|
Hobby Forumowicza Lubisz misie, kwiatki czy też inne dewiacje - to forum jest po to, abyś mógł się podzielić swoim hobby |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
12.08.2022, 13:24 | #1321 | |
Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Ostrów Mazowiecka
Posty: 1,512
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 3 miesiące 7 godz 34 min 51 s
|
Cytat:
|
|
12.08.2022, 13:51 | #1322 |
Zrośnięty.
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 714
Motocykl: RD07a
Online: 2 miesiące 4 dni 5 godz 42 min 53 s
|
Taśma to jest do uszczelnienia. Pisząc wkładka, mam na myśli piankową wkładkę która zabezpiecza oponę przez przecięciem o obręcz, np. przy walnięcie w kamień. Wpisz sobie w Google Cushcore albo Flat Out Bang i wszystko będzie jasne.
__________________
"To jest Afryka. Muszą być straty." XRV 750 '96 | AJP PR5 Extreme '16 | Suzuki DR 650 SE '00 |
12.08.2022, 14:01 | #1323 |
Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: białystok
Posty: 2,642
Motocykl: ktm 640 adventure
Online: 3 miesiące 3 tygodni 6 dni 19 godz 22 min 29 s
|
..... teraz kumam .... moze dzialac
|
12.08.2022, 14:40 | #1324 |
Zakonserwowany
|
Nazywacie wkładką to co ja nazywam musem, teraz wsxystko rozumiem. Choć nie do końca jest to bezobsługowy mus jak ten stosowany w enduro.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
12.08.2022, 15:42 | #1325 |
Zrośnięty.
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 714
Motocykl: RD07a
Online: 2 miesiące 4 dni 5 godz 42 min 53 s
|
__________________
"To jest Afryka. Muszą być straty." XRV 750 '96 | AJP PR5 Extreme '16 | Suzuki DR 650 SE '00 |
12.08.2022, 18:11 | #1326 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Sanok
Posty: 2,027
Motocykl: EXC, ST 1300
Przebieg: rośnie
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 18 godz 23 min 13 s
|
Adaggio w enduro inny rozmiar i inna waga 😁.
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
__________________
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą |
12.08.2022, 23:24 | #1327 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
wytłumaczcie laikowi: jak można dobić opona do obręczy, jeśli cisnienie jest zacne?
ważę 90kg, rower 27kg, opona 2,6", zap... po kamieniach, regularnie skacze sobie na torze enduro I nic. A rower hardtail, na ten moment 1400 km przejechane. Jedna guma zaliczona, przy 40 km/h po klincu, dętka na smietnik (miałem 8 łatek i zostałem w lesie....), ale akurat wtedy przypadkowo cisnienie było mniejsze niz to, na którym na ogół jeżdżę. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka |
13.08.2022, 05:44 | #1328 |
Zakonserwowany
|
Właśnie o ciśnienie chodzi, jak jeździsz na wysokim w górach po telewizorach to nawet jak ustawisz zawias na miętko to po łapach wali jak cholera, nie masz przyczepności bo koło cały czas skacze, nie klei do podłoża. Na błotnych i skalnych śliskich podjazdach nie ma trakcji, tylne koło się ślizga a drynda nie jedzie pod górę, na zjazdach koło ucieka i nie trzyma trajektorii .
Wazę 85 kilo + plecak ze trzy/cztery, na przodzie mam 1.3/1.2, na tyle 1.5 a czasem nawet mniej nawet. Na zjazdach bardzo często wale obręczą o telewizory. Jak masz w kołach po trzy bary to prawdopodobieństwo uwalenia dętki się minimalizuje, ale w lasach sa różnego rodzaju kolce a te bardzo łatwo robią maleńką dziurkę w dętce, jak dziurek jest 10 to dętki nie załatasz. Jeżdżąc na musie minimalizujesz kapcie i możesz jeździć na niższym ciśnieniu niż na dętce. Tak sam jak w moto byś napompował dwa i pół na przód i trzy na tył, i zjedź z asfaltu na szuter to kierownicę wyrywa z rąk i moto jeszt nieprzewidywalne w prowadzeniu i jedzie gdzie chce a nie tam gdzie Ty chcesz żeby jechało.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
13.08.2022, 06:21 | #1329 |
Zrośnięty.
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 714
Motocykl: RD07a
Online: 2 miesiące 4 dni 5 godz 42 min 53 s
|
Dokładnie tak jak powyżej, chyba najprościej wyjaśnić przez analogię do ciśnienia w kołach motocykla enduro. Im cięższy teren, tym mniejsze ciśnienie w oponach, żeby mieć lepszą trakcję.
Pojedź w góry, deszcz, kamienie i korzenie i od razu różnica w jeździe na wysokim ciśnieniu i niskim będzie odczuwalna. Przy wysokim ciśnieniu w oponach będziesz się odbijał jak piłka od przeszkód na szlaku, jest efekt walenia kierownicą po rękach. Małe ciśnienie w rowerze tylko kiedy masz opony bezdętkowe, na dętkach musi być trochę większe, bo jak sam napisałeś, będziesz łapał kapcie. Na oponach bezdętkowych z wkładką można jeździć nawet ciśnieniu poniżej jednego bara. Na tak małym ciśnieniu w oponie, masz super trakcję i bardzo łatwo dobić oponę do obręczy i tu wchodzi wkładka antyprzebiciowa.
__________________
"To jest Afryka. Muszą być straty." XRV 750 '96 | AJP PR5 Extreme '16 | Suzuki DR 650 SE '00 |
13.08.2022, 18:45 | #1330 |
A ja dzisiaj popełniłem wycieczkę austriacką.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
__________________
Pozdrawiam, łajza na Crf110 |
|