Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16.02.2024, 13:20   #792
nabrU
Stary nick: Radarman
 
nabrU's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: Whiteley, UK
Posty: 2,985
Motocykl: 2017 CRF1000L DCT
nabrU jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 5 dni 6 godz 6 min 50 s
Domyślnie

Jak pewnie już kiedy pisałem (ale warto przypomnieć) moja taryfa elektryczna zapewnia mi tanie ładowanie (7,5 pensa za kWh) na stałe w godzinach 23:30 do 05:30 plus dynamicznie (po podpięciu samochodu) w ciągu reszty doby (każdy dynamiczny slot to też 7,5p/kWh dla całego domu ). Do momentu gdy nie zamontowałem baterii (czy jak Wy go tam nazywacie magazynu energii) było wszystko ok. Zainstalowanie baterii 9,5kWh miało na celu wyłącznie pokrycie zużycia domowego, ładowanie EV miało się odbywać wyłącznie z sieci (bo zawsze jest w taniej cenie) ewentualnie z pomocą FV. Apka mojego falownika umożliwia ustawienie jakiegoś harmonogramu ładowania, rozładowania czy pauzy pracy baterii oraz umożliwia mi zmianę tych parametrów zdalnie z apki.

Niestety ostatnio (pewnie ze względu na zimę i mniej OZE) dostaję bardzo poszatkowane dynamiczne sloty ładowania w dzień:



Powoduje to to, że nie jestem tego w stanie ogarnąć ręcznie z apki i generalnie w efekcie bateria wspomaga proces ładowania samochodu (a to jest coś czego nie chcę).

Musiałem więc zaznajomić się z Home Assistantem, aby API EVSE spiąć z API falownika, aby ładowarka samoczynnie dała znać falownikowi 'ładuję samochód w dynamicznym slocie' na co falownik powinien wstrzymać rozładowywanie magazynu energii (ustawić baterię w tryb pauzy). Po prostu nie chcę aby podczas ładowania samochodu była pobierana energia z baterii domowej, a tylko wyłącznie z sieci.

1. Zakupiłem więc Home Assistant Green, który przyszedł kilka dni temu. Skonfigurowałem, zrobione pierwsze kroki z HA, rejestracja na GitHub, instalacja MQTT (do obsługi GivEnergy) i HACS (do EVSE Ohme).

2. Dodana integracja GivTCP z GitHuba:

3. Dodana integracja EVSE Ohme Home Pro z GitHuba:

4. Zrobiona automatyzacja aby magazyn energii wchodził 'w pauzę', gdy rozpoczyna się ładowanie EV (cel: ładowanie tylko z sieci, aby nie rozładowywać magazynu):



5. Dodana automatyzacja, aby magazyn powracał do Eco Mode (ładowanie baterii z PV i zasilanie domu) gdy zakończy się ładowanie samochodu:



6. Zrobiony jakiś wstępny HA pulpit (cdn.):



Znalazłem parę ciekawych opcji i filmików na YT jak parę rzeczy zoptymalizować, aby np. na podstawie prognozy nasłonecznienia (z SolCast) i paru historycznych danych ładować magazyn tylko do takiego SOC, aby go nie przeładowywać niepotrzebnie (czyli oszczędzić na kosztach energii), więc prace z HA będą kontynuowane.
__________________
W barze jak zaczynasz się awanturować to albo dostajesz w ryj albo wylatujesz na ulicę na kopniakach. Tylko gdzieniegdzie bar zrównuje się z ziemią, a awanturnicy przenoszą się do następnej knajpy.
nabrU jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem