18.07.2023, 06:42 | #1 |
Zarejestrowany: Feb 2019
Miasto: Tczew
Posty: 13
Motocykl: CRF1100
Online: 1 dzień 22 godz 17 min 33 s
|
Enduro dla wyższego kierownika
Cześć, CRF1000 jest nr1 w garażu i używam go najczęściej ale dodatkowo potrzebuję enduro do latania po lasach i błotach. Jakiś czas temu zakupiłem dominatora ale przy moim 188cm wzrostu jest za mały, np jazda na stojaka to tragedia. Stąd moje pytanie - jakie enduro polecacie Warunki - kwota powiedzmy do 20tyś, silnik żeby miał min pojemność 500, rejestracja
Wiadomo - mogę szukać ogłoszeń i jeździć, przymierzać ale może podacie jakiś kierunek ? |
18.07.2023, 08:57 | #2 |
Jesteś o niecałe 2 cm wyższy niż ja. Dominator to duży motocykl. Podobnie jak np stare LC4.
Myślę, że wystarczy podnieść kierownice lub zamienić ją na wyższą. U mnie w LC4 dodatkowe 6 cm daje komfort nawet w bardzo długich rajzach na stojąco.
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie. |
|
18.07.2023, 09:51 | #3 |
Ja mam 188 wzrostu. W każdym motocyklu mam podwyższoną kierownicę. W xr600 miałem o 8 cm. Czasem razem z podwyższaniem trzeba dorobić linki ale też się da.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
18.07.2023, 10:27 | #4 |
Zarejestrowany: Jul 2013
Miasto: Warszawa
Posty: 121
Motocykl: FE + 2x XR
Online: 3 tygodni 2 dni 23 godz 44 min 36 s
|
Przy 186cm w FE350 podniosłem kierownicę o 2cm (chociaż na niepodniesionej też mi się dobrze jeździło). Na mocowaniach wysunięta w najdalsze położenie. Nie mam problemów z pozycją stojącą, przy okazji zachęca do zajęcia bardziej "agresywnej"/pochylonej pozycji
P.S. Pytanie do jakiej jazdy szukasz sprzętu, bo nowoczesne enduro to przy 250-350 dają już niezły fun |
18.07.2023, 12:21 | #5 |
Zarejestrowany: Nov 2018
Posty: 88
Motocykl: RD03
Online: 1 tydzień 3 dni 7 godz 56 min 32 s
|
Wszyscy pamiętajcie, że oprócz kierownicy, którą można podnieść, każdy ma też inną długość nóg i rąk.
Ja mam 192 cm wzrostu i miałem Dominatora, dawałem radę, ale kwestia podniesienia kierownicy nie rozwiązywała wszystkich problemów. I kolega ma rację, że w sumie Dominator jest mały. Apropo tematu mam ten sam problem i chyba najlepiej mi się jeździło na Hondzie XR400 z takich "duali". Xt600, Dr 650 SE to takie jamniki z kolanami pod brodą. Może XR650R albo XR650L, ale to ciężka sprawa do dostania, nie pamiętam jak mi się na nich siedziało, ale były chyba dosyć wygodne dla dryblasa. |
18.07.2023, 12:54 | #6 |
ktm 690 jest spory
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
18.07.2023, 14:39 | #7 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,502
Motocykl: CRF1000, RD04
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 7 godz 22 min 12 s
|
Mam 195, najwygodniej w terenie jeździło mi się na 690R Enduro (miałem zamontowane podwyższenie kiery chyba ok 30mm). Wysokość nad ziemią super, pozycja na moto spoko (choć pewnie obniżone podnóżki by trochę pomogły kolanom), na stojąco b.poprawnie.
Miałem też dr650se i to był dramat, jak na kocie... 990S adv równie wielki jak 690R, b.wygodnie dla wysokiego. NAT z zawiasem od ATAS oraz podwyższoną kanapą i kierą o chyba +25mm też całkiem fajnie wypada wysokościowo, choć jest niżej/inaczej niż na 990S. RD04 z WP48 z przodu i podniesionym tyłem, na seryjnej kanapie również daje radę pod mój wzrost. Niestety kwestie proporcji ciała mają duże znaczenie dla pozycji i odczuć... Nigdy nie miałem podwyższonej kiery więcej niż +50mm...
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!! Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
obniżone podnóżki dla kierownika | PiotrVN | Wszystko dla Afryki | 16 | 15.07.2023 23:23 |
Motocykl zarejestrowany nie na kierownika | Czarek40 | Przygotowania do wyjazdów | 13 | 08.07.2019 10:44 |
Czy możemy pomóc dla kierownika ? | Andrzej998 | Inne tematy | 0 | 11.07.2016 19:00 |