Pomysł na motocykl powstał zimową porą ,kilka miesięcy po powrocie z Azji , gdzie moja Beemka
zdechła na wał kardana.
Afryka wydawała mi się za ciężka, seryjny Transalp zbyt plastykowy i mały.
Po wielu przemyśleniach i szukania w necie wykluł się pomysł FranzAlpa na
wzór HardAlpa.
http://www.adventurebike.de/Technik/...p/hardalp.html
http://www.adventure-enduro.de/motor...nexpress04.php
Odrobienia zadania podjął się wykonać - Gerd Walter z Hannoweru, który wykonał kilka sztuk lekkich
wydumek na bazie Africa Twin
http://www.transalp.de/technik/pd-te...n/at-alles.php
Cytat:
Napisał hasiek
Franz, jeśli można przy okazji zapytać, tył masz z RD03, czy późniejszej i czy było przy tym sporo przeróbek? Interesuje mnie głównie przełożenie wahacza do trampka z 1996.
|
Tak to wygląda .Przed malowaniem - w zimie
Mój trampek jest też rocznik 1996
Ma dopiero i niestety 15 tys km. Kupiłem jak miał -12.500
Rama i silnik Transalp 600 1996 r - Japan Honda
Przedni zawias Ktm Adventure 1998 / Extreme 50mm
Tarcza hamulcowa HE 320 mm
Kierownica - 28mm
Zbiornik AT RD 04
Zawias tył AT RD07
Amor tył - regulowany Öhlins
Bagażnik- Made in Pastor
Pompa podciśnieniowa - Mikuni
Drugi wentylator włączny pstrykiem ( od Drz-400) Made in Pastor
Budzik - Det 100 - aktywne- napięcie prądnicy, temperatura silnika ,dwa przebiegi i obrotomierz.
Woltomerz niestety źle wyskalowany fabrycznie. Pokazuje o dwa wolty za dużo
( porównanie z miernikiem). Dodatkowo założony LedVolt ( zmieniający barwę w zależnosci od wysokosci napięcia )
Kanapa -Mariomoto
Owiewka przód - Husqvarna Te 610
Boczki zbiornika , pod siedzeniem - wykonanie ręczne - Gerd -
z drogowskazu - blacha alu
Błotnik przód - Acerbis
Błotnik tył - mix Transalp/Drz400 Made IN Pastor
Smarowanie łańcucha - Pro-Oiler
Wydech- Laser
Nierdzewne kolanka wydechowe
Płyta pod silnik - Sw-Motech
Waga 186 kg z płynami - bez paliwa
Wysokość kanapy bez obciążenia moto 920 mm
Przełożenie 14/45
Skok przód -280 mm
Skok tył -250mm
Prędkość max. 155km zmierzona GPS
Wrażenia z jazdy :
Motocykl świetnie się prowadzi nawet przy prędkości maksymalnej.
Żadnej schimmy, wężykowania mimo dużych skoków kół. Wpływ na to ma zwiększony rozstaw osi .
W cięższym terenie waga do opanowania .
Podczas jazd testowych po lesie , lepiej mi się prowadził niż TT 600 S/E
Został położony kamień węgielny pod nowy projekt ( ostatnia fota)
Będzie to Transalp z zawieszeniami KTM ( 690 - 48mm USD) oraz silnikiem o powiększonej pojemności do 700ccm (oryginalnym transalpowskim- gaźnikowym). , z mocniejszym sprzęgłem i mocą około 65KM .
( na focie tak jak został przywieziony)