Wątek: Sprzegło
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29.10.2015, 18:58   #73
Rozkosmany


Zarejestrowany: Oct 2015
Miasto: Crewkerne
Posty: 12
Motocykl: RD03
Rozkosmany jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 38 min 23 s
Domyślnie

Trochę odgrzeję.

Ponieważ jestem w zasadzie nowym urzytkownikiem sprzętu z takim silnikiem jak w AT i nie mam doświadczenia w osłuchaniu się jego normalnych odgłosów pracy a jedynie konkurencji . Konkretnie np. Suzuki którego podobno stuki i puki są słynne.
Ponieważ w w/z z tym mam pewne wątpiwości to może coś podpowiecie.
Otóż, silnik w jakiś dziwny dla mnie sposób stuka. Nieśmiało tylko dodam że gdyby tak stukał silnik V2 suzuki to niechybnie zapadłby wyrok że już mu piździec i pora zbierać walutę na nowy.
Otóż mój V2 suzy po przebiegu coś koło 80 tys wogóle nie stuka. Za to Honda która niedawno złożyłem a która ma przebiegu zaledwie 12 tys mil wydaje z siebie odglos który najpierw zidentyfikował mi się jako nadmierny luz pary tłok-cylinder. Ponieważ ten dźwięk najchętniej występuje po wzroście obciążenia i czasami pozostaje po wypięciu biegu zacząłem szukać przyczyny innej.
Żródło dźwięku starałem się wysłuchać ale bez większego sukcesu. sprawia wrażenie że jest >wszędzie < w silniku.
To zaś naprowadziło mnie na ślad że być może sprzęgło, mechanizm przeciwstrząsowy czy byc może łożysko główne sprzęgła. No i przeczytałem ten wątek na koniec.
Podstawowe pytanie zatem:
Czy w silniku znanym wam z AT po przebiegu ok 20 tys kilometrów może wystąpić >feler< ? Który zgarabie zlikwidował zipo podając przy tym wyczerpujący opis kuracji.
Co innego ew. może być źródłem głuchego odgłosu w tym silniku?
Składając silnik przyznam się bez bicia że nie grzebałem w sprzęgle ani skrzyni biegów.
Legenda że to Honda zrobiła swoje. Obawiam się jednak że mogłem ulec ułudzie.
Wykluczam natomiast że wali któraś z panewek, czop tłoka itp....
Bo to sprawdzałem. Luzy serwisowe pary tłok cylinder również są w normie chociaż różne dla przedniego i tylnego cylindra. Na przodzie jest luz średni 0.015 a na tylnym 0.025. Uwzględniając na niekorzyść ew. błędy pomiarowe luz może być co najwyżej o 0.005 powiększony. A więc w dalszym ciągu w limicie serwisowym dla obu cylindrów.

ed. Dodam na wszelki wypadek że: żadnych opiłków w oleju nie ma. Odgłosy ze strony wału wykluczone (bo chodzi o Hondę Revere) ponieważ >dźwięk< jest synchroniczny z pracą silnika. Luzy zaworowe w normnie. Możliwość że odgłos z otoczenia silnika również wykluczony. Przy okazji niejako znalazłem podobny powodowany przez uderzanie regulatora napięcia o skrzynkę akumulatora.

Ostatnio edytowane przez Rozkosmany : 29.10.2015 o 19:15
Rozkosmany jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem