Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Dom / garaż / inne sprawy z życia forumowicza > Motocykl Forumowicza

Motocykl Forumowicza Tu możesz opisać swój motocykl, pochwalić się ewolucją lub zakupem.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27.05.2019, 14:24   #81
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,793
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 33 min 59 s
Domyślnie

Franz: dzięki, spoko cena, w najbliższym czasie wypadałoby podjąć decyzję i coś kupić...

Kuba_74: celuję w coś z młodszym DOTem

panbodzio: o którym zestawie piszesz? (generalnie z offtopem nie jest problem, na bieżąco robię spis treści w pierwszym wątku)
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.05.2019, 21:41   #82
panbodzio
 
panbodzio's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2016
Miasto: wgm
Posty: 134
Motocykl: EXC400 & DR350
panbodzio jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 10 godz 46 min 6 s
Domyślnie

miałem na myśli tkc80 + e09
__________________
na2oo.blogspot.com
panbodzio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.06.2019, 13:40   #83
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,793
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 33 min 59 s
Domyślnie

Układ hamulcowy tył, część 1:

Na wideo udało udało się rozebrać zacisk, pompę hamulca tylnego i wypiaskować/wyczyścić wszystkie elementy. Większych trudności i problemów nie było. Podobno czasami jest problem ze szpilkami trzymającymi klocki hamulcowe - jak się zapieką to nie idzie tego ruszyć. Już chyba wcześniej pisałem, że uszczelka przeciwpyłowa była trochę uszkodzona i w sumie to był jedyny problem tego zacisku. Wszystkie pozostałe gumki były całe, zero pęknięć. Generalnie tylko wyczyścić i składać.

Z ciekawostek, okazało się, że tłoczek zacisku jest plastikowy. Myślałem, że zawsze są one wykonane z metalu ...

Filmik, standardowo z opcją włączenia napisów:





Update poza filmikiem:

Gumy kupione - jakoś padło na zestaw E09 ... jak się spiszą wyjdzie w praniu. Przód 90/90-21, tył 130/80-18. Do tego nowe dętki UHD Michelina 4mm, oraz opaski na felgę.
W sumie wydane 615zł. Z tego co patrzyliśmy to zostało jeszcze kupić napęd, do tej pory wydano jakoś lekko ponad 2kzł.

W ten weekend w planie ustawianie zaworów, płukanie zbiornika oleju w ramie (niby był zabezpieczony do piaskowania, ale nie powinno to zaszkodzić) no i wkręcenie silnika na swoje miejsce ...

Główka ramy wymieniona, półki wkręcone. Na chwilę wkręciliśmy amor centralny i wahacz aby dobrze dopasować przewód z oplocie i zalać hamulec tylni. Na chwile też wsadziliśmy lagi do półki aby zrobić to samo z hamulcem przednim - wyglądało to całkiem fajnie
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.06.2019, 13:43   #84
Artek
Dominator.
 
Artek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,546
Motocykl: RD03 lekko młotkiem dłubnięta
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 2 tygodni 5 dni 20 godz 9 min 49 s
Domyślnie

Tak, żeby nie było że nikt nie czyta....
Po co wymienialiście główkę ramy?
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.06.2019, 13:50   #85
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,793
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 33 min 59 s
Domyślnie

Bo nabite numery znajdowały się w rejestrze kradzionych pojazdów.

Oczywiście, chodziło o łożysko główki ramy ...
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.06.2019, 14:31   #86
Lucky Luke
 
Lucky Luke's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 2,734
Motocykl: RD04
Lucky Luke jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 tydzień 1 godz 16 min 0
Domyślnie

Nie szkoda Wam pogody ? nie lpiej jeździć , czy po prostu do jazdy się nie nadawało?
Ja też mialem robic taką renowację africy , no ale jeździć się chce , musi poczekac do zimy.

Ogolnie wyjdzie nówka sztuka.
__________________
WSK125>XL650V Transalp>XR650R>TE450>DR800big>XR750VAfrica Twin>XR400R>VFR800fi>TE450ie>Bandit1200S
Lucky Luke jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.06.2019, 15:17   #87
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,793
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 33 min 59 s
Domyślnie

Nawet nie gadaj . Niby dziewczyna nadal buja się na TDR, więc kompletnie uziemiona nie jest - tylko co to za jazda jak DR czeka.

Na szczęście widać już światełko w tunelu i "koniec" prac. Tylko jeszcze ten luz zaworowy ustawić/sprawdzić, opony zmienić i napęd dokupić. Myślę, że skręcenie tego w kupę to będzie z 2 dni roboty. Potem chwila walki z wydziałem komunikacji i będzie trzeba to uczcić oficjalnym topieniem w błocie (o ile przez upały wszystko nie wyschnie )

Jak już wszystko będzie git to w międzyczasie chcemy zająć się drobiazgami/dopieszczeniem/modyfikacjami jak: wymiana łożysk w kołach, nowa kierownica, manetki, uchwytu klamki sprzęgła, dołożenie chłodniczki oleju, wymiana przewodów olejowych, jakieś czujniki temperatury oleju, ciśnienia oleju, ogarnięciem bagażnika, jakieś ładowarki 12 lub 5V i tak dalej ... w kolejności losowej.
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.06.2019, 18:22   #88
Silv
 
Silv's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2017
Miasto: Mrągowo
Posty: 260
Motocykl: XR4
Silv jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 21 godz 11 min 8 s
Domyślnie

jak już zrobicie tą DR to wstawcie sobie ją lepiej do salonu. ta samóbka piaskarki daje radę przy takich elementach- jakim ścierniwem dokładnie to czyściliście?
Silv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.06.2019, 23:46   #89
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,793
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 33 min 59 s
Domyślnie

Co do "piaskowania" aluminium (czyli elementy hamulców) to były mikrokulki szklane 100-200 µm. 5kg na allegro za 19zł + przesyłka. 5kg to dwie pełne butelki 1,5l.

Generalnie jak chcesz bawić się w coś takiego to zejdzie sporo czasu takim kompresorkiem (24 litry, jeden cylinder, typowy najtańszy chinol). W tym pistolecie jest dysza 3mm i po około 15s był "koniec" piaskowania. Ścierniwo można używać wielokrotnie - chyba do 20 razy. Bez prowizorycznej kabiny (pudło plastikowe z obi, wklejone 2 rękawy ze starej bluzy i gumowane rękawiczki) nawet nie ma sensu za to się zabierać bo dość boleśnie wali kulkami po ciele, twarzy - wystarczyło mi nagrać 2 ujęcia bez kabiny i miałem dosyć. Oczywiście mimo "kabiny" jakieś okulary ochronne i maska na twarz obowiązkowo.

Próbowałem jeszcze gaźnik przejechać sodą, ale strasznie marnie to szło i ostatecznie też go rozebrałem i szkiełkowałem.

W TDR oddałem do piaskowania oba zaciski, jarzmo przód, pompkę hamulca tył i zapłaciłem za szkiełkowanie 50zł. Więc generalnie da się, ale nie opłaca się W TDR zaciski po ponad roku nadal wyglądają ekstra, więc nie ma sensu używać żadnych lakierów.
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.06.2019, 01:38   #90
tomekt
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

No tak nie do konca ,mikrokulki jak najbardziej tyle tylko ze na mokro kabina do tej czynnosci taka byle jaka ze 4 tysiace E.kompresor minimum 5-7 kw. Po tej operacji aluminium jest gladkie wyblyszczone. Po operacji na sucho to zlom aluminiowy ewentualnie do malowania. Nazywa sie to vapour blasting w Polsce nie wiem.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Tags
dr350 , odbudowa , rebuild

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Historia pewnego wyjazdu 7Greg Trochę dalej 217 21.01.2022 15:31
Historia pewnego mostu. Zet Johny Inne tematy 12 07.04.2014 15:46
Historia pewnego pomysłu czyli zapraszamy na Letni Zlot FAT 2013 Mat Imprezy forum AT i zloty ogólne 53 19.04.2013 09:15
Historia pewnego dialogu podos Inne tematy 7 16.10.2008 20:45


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.