Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20.12.2021, 11:24   #44
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,401
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 133 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 10 godz 27 min 11 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał R2D2 Zobacz post
A tak to możliwe że sterownik sprawdza obwód danego urządzenia np. wtryskiwacz. Jeżeli dostaje jak w tym przypadku masę to stwierdza że jest wszystko OK.
Oczywiście na tym samym wyjściu sterującym znajduje się układ wykonawczy który steruje pracą wtryskiwacza i on może być uszkodzony.
Zazwyczaj jest to tranzystor mosfet lub jakiś specjalizowany układ scalony.
Możesz spróbować odpiąć moduł sterujący wcześniej sprawdzając na których pinach jest masa i wyjścia sterujące wtryskiwaczami i zmierzyć rezystancję miedzy masą a tymi wyjściami. Jeżeli będzie jakaś duża różnica może to wskazywać na uszkodzenie któregoś z wyjść.
dokładnie, wszystko wskazuje na to iż coś jest nie tak ze sterownikiem, dlatego pytałem o uruchamianie silnika na jakimś wspomaganiu. M

Myślałem jeszcze o czujniku położenia wałka rozrządu ale to wywaliłoby błąd chociaż na próbę można go odłączyć wówczas sterownik powinien działać w trybie awaryjnym i zamiast wtrysku sekwencyjnego uruchomić oba wtryskiwacze jednocześnie... teoretycznie bo może wcale nie ruszyć ale warto to sprawdzić bo jeżeli wówczas odpali wtryskiwacz to znaczy iż Mosfet sterujący jest sprawny.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem