Wątek: Zündapp KS 750
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 27.04.2023, 12:29   #15
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,740
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 godz 35 min 2 s
Domyślnie

Co to się wyprawia teraz z cenami to szaleństwo

Miałem kiedyś kompletnego Zundapp'a K-800 z wózkiem bocznym. Zamieniłem silnik na KS 600 bo miał więcej kuni (idiota, ale to teraz wiem)
Silnik wymagał kultury technicznej przy składaniu, co na czasy PRLu było czasem bardzo trudne.
Korby były na łożyskach igiełkowych prowadzonych w specjalnych koszykach.
Układ smarowania problematyczny. Marna prądnica. Skrzynia biegów na łańcuchach. Każda awaria kończyła się raczej rozerwaniem obudowy
Było trochę ciekawych tematów przy składaniu. Wałek zdawczy i koło talerzowe dobrałem od pewnego samochodu przy okazji zmieniając wolny dyfer koszowy na szybkie solo. Teraz czytam, że sporo jest nowych gratów współcześnie wytwarzanych, jak np wał korbowy już na klasycznych panewkach pompa olejowa o zwiększonej wydajności.
Mnie wał korbowy pękł ze zmęczenia materiału (fotka)

Ośkę trzymam Może starczy na Sh300 od DwaMariany
Najdroższy przedłużacz z 80-letnią oską
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg P wał.JPG (13.2 KB, 205 wyświetleń)
Typ pliku: jpg Ośka koła.jpg (973.3 KB, 16 wyświetleń)
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-)
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem