29.05.2014, 12:51 | #1 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Łódź
Posty: 881
Motocykl: RD07a
Przebieg: rosnący
Online: 1 tydzień 6 dni 19 godz 24 min 6 s
|
ocena rowerów MTB, zakup używki
poszukuję roweru dla siebie i z wielu wybrałem poniższe, poproszę o ocenę znawców tematu i polecenie mi któregoś
http://allegro.pl/scott-kokomo-alu-alivio-20-wroclaw... http://allegro.pl/gt-avalanche-alu-7005-amor-deore-xt... http://allegro.pl/kettler-alu-rad-rock-shox-full-deore-lx... http://allegro.pl/rower-author-kinetic-26-rama-21-blue... http://allegro.pl/rower-gorski-trek-alpha-4500-okazja... http://allegro.pl/rower-gorski-longus-white-sox-alu-26... http://allegro.pl/rower-kands-lazaro-26-aluminiowy-krakow... http://allegro.pl/rower-raleigh-cay-usa-kola26-deore-rock... Wojtuś jest duży, ciężki i lubi pobrykać (robię codziennie do pracy 15 km asfaltem + weekendowo 100 km offem ) mój obecny rower miejsko-trekingowy się nie nadaje i ledwo zipie ...
__________________
... piszę po polsku (staram się) Ostatnio edytowane przez Wojtek_K : 29.05.2014 o 12:55 |
29.05.2014, 12:59 | #2 |
Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: białystok
Posty: 2,642
Motocykl: ktm 640 adventure
Online: 3 miesiące 3 tygodni 6 dni 19 godz 22 min 15 s
|
ciezko tu wystudiowac, ktory bedzie najlepszy, za duzo podales... niestety z rowerami tak jak z mortorami, trzeba ocenic stan lancucha amortyzatora, opon, obreczy, piast.. bo wymiana tego w stosunku do ceny zakupu moze kosztowac dodatkowe 200-300 albo i wiecej. z tych wymienionych to nic bym nie bral... do tych 900 dolozyl ze 300 i poszukal w sklepie nowego z gwarancja... serio.
a wlasnie.. lekki nie jestes, mam duzych kolegow i ich doswiadczenie jest takie, ze amor musi byc pompowany, te z przykladow to raczej szmaty i starocie. niech cie nie kusza te napisy lx czy xt, bo nawet xtr jesli stary i zurzyty to tylko do smieci. Ostatnio edytowane przez redrobo : 29.05.2014 o 13:11 |
29.05.2014, 13:36 | #3 |
Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Racibórz
Posty: 38
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 dni 20 godz 14 min 5 s
|
Wojtek,jeżeli szukasz porady,to musisz podać więcej informacji, t. zn. jaką jazdę preferujesz,jakie średnie przebiegi dzienne czy też tygodniowe,po jakim terenie(n.p. tylko asfalt,polne drogi i t.p.) po jakim terenie-płasko czy też górzyście itd,itd. Dzisiaj jest już taka specjalizacja,że rower dobiera się do konkretnego charakteru jazdy,nie pomijając parametrów użytkownika. Z zaprezentowanych rowerów wszystkie to t.zw. "górale",niewygodne do jazdy po płaskim,na dojazdy do pracy i do relaksu. Widzę,że je preferujesz-można je zastąpić też "góralami" ale już na kołach 29",wtedy znacznie wygodniej i efektywniej można je wykorzystać do codziennej jazdy. I jeszcze jedno,za 1200 złotych nic ciekawego nie kupisz,przynajmniej w sklepie.
|
29.05.2014, 13:48 | #4 |
Zarejestrowany: Jan 2013
Miasto: Częstochowa
Posty: 88
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 5 dni 1 godz 54 min 48 s
|
Ja bym szukał czegoś na dobrym widelcu typu roc shock lub suntora wyższy model, na dobrej przerzutce i dobrym kole ( w stanie do remontu, a co za tym idzie niższej cenie). Pod siebie będziesz musiał zainwestować w solidny napęd (kaseta ok 120zł, łańcuch ok 100, korba najlepiej na hollowtech-u 2 ok 250-300zł). Ja pod siebie ostatnio serwisowałem mtb i założyłem kasete sramowską 950, łańcuch shimano xtr i korbę sztywną na hollowtechu 2- a ważę dużo i napęd ma ze mną ciężko. Serwis widelca to prosta sprawa, a zarazem niezbyt kosztowna-wymieniasz 2 gumy i olej ok 80ml. Reszta to kwestia wielkości dopasowanej pod Ciebie i wyglądu, który ma Ci odpowiadać.
Osobiście z tych co pokazałeś brał bym tego gt avalanche. Bardzo mocna rama (mam rower tej marki i na takiej ramie), napęd wygląda jakby jeszcze miał posłużyć. Ten nowy amor niech se wykręci, spuści Ci ze 150 i jazda. Koła nie są z tego rowera jak i ten badziewny widelec. Ostatnio edytowane przez maho : 29.05.2014 o 13:55 |
29.05.2014, 13:49 | #5 |
Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Gdynia teraz
Posty: 3,428
Motocykl: kryzys.
Przebieg: 48 lat
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 miesiące 2 tygodni 3 godz 13 min 34 s
|
Słabo to wygląda..... to są stare rowery (sądząc po kolorystyce i fontach nazw marek i modeli) a w starym rowerze łańcuch jest już pewnie do wymiany, a jak łańcuch to i kaseta (oby nie korba też), przygotuj się na to że, amortyzator nie będzie już działał, obręcze stare i krzywe (lub pościerane boki od klocków hamulcowych). Ze zdjęcia to wróżenie z fusów... każdy rower trzeba zobaczyć, pomacać, pomierzyć to i owo i się nim przejechać...
Jeśli znajdziesz coś z moich okolic chętnie Ci go obejrzę... |
29.05.2014, 13:52 | #6 | |
Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Gdynia teraz
Posty: 3,428
Motocykl: kryzys.
Przebieg: 48 lat
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 miesiące 2 tygodni 3 godz 13 min 34 s
|
Cytat:
Dobry łańcuch 50 zł, kaseta 70 zł Korba na kwadracie w zupełności wystarczy... pamiętaj że to są stare ramy.... Ni pakujmy go w ekstremalne rozwiązania cenowe bo i po co? Zauważ, ze on szuka roweru za ok 800 zł a nie roweru za 800 zł do którego ma dokupić osprzęt za 1000 zł bo i po co? Pamiętaj... im droższy rower tym szybciej Ci go ukradną |
|
29.05.2014, 14:11 | #7 |
Zarejestrowany: Jan 2013
Miasto: Częstochowa
Posty: 88
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 5 dni 1 godz 54 min 48 s
|
To że rower trzeba chronić przed złodziejami to wiadome. Jednak jeśli chce pojeździć, a waży pewnie tyle co ja to gwarantuje że support na kwadracie(nawet na maszynowych) max na rok starczy, octalink to też półśrodek. Korba będzie skrzeczeć i giąć się pod naciskiem ponad stukilowego chłopa. Więc albo półśrodki i wymiana napędu co chwila albo raz i dobrze.
Dobra przerzutka to minimum deore, ale dobra przerzutka to przede wszystkim sprawna przerzutka. Można kupić zdrową i mocną ramę z osprzętem za ok 400zł dorzucić na napęd 400zł i śmigać bezproblemowo. Jaki łańcuch za 50zł chcesz kupić i dać go komuś kto swoje waży? |
29.05.2014, 14:32 | #8 |
Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Gdynia teraz
Posty: 3,428
Motocykl: kryzys.
Przebieg: 48 lat
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 miesiące 2 tygodni 3 godz 13 min 34 s
|
A co ma waga do jakości łańcucha? Ja ważę 96 kg i nigdy nie jeździłem na łańcuchu droższym od HG-53 od Shimano i nigdy go nie zerwałem - a stosuję spinki. Nie o wagę chodzi a o power w nogach chyba? a przyznaję czasem jeżdżę twardo....
Pakowanie łańcucha (XTR) do słabszej kasety nie ma sensu, bo to jedna kaseta ma wytrzymać kilka łańcuchów ( np 3 łańcuchy zmienianych np co 500km {pierwszy, drugi, trzeci, pierwszy itd), a nie odwrotnie }) |
29.05.2014, 14:39 | #9 |
Zarejestrowany: Jan 2013
Miasto: Częstochowa
Posty: 88
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 5 dni 1 godz 54 min 48 s
|
A waga ma to do łańcucha, że piszemy o rowerze mtb i jak kierownik waży to musi cisnąć ostro. Zgadzam się z Tobą w pełni co do stwierdzenia, że dobry łańcuch tylko do dobrej kasety, ale też sprawnej korby. Ja wymieniam kasete co 2 łańcuchy (wyżej napisałem modele) i zębatki te które najczęściej używam w korbie (środkowa i mała) razem z kasetą. W przypadku chujowej korby musiał byś zmienić ją całą, a w przypadku porządnej zmieniasz tylko zębatki co radykalnie zmniejsza koszty.
|
29.05.2014, 14:45 | #10 |
Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Gdynia teraz
Posty: 3,428
Motocykl: kryzys.
Przebieg: 48 lat
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 miesiące 2 tygodni 3 godz 13 min 34 s
|
Zęby w korbie (przy regularnym dbaniu o łańcuch i kasetę) zużywają się baaaardzo wolno. Dwa łańcucha na kasetę to niewiele (w sensie, że niezbyt duże przebiegi uzyskasz na jednej kasecie) Ja przy systemie jedna kaseta i trzy łańcuchy (hg53) robię na kasecie dobre 3-3,5 tysiaca
Ale my nie o tym. Wojtek K pyta o konkretne rowery. Nie da się kupić na odległość.... chyba, że doskonale wiesz co kupujesz. Rama wytrzyma sporo, ale przy sporej wadze pierwsze klękną obręcze, szprychy i piasta.... Stary amortyzator nie będzie możliwy do serwisowania, reszta do poprawki... Ja gdy kupowałem sztywny turystyczno miejski rower też chciałem kupić i już. A tu nagle, no obręcze wolałbym podwójne kapslowane, hamulce jakoś nie biorą, klamki bym zmienił, przerzutka ma luz, mostek za nisko itp |