Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12.10.2018, 20:46   #22
bicio
przemieszczacz
 
bicio's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
bicio jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mhv Zobacz post
Ok, ale czy rozmawiamy o sprzętach lekkich typu EXC, WR lub wręcz o trialowaniu..czy o cięższych AT/LC8/NAT itp, sądziłem że o tej drugiej grupie i tu sprawa wygląda wydaje mi się nieco inaczej.
To zależy gdzie i jak jeździsz, ale korzystanie ze sprzęgła jako dopełnienia gazu przydaje się wszędzie gdzie potrzebujesz trakcji, pozwala kontrolować motocykl, ułatwia utrzymanie równowagi etc.
Najprostsze ćwiczenia - slalom, ósemka - użycie sprzęgła gazu i hamulca pozwala wykonać je sprawniej, pewniej i w sposób kontrolowany. A ósemka i slalom to symulacja sytuacji w której codziennie znajduje się każdy kierujący motocyklem.
Warto ćwiczyć i kupno triala wcale nie jest takie od czapy, choć można na tym co się ma pod ręką

W LC8 gdzie reakcja na gaz jest jaka jest bez użycia sprzęgła ciężko o trakcję, a przy niskich obrotach łatwo go zdusić. Na jedynce staram się nie jeździć właśnie ze względu na trakcję, dużo lepiej jest na dwójce i sprzęgle.

W AT przyjarałem kiedyś bo na półsprzęgle próbowałem ruszyć z dwójki na stromym podjeździe - nie polecam.
__________________
'03 Hello Kitty

Słowiański Zimny Wiatr
bicio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem