa Facet na zapas :)

chomik
07.07.2010, 14:06
Czy ta pompa Facet 60104 ma szczelną obudowę ? Chodzi mi w szczególności o wchodzące kabelki z zasilaniem ? Czy pompa ta nie będzie robiła kichy przy deszczu ? Używa jej ktoś ?

chomik
14.07.2010, 10:49
A zrobiłes test ciśnieniowy?
Jak bedzie pompować to przytkaj wylot i sprawdź czy się zawiesi i z jakim ciśnieniem będzie dawać na wylot.
Chodzi o to czy zaworek iglicowy utrzyma cisnienie.
No mi po zamontowaniu okazało się, że zaworek zaczął puszczać i ciurkiem mi leciało podczas jazdy, jak wypiąłem pompę i pojechałęm bez to nie leciało, teraz muszę sprawdzić czy zaworek puścił, czy za duże ciśnienie daje ta pompa..... Czy ktoś wie jakie powinno być ciśnienie i czy podane według specyfikacji pompy jest za duże ?

podos
14.07.2010, 12:20
to chyba niewłasciwa pompa, poszukaj oznaczenia na xrv.co.uk - dwie były i jedna była za mocna do Afry.

chomik
14.07.2010, 13:04
to chyba niewłasciwa pompa, poszukaj oznaczenia na xrv.co.uk - dwie były i jedna była za mocna do Afry.
No mam tą słabszą 60104...

bukowski
14.07.2010, 13:11
No mam tą słabszą 60104...

taka i ja zamowilem. Na xrv.org.uk uzywaja takiej, wyglada na to, ze bez problemow. Byc moze zaworek ma juz slaba sprezynke?

a tak swoja droga - to jak, teoretycznie, moznaby zredukowac to cisnienie? jakis reduktorek? a moze oporniczek, zeby mniej pradu dostala?

chomik
14.07.2010, 13:20
taka i ja zamowilem. Na xrv.org.uk uzywaja takiej, wyglada na to, ze bez problemow. Byc moze zaworek ma juz slaba sprezynke?

a tak swoja droga - to jak, teoretycznie, moznaby zredukowac to cisnienie? jakis reduktorek? a moze oporniczek, zeby mniej pradu dostala?
Niby może i zaworek, ale tak nagle się to zgrało ze zmianą pompy ?? :) coś mi tutaj śmierdzi, na nieoryginalnej pompie chodziło wsio ok na pompie oryginalnej także nic się nie lało a na tej pierdyknęło a bez pompy się nie leje....
A jeśli to zaworek to jest to ten co jest dostępny w Larssonie ?
Towar: 3430006 - zaworek iglicowy Keihin typ3 Honda

Ile ich tam trzeba zakupić ? :)

bukowski
14.07.2010, 13:39
Niby może i zaworek, ale tak nagle się to zgrało ze zmianą pompy ?? :)

widocznie oryginal ma troche mniejsze cisnienie. Tym niemniej z tego co poczytalem, rzadko sie to zdarza. Chyba jednej osobie. Ty jestes drugi :D

PawelZDR
14.07.2010, 17:06
Niby może i zaworek, ale tak nagle się to zgrało ze zmianą pompy ?? :) coś mi tutaj śmierdzi, na nieoryginalnej pompie chodziło wsio ok na pompie oryginalnej także nic się nie lało a na tej pierdyknęło a bez pompy się nie leje....
A jeśli to zaworek to jest to ten co jest dostępny w Larssonie ?
Towar: 3430006 - zaworek iglicowy Keihin typ3 Honda

Ile ich tam trzeba zakupić ? :)

To jest ten zaworek właśnie, potrzeba ich tam 2 szt.Te zaworki doszczelniają się na stożku gumowym i pływak dociska je przez taki mini amortyzatorek ze sprężynką.Jak gumka będzie już trochę odciśnięta i sprężynka w zaworku jest już słaba to może nie utrzymać ciśnienia.Ja to już przerabiałem i po wymianie zaworków jeszcze przez jakieś 100 km ciekło potem przestało lecz później lało się znowu ale przyczyna była inna u Ciebie myślę ,że wystarczą same zaworki,po wymianie jak będzie jeszcze ciekło to spróbuj przejechać z 100-200km i powinno przestać.

bukowski
14.07.2010, 22:48
Przyszedł facet, poczytalem instrukcje. Montowanie tego zgodnie z instrukcja w afryce nie bedzie proste. Zalecają 12 cali poniżej dolnej plaszczyzny baku, 45 stopni nachylona, na dodatek temperatura nie powinna przekraczac 60 stopni. Jutro za dnia pokminię, gdzie by to wetknąć.
Ktoś pytał o szczelność kabelków - wygląda na to, że dość łatwo można ją zapewnić przy pomocy silikonu. Na wszelki wypadek tak zrobię, chociaż nigdzie nie piszą, że trzeba zapewnić suche warunki pracy.

samul
14.07.2010, 23:19
:eek: Cholera, do mojej instrukcja byla prawie cala na jednym obrazku. Tu wlot, tam wylot, a tam prund. Wisi w miescu starej pompy, prawie poziomo. Chyba, ze jade, bo wtedy przechyla sie razem z motorem :) Temperatury nie mierzylem, ale jak stoje w upal w korku, to wszedzie kolo silnika jest bardzo cieplo :) A 30 cm ponizej zbiornika...

WTF? Moze masz jakas bardziej zaawansowana wersje? ;)

P.S.1:
Moja jest 40105. Tak jak tu pisza:http://www.xrv.org.uk/forums/bike-tech/9462-facet-fuel-pump-installation-long.html i tu: http://www.facet-purolator.com/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=7&id=16&Itemid=31

60104: http://www.facet-purolator.com/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=7&id=13&Itemid=35

Parametry praktycznie takie same.

P.S.2: w opisie jest Sealed Electronics, czyli, ze juz ja uszczelnili.

P.S.3:
"Here you will find typical questions about our pumps.

How should the Facet universal pumps be mounted?
The fuel pump should be mounted with the outlet above the inlet. This will help with eliminate vapor lock issues. Never located the pump so the outlet is below the inlet. Horizontal mounting will not effect fuel delievery performance.
Czyli, montuj wylotem powyzej wlotu albo strzez sie wapor loka ;) Poziomo tez jest OK.

Can I mount the pump in my car's engine compartment?
We recommend that you mount the fuel pump no more that 12 inches from the fuel supply (gas tank). All our Electronic fuel pumps will push fuel rather than pull fuel. Some pumps only have suction limit of 12 inches, therefore you should mount as close as possible to the tank.
Czyli, nie dalej niz 30cm od zbiornika.

Operating Temperature Range for Low Pressure Pumps?
Our pump are designed to operated in ambient temperatures of -40F to 180F."
Czyli -40C do 82C.

Przeczytaj te instrukcje jeszcze raz ;)

bukowski
15.07.2010, 10:26
Przeczytaj te instrukcje jeszcze raz ;)

ja mam 60104.
co do 12 cali to moze faktycznie szybko czytając nie zauwazylem tego "no more".
ale ewidentnie bylo napisane 60 stopni max oraz 45 stopni.

Pierwsza zagadka - unioslem zbiornik, ale nie moge namierzyc zasilania pompy. Jest jakas wtyczka z dwoma stykami, czarna, wychodzaca z wiazki biegnacej w poprzek ramy przy mocowaniu zbiornika. Jesli to nie to, to gdzie szukac zasialania pompy?

PawelZDR
17.07.2010, 11:53
właśnie tam mam nadzieję ,że mierzysz podczas kręcenia rozrusznikiem bo inaczej niczego tam nie zobaczysz (nie zrób zwarcia bo szybko idzie się paść sterownik pompy wtedy)

bukowski
17.07.2010, 16:41
To byla dokladnie ta wtyczka, czarno-niebieski przewod.
Wnizałem pompke, umocowałem trytytkami w fabrycznym miejscu i na razie dziala. Nic przy gaznikach nie przelewa.
dzieki za pomoc.
----------------------------
2 godziny później :


a jednak cos zepsulem. stracil mi sie czujnik luzu. nie zaswieca sie kontrolka i z otwarta boczna nie moge odpalic. gdzie szukac?

Maniok
17.07.2010, 22:41
Spawdz pod prawym boczkiem, mała kostka z trzema wyjściami. W hondzie jakies 200zl w larsonie ok 30zl nr czesci w larsonie to: 1292001

bukowski
19.07.2010, 12:37
Spawdz pod prawym boczkiem, mała kostka z trzema wyjściami. W hondzie jakies 200zl w larsonie ok 30zl nr czesci w larsonie to: 1292001

cholera, zgasla mi tez kontrolka cisnienia oleju. cos mi sie zdaje, ze gdzies rozpialem cosik. ma kto pomysl?

dodano pare miesiecy pozniej:
che, che, w koncu podnioslem bak i oczywiscie...poszukujac wtyczki od pompy porozpinalem wszystko, co mialem w zasiegu wzroku, w tym biala wtyczke, ktora spina obydwa te czujniki - i zapomnialem zapiac.
--------------------------------------------------------------------------

Ciekawostka, o ktorej czytalem na ADV forum. Po zgaszeniu heblem jakims resztkowym prądem coś ją napędza i benzyna wylata gaznikiem. Trzeba kluczykiem wylaczyc.
Natomiast dzisiaj sprawdzilem spalanie - bez roznicy w stosunku do Mikuni, 5,5 litra w szybkiej trasie.

10 tysiecy pozniej - pompa robi i nie jęczy, wspomniany efekt napedzania resztka pradu po zgaszeniu heblem albo zduszeniu silnika faktycznie wystepuje, ale to raczej maly problem. Ja i tak hebla nie uzywam.

wieczny
23.11.2010, 14:10
Bardzo proszę aby w tym dziale pisać jeśli się coś WIE, a nie słyszało.

chomik
23.11.2010, 14:20
Wiem, że nic nie wiem....
Ale mój Facet chodzi od 7 tys bez problemu, jest szczelny nawet pod karcherem się nie poddał, spalanie afryki w normie 5,5.

PawelZDR
23.11.2010, 14:24
U kolegi Facet działa ok. trzy sezony ale już dwa razy zaczęła przelewać paliwo z gaźników.Wymiana zaworków iglicowych pomogła.

samul
23.11.2010, 20:59
Facet od paru tys. km u mnie chodzi bez mialkniecia. Przed tem pare tys. zrobilem BEZ pompy w ogole wiec w sumie nie wiem :D

MuSStaFFa
24.11.2010, 21:44
Więc Panowie... Kupić FACETA czy... nie kupić ...czy szukać czego innego jeszcze ?? Mikuni oczywiście odpada....

bukowski
24.11.2010, 22:12
kupuj, to tania pompka i raczej daje rade. najprostszy powrot do oryginału, zwarta i odporna na wode konstrukcja. jedyne co grozi, to wymiana zaworkow iglicowych - jesli okaze sie ze u Ciebie slabo trzymają. Ale z tego, co wyczytalem, to jednostkowe przypadki mimo wszystko. ja stara mikuni wywale, przerobie sobie tylko krocce na latwe podlaczenie bezposrednie, poza pompka - gdyby klekla.

MuSStaFFa
24.11.2010, 22:14
kupuj, to tania pompka i raczej daje rade. najprostszy powrot do oryginału, zwarta i odporna na wode konstrukcja. jedyne co grozi, to wymiana zaworkow iglicowych - jesli okaze sie ze u Ciebie slabo trzymają. Ale z tego, co wyczytalem, to jednostkowe przypadki mimo wszystko. ja stara mikuni wywale, przerobie sobie tylko krocce na latwe podlaczenie bezposrednie, poza pompka - gdyby klekla.

Przekonałeś mnie ... :-) kupuje... rozumiem ze ...104 :-)

sambor1965
24.11.2010, 23:31
tez chwale sobie faceta

MuSStaFFa
24.11.2010, 23:39
myślę tylko...czy nie kupić gdzieś używki oryginału i dać do przerobienia R2d2.... lub...myślałem nawet nad kupnem w Hondzie nowej + przeróbka R2d2 .... do końca tyg. kolega ma mi dać znać w jakiej kwocie mógłby mi ją sprowadzić...

podos
25.11.2010, 08:42
?? Mikuni oczywiście odpada....

eee..... czemu....?..... Lewar...... sobie...... chwali......:dizzy:




a tak na powaznie:

90 % jezdzi na orginale (najczesciej przerobionym)
8 % na podcisnieniui
moze 2% facecie

no moze ktos ma jeszcze pierburga;)

Oryginalna pompa od nowosci wytrzymuje jakies 50 tys km moze trochę więcej. Mozna jej przedłużyć zywot (R2D2) a pod kanapą wozić zapasowy styk za 65zł (Larsson). To daje jej wieczność.

bukowski
25.11.2010, 09:18
Przekonałeś mnie ... :-) kupuje... rozumiem ze ...104 :-)

najmniejsza, jaka maja w ofercie, ostatnio byla to 104, ale facet dosc czesto aktualizuje oferte. Patrz glownie na parametr pt. cisnienie na wyjsciu - musi byc jak najmniejsze. No i nie pomyl sie z klasyczna pompka - musi byc posi-flow.

a tak na powaznie:

90 % jezdzi na orginale (najczesciej przerobionym)
zawszeć to potencjalna mina: trzeba zainwestować $$ w wymiane membran, plytke R2D2 oraz dobrze uszczelnić. Jak ktos w ogole tej pompki nie ma, to robi sie drogo. Zaleta - ta pompa jest dosc przewidywalna, jesli ja sie przeserwisuje.


8 % na podcisnieniui

mialo byc powaznie, podos :P mikuni, nawet jesli co do zasady dziala (i fajnie ze pradu nie potrzebuje), jest opcja nieprzewidywalna i nienaprawialna. W szczegolnosci mozna jezdzic i nie wiedziec, ze jest zdupcona (tak bylo u mnie, przymusowe postoje w waskich tunelach na autostradach - bezcenne)


moze 2% facecie

to chyba jedyna wada tej pompki - mala probka uzytkownikow i brak (chyba) dlugich przebiegow w trudnych warunkach, przynajmniej u nas. 104 wsadzane sa m.in. do motolotni w USA, ale tez warunki pracy inne niz w motocyklu.
u mnie juz 12kkm + pare zanurzen.

A! jest jeszcze Majki, ktory jezdzi na grawitacji :) i jesli opowiada, ze daje sie na tym robic 280 km z jednego baku, to mi wystarczy to jako backup.

samul
25.11.2010, 11:09
Moze ankietka? ;)

Mnie tez do "grawitacyjnych" mozesz doliczyc, bo zrobilem tak pare tysiecy km. Klopoty zaczynaja sie przy dluzszej jezdzie z duza predkoscia, bezyna nie nadaza naleciec :( oraz przy ostrych podjazdach. Tak, ze to jest ZAWSZE dobra opcja awaryjna. Dla uproszczenia "naprawy" warto dorzucic do narzedzi laczowke o przekroju odpowiednim do przewodow paliwowych. Dostepny w kazdym uobi, liroju, itd. (nie musi byc niebieski ;))
http://www.perfecthobby.pl/foto/big/1234182182216.jpg

Co do FACETa, dla mnie jego najwieksza zaleta jest prostota. Podlaczasz rurki, prad i chodzi. W instrukcji pisza, ze jest tez idiotoodporny :) tj. jak go podlaczysz odwrotnie, to sie nie popsuje! Jest hermentyczny i opancerzony. Upchany w miejscu starej pompy jest tez niewidoczny. :Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up:

MuSStaFFa
25.11.2010, 11:36
chyba rzucę monetą... pozostaje albo Facet albo... oryginał po przerobkach.. pytanie czy nowy czy się znajdzie używany.... ale chyba mocno zostało już wszystko dla mnie rozjaśnione... zadecydują chyba tylko ceny:-) Dziękulski wszystkim....

puszek
25.11.2010, 11:44
Co do FACETa, dla mnie jego najwieksza zaleta jest prostota. Podlaczasz rurki, prad i chodzi. W instrukcji pisza, ze jest tez idiotoodporny :) tj. jak go podlaczysz odwrotnie, to sie nie popsuje! Jest hermentyczny i opancerzony. Upchany w miejscu starej pompy jest tez niewidoczny. :Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up:


Kurde...przekonaliscie mnie..Kupuje Faceta na 104... Są osiągalne w Polsce?

bukowski
25.11.2010, 13:23
no chyba POLE ma na sklepie...
tutaj.. http://adventuresklep.pl/product_info.php?cPath=34&products_id=295

drogo.
ja kupilem via pewien popularny serwis aukcyjny za 165 zl + przesylka, sprzedajacy
Eltek Autoparts ze Slupska.
tel. (59)8412303
biuro@eltek-autoparts.pl

NIE, NIE MAM Z NIMI NIC WSPOLNEGO

PawelZDR
25.11.2010, 14:57
Taka jak jest w sklepie u Pole-a ma być inne mają za duży przepływ i ciśnienie prędzej czy później będą lały z gaźników na glebę.

majo
25.11.2010, 19:31
http://allegro.pl/pompa-paliwa-pompka-kranik-piaggio-gilera-aprilia-i1329602009.html

Majo włożył tą pompe do afryki..przejechałem 4 tys km i na razie bez problemu:)

kuras
26.11.2010, 00:46
http://allegro.pl/pompa-paliwa-pompka-kranik-piaggio-gilera-aprilia-i1329602009.html

Majo włożył tą pompe do afryki..przejechałem 4 tys km i na razie bez problemu:)
ale idzie normalnie nie krycha prycha i sie nie dlawi.idzie tak jak na org?

Mecia
26.11.2010, 08:41
Mam namierzone Dwie różne !!!! 60104 i 40105 !!! Którą wybrać lepiej nie patrząc na cenę ??"

40105 na bank działa, bo takie na forum zamawiałem i nikt nie zgłaszał problemów. U mnie też bangla. Z drygiej strony ta druga wydaję się zgrabniejsza, musisz porównac ich parametry.

bukowski
26.11.2010, 10:16
Posi-Flo to handlowa nazwa technologii pompowania, bardzo szerokiej kategorii pt. Positive Displacement - nie ma tam ani tłoczka, ani membrany, jest jakiś wirnik. Niestety gugiel niczego nie podpowiada. Ważne jest natomiast to, że pompa daje się dzięki temu precyzyjnie sterować.
Self-priming to samozalewanie, czyli wpinasz pompke i sama zaciąga benzyne. Rzeczywiście to robi, jak sie skonczy paliwo, to nie trzeba 5 minut krecic rozrusznikiem, tylko moze 3 sekundy.
Self-regulating to samoregulacja cisnienia - w zaleznosci od tego, jaki jest odbior, w zakresie podanych cisnien pompka dostosuje obroty czyli cisnienie i przeplyw do wydatku; dlatego nie potrzebuje powrotów i o ile zaworki iglicowe beda sprawne, nie bedzie zalewac gaznikow.
Positive-off to moze byc to, czego brak w 60104 powoduje koniecznosc wylaczania zaplonu przy glebie.
Zobacz, jakie sa tam cisnienia minimalne, jesli mniejsze jest w 104, bierz 104. Jesli nie, bierz 105, ze wzgledu na ten positive-off.

majo
26.11.2010, 12:47
Nie dostrzegam żadnych problemów:)

Maniok
25.03.2011, 14:05
Montuje sobie faceta, była gdzieś informacja jak to podłączyć, ale nie moge jej znaleźć teraz. Czy mam podłączyć tam gdzie oryginał i do jakich kolorków?

Maniok
25.03.2011, 15:54
Koncówki można kupić u chłopaków z Adventure Sklep, jakieś 40zl. Szkoda czasu na dorabianie bo gwint metryczny. Polecam zakup w tym sklepie, bo szybko i pofesjonalnie.

Skydiverek
25.03.2011, 17:43
A gdzie mozna kupic tego FACETA 40177?

Skydiverek
25.03.2011, 20:58
Jeszcze sprawdze pewien kontakt w Angli bo może taka droga mi się uda. Dam znać bo teoretycznie jest mozliwia większa ilość.

Maniok
26.03.2011, 10:26
To ja jeszcze raz, bo koledzy handel zaczęli uskuteczniać.

Jak to podłączyć ? Pomóżcie.

bukowski
26.03.2011, 12:15
1. Zdejmujesz siodło i unosisz na podpórce bak.
2. Znajdujesz kostkę od oryginalnej pompy i ją rozpinasz - stamtąd trzeba wziąć plusik.
3. Do Faceta wkręcasz na teflon albo loctite króćce.
4. Rurkę, która idzie od filtra paliwa wpinasz w "inlet", drugą w "out" - powinny być na pompie zaznaczone.
5. Plusik z kostki z pkt. 2 łączysz kabelkiem z czerwonym przewodem pompy.
6. Czarny przewód montujesz do masy - jest blisko.
7. Ja pompe powiesiłem na trytytce, mozna próbować ją wcisnąć w oryginalną gumę, ale wymaga to sporej gimnastyki i użycia płynu do mycia naczyń w dużych ilościach.

Tyle :) Roboty tyle, że trudno drugie piwo uczciwie dopić.



ps. ta firma co Wam pokazałem wysyła też na wyspy... ale wysyłka kosztuje tyle co pompa dlatego ta opcja co napisałem wcześniej była na ten moment najbardziej racjonalna...

a czy ta 'solid state' nie wymaga przypadkiem powrotów?

samul
26.03.2011, 13:16
sneer, one wszystkie sa solid state, powrot to mozesz miec na wtrysku, z gaznikiem moze byc klopot ;), a dokladna instrukcja montazu jest na brytyjskim forum xrv

polecam jakos opakowac pompe, zeby nie klekotala o rame, wpieniajace :D

powodzenia

Maniok
27.03.2011, 13:48
Podpiołem do kabelków starej pompki, ale to chyba nie robi różnicy to tam tez plus i minus. Napiszcie jak się myle.
P.S. Dzieki Sneer

bukowski
27.03.2011, 17:29
oczywiscie ze nie robi. to tylko pamietaj, zeby po glebie wylaczyc z kluczyka a nie z hebla, bo bedzie pompowac jeszcze dlugo.

Skydiverek
29.03.2011, 15:48
Mogłbym miec takie pompy:

40177 w cenie ok 85$ (cena juz z wysyłką ale muszę podpytac dokładnie)

lub

40171 w cenie ok 50 eur juz z wysyłka.
Tylko z 10 osób musi sie uzbierac.

Czas dostawy ok 4-5 tygodni.

Pompy są nowe kupione u dystrybutora w anglii lub w niemczech (mam z tymi dystrybutorami kontakt zawodowy )

Jak bedzie zainteresowanie to mozna podjac temat. Dla siebie napewno sprowadzam.

Boski-Kolasek
19.04.2011, 04:28
witam.
Panowie to ja rozumiem ze ta 40105 tez ma ten system stopujacy przeplyw po zgasnieciu silnika ale jest za mocna i daltego ta 4071 lub 40177 ?

Bo szukam zapasowki i sie zastanawiam

dziekuje.

bukowski
19.04.2011, 09:09
Ja mam 40105 i nic się nie przelewa, chociaż profilaktycznie wymieniłem zaworki iglicowe. Natomiast rzeczywiście wyłączenie z hebla powoduje, że nie przestaje pompować i wtedy troche smierdzi. Wylaczenie z kluczyka zatrzymuje normalnie pompowanie benzyny.

Boski-Kolasek
19.04.2011, 10:37
Witam
No ja tez mam 4010 ma też wbudowana opcje ... Built in Anti-Siphon Valve (Positive shut-off) a;e po przeczytanieu tego watku chialbym sie dowiedziec czy moze 4071 lub 40177 sa lepsiejsze tzn, ze wylaczaje sie nawet bez wylaczania zaplonu?

Pzdr

deftones
13.05.2011, 00:26
Skydiverek byłbym zainteresowany 40177. Oferta nadal aktualna?

Wojtek_K
27.06.2011, 23:49
a co zrobiłeś z węzykiem, który wchodził do orginalnej pompy ?
ja dziś zamontowałem 40105 i trochę mnie ten węzyk irytuje :-)

Wojtek_K
28.06.2011, 09:38
;-) jasne, ale usuwając wężyk zostawiamy "dziurkę", która chętnie przyjmuje wodę, kurz itp., mnie interesuje czy można go zaslepić czy zostawić luzem i zabezpieczyć przed zabrudzeniem. Bo węzyk podawał /?/ ciśnienie do pompy z ... /?/

samul
29.06.2011, 10:01
Wezyk sluzy do "oddychania" (wyrownywania cisnienia pomiedzy pudelkiem pompy, a swiatem zewnetrznym) w oryginalnej pompie wiec wymontuj go razem z pompa. Facet jest "solid state" czyli on nie "oddycha". Gdzie ci zostala dziurka ? ? ?

Wojtek_K
29.06.2011, 18:53
a no masz rację, jak wyjmowałem pompę zdjąłem węzyk bo myślałem /:-)/, że gdzieś idzie a on się zaklinował i udawał potrzebnego, już mu znalazłem miejsce w koszu na śmieci

deftones
29.06.2011, 22:24
Zainstalowalem wczoraj Faceta, niestety nie dziala a niby wszystko zgodnie z opisem podlaczone.
Moge go testowo podlaczyc bezposrednio pod aku?

MUTT
29.06.2011, 22:54
Możesz !!

kulka
29.06.2011, 23:40
ciekaw czy od biga by podpasowala ;)

deftones
30.06.2011, 12:58
MUTT rozumiem, że na sucho mogę ją podłączyć i powinna terkorać? Czy należy zapewnić dopływ paliwa?

bukowski
30.06.2011, 13:03
mozesz na sucho, nie trzymałbym jej długo, ale parę sekund nie zaszkodzi. Ta pompa sama zaciąga paliwo, więc zawsze po założeniu pracuje na sucho przez chwile.

deftones
01.07.2011, 15:36
Podłączyłem pompę pod akumulator i działa. Kable i wtyczka też ok.

Mimo to po przejechaniu z 200 metrów Afri zaczyna się krztusić i na wolnych obrotach gaśnie.

Paliwo jest, kranik na ON. Zdjeliśmy dzisiaj nawet z Tymonem bak, żeby sprawdzić czy jakieś przewody nie są zgniecione ale wszystko wygląda w porządku.

Czuć trochę benzyną.

Jakieś pomysły bo ciągnie do jazdy a motor w rozsypce :/

bukowski
01.07.2011, 16:00
Weź drucik, np. z dużego spinacza. Zdejmij wężyk z odpowietrznika baku (obok wężyka od kranika) i wetknij w dziurke spinacz - powinien wejść do środka gładko i bez oporu.
U mnie tak było.

deftones
01.07.2011, 16:31
Wchodzi bez problemu. Nie czuc zadnego oporu. Weze tez nie sa zapchane.

deftones
02.07.2011, 14:13
Wczoraj dalem kranik na Off motor chodzil az do wypalenia paliwa. Dzisiaj proboje odpalic, pokrecil pare razy, pokaszlal i zgasl. Tak pare razy az zegary sie zresetowaly. Wkurzony odpialem pompe paliwa podlaczylem grawitacyjnie i zapalil...

Czyli gdzies tu musi lezec wina. Podlaczona pod akumulator na sucho slychac ze pracuje. Kable tez ok jak juz pisalem wczesniej.

Dubel
02.07.2011, 15:29
Wczoraj dalem kranik na Off motor chodzil az do wypalenia paliwa. Dzisiaj proboje odpalic, pokrecil pare razy, pokaszlal i zgasl. Tak pare razy az zegary sie zresetowaly. Wkurzony odpialem pompe paliwa podlaczylem grawitacyjnie i zapalil...

Czyli gdzies tu musi lezec wina. Podlaczona pod akumulator na sucho slychac ze pracuje. Kable tez ok jak juz pisalem wczesniej.
A pompę podłączyłeś w odpowiednim kierunku??
Pozdro

deftones
02.07.2011, 16:53
Tak, wzorowałem się na:
http://www.xrv.org.uk/forums/mechanical-advice/9462-facet-fuel-pump-installation-long.html#post94881

Boski-Kolasek
02.07.2011, 20:58
moja dziala tak zajebiscie ,ze drugiego zamowilem jako awaryjnego tylko cos mnie sie wydaje, ze bedzia to tylko balast....

kulka
02.07.2011, 22:46
Podlaczona pod akumulator na sucho slychac ze pracuje. Kable tez ok jak juz pisalem wczesniej.
to ,ze slychac ze pracuje , nie znaczy ze dziala kolego

Dubel
03.07.2011, 15:18
Tak, wzorowałem się na:
http://www.xrv.org.uk/forums/mechanical-advice/9462-facet-fuel-pump-installation-long.html#post94881
Porównaj swoje podłączenie z strzałką na pompie. Sprawdz miernikiem albo jakąś żarówką czy podczas kręcenia rozrusznikiem pojawia się prąd na kablach do pompy. Jeśli tak się nie stanie sprawdz przekaźnik pompy.
Pozdro

Wojtek_K
03.07.2011, 20:14
sprawdzić miernikiem prąd dochodzący do pompy

deftones
09.07.2011, 17:26
Po podlaczeniu zarowki poszedl dym z aku :)
Podmienilem przekaznik pompy od Tymona i... pompa dziala.
Dzieki Dubel.


Edit.

Przekaźnik w motoriscie 370 zł :o
Można to gdzieś taniej dorwać?

m a c i e k
10.12.2011, 02:26
Jeśli ktoś ma ochotę mam do sprzedania: Facet, model 40105. Założona na moto na chwilę :)
Na priv.

Boski-Kolasek
27.12.2011, 07:27
Po podlaczeniu zarowki poszedl dym z aku :)
Podmienilem przekaznik pompy od Tymona i... pompa dziala.
Dzieki Dubel.


Edit.

Przekaźnik w motoriscie 370 zł :o
Można to gdzieś taniej dorwać?


ebey uk za jakis 24 szterlingow

banditos
22.05.2012, 19:45
Panowie czy po podłaczeniu Faceta, pompa ta caly czas Wam pracuje?
Bo u mnie po zamianie tak wlasnie sie dzieje.
A z tego co pamietam oryginal podpompowywal krótkimi seriami.

Jesli tak ma byc to co dzieje sie z nadmiarem paliwa, wraca do zbiornika?
Wycieku nie stwierdzilem.

Dubel
22.05.2012, 21:07
Mi pompa nie pracowała cały czas, po nabraniu ciśnienia zatrzymuje sie. Pracuje cały czas gdy paliwo się w zbiorniku kończy i robi to na tyle głośno że pierwszym razem gdy usłyszałem ten dzwięk to się wystraszyłem że coś w skrzyni się popier....
Pozdro

banditos
22.05.2012, 23:14
Zbiornik zalany do pelna, pompa pompuje cichutko ale jednak caly czas.
Oczywiscie tylko podczas pracy silnika.

Alpak
22.05.2012, 23:20
banditos:
Tez dzis akurat z tym walczylem ale z oryginalna pompa. U mnie powodem bylo powietrze ktore zostalo w filtrze, przechylilem go tak aby uszlo w kierunku pompy i jest ok.

Dubel
23.05.2012, 12:56
Pompa FACET pracuje częściej niż orginalna od pana Hondy. Zpowodowane to jet mniejszą objetością elementu roboczego że tak to nazwe. Jeśli jesteś pewien że przewody paliwowe od pompy do gaźników są szczelne i nie widzisz paliwa cieknącego z weżyka od przelewu gaźników, Afri wkręca się jak należy to znaczy że jest wsio ok :)
Pozdro

banditos
23.05.2012, 15:55
Pompa FACET pracuje częściej niż orginalna od pana Hondy. Zpowodowane to jet mniejszą objetością elementu roboczego że tak to nazwe. Jeśli jesteś pewien że przewody paliwowe od pompy do gaźników są szczelne i nie widzisz paliwa cieknącego z weżyka od przelewu gaźników, Afri wkręca się jak należy to znaczy że jest wsio ok :)
Pozdro

I wlasnie To chcialem usłyszeć;) Dzieki

PS. Wydaje mi sie ze na tej pompie Afra troche lepiej wkreca sie na obroty i zbiera sie tez szybciej.
Moze dlatego ze przez ostatnie 2 tygodnie latalem bez pompy.

:at::at::at:

sizyrk
23.05.2012, 17:21
Czy ktos zalozyl 40177? I jak to dziala?

sizyrk
10.06.2012, 20:46
Przelecialem caly watek i wiem ze ta, zapytac chcialem czy testowana. A skoro tak to sie bede za taka rozgladal. A gdzie nabyles takie cudenko?

banditos
10.06.2012, 21:59
Mam 40105 i po 7 tys km nawet nie jękła:)
Co prawda chodzi prawie caly czas, ale mozna teraz bez obawy topic moto po same lampy.
Polecam!

Wojtek_K
11.06.2012, 08:20
kolega Szpuntek ma w swoim sklepie

żuk
30.05.2014, 00:43
Nie wiem czy w nowym temacie czy odgruzowywać ten..
Z tego co wyszperałem tutaj to większość wrzuca do siebie 40105. Mnie zaś zastanawia czy 40178 będzie spełniać rolę. Jeśli chodzi o wydajność, jest o połowę mniejsza, z czymś co nazywa się Positive Shut Off Valve oraz Check Valve. Druga sprawa to czy Facety faktycznie non stop ciągną paliwo? Gdzieś na xrv.co.uk jest info od przedstawiciela Faceta, który jednoznacznie rekomenduje 40177 jako tę, którą należy instalować do układów w takich silnikach jak w XRV ze względu właśnie na ich sprawność.
Czy macie jakieś doświadczenia z tymi mniejszymi pompami?
Pzdr

Miras Sc
30.05.2014, 08:51
Nie wiem czy było, ale trafiłem na stronę z tabelą danych technicznych poszczególnych modeli pomp Facet.

http://www.facet-purolator.com/cube-fuel-pumps.php

Komak
30.05.2014, 23:55
żuk co Tobie chodzi po głowie o 0.43 ? Masz zdrowie.

mdxmd
01.06.2014, 21:25
dlaczego kombinujecie z tą pompą??, kupić używkę (pasuje od wielu hond...) wymienić styki a jak już chcecie mieć pewność to 2 używki i po co kombinować z facetami, pirburgami i innym łatajstwem ;) i zastanawiać się czy będzie dobrze, ew. u kogo było dobrze, czy przelewa, czy nie czy padnie po 5000km czy po 500km, czy ma dobre ciśnienie i jaką wydajność itp.itd.itp.:confused:

ewentualnie w larssonie można kupić nową pompę tourmax (to samo do oryginał!!!) w cenie ok 390zł

żuk
06.06.2014, 22:47
żuk co Tobie chodzi po głowie o 0.43 ? Masz zdrowie.

Heh! Afryka, Komaku, Afryka! ;-)

Mam możliwość po taniości kupić Faceta, stąd wątpliwość brać czy nie brać na swój garażowy stock... A jak już będzie to bym potestował. Tylko jest tych modeli tyle (Miras podał linka wyżej), że można zwariować a specyfikacja dla nich niemal identyczna. 40105 już wiemy, że ok więc bym sprawdził inną.
Przy okazji: jaki rozmiar króćców przy tych Facetach montować? 1/8?
Pozdro!