Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20.05.2024, 10:04   #22
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,401
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 133 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 10 godz 26 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jarczoq Zobacz post
Jak sam wspominasz - krótszy żywot, czyli gorsze smarowanie. Co do wyższej temperatury pracy, to mylisz się. Lepsze smarowanie obniża tą temperaturę, co łatwo zaobserwować po czasie dochodzenia do temp. roboczej. Sam fakt, że cięższy olej lepiej utrzymuje się na wałkach/w głowicy powoduje jego lepszą przydatność. Po za tym, trudno mi dyskutować, jeśli brakuje wiedzy i praktyki. W ogóle dziwne dla mnie jest, że ludzie wiedząc, że producenci w celu nabicia kabzy robią ich w ...uja, i nic z tym nie robią.
wyższa lepkość wcale nie oznacza lepszego smarowania a większy opór wewnętrzny cieczy to także gorsze smarowanie, wszystko zależy w jakich warunkach pracują elementy, znane mi są przypadki zatarcia silników np. motocykli YZFR6 a także CBR900 przy stosowaniu oleju z grupy W60. Przy zbyt dużej wartości lepkości oraz wysokich obrotach silnika dochodzi do zerwania filmu olejowego.

Inny problem to sprzęgło, które gorzej rozłącza napęd przy oleju o wyższej niż zalecana lepkości, co skutkuje trudniejszą zmianą biegów nie dotyczy to każdego przypadku ale czasem zmiana z W40 na W50 skutkowała pogorszeniem pracy skrzyni biegów.

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 20.05.2024 o 11:25
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem