Cytat:
Napisał martinhead
w mojej RD03 właśnie skończył się wałek po piątkowy offie (wracałem na lince). Narazie zębatkę przyspawam, ale w zimę chciałbym wymienić.
Mam w związku z tym pytanie: jaki to może być koszt i czy jest to bardzo skomplikowane?
|
mnie to troszkę kosztowało bo przy okazji powymieniałem więcej elementów:
1. uszczelki pod głowice - konieczne
2. uszczelki pod cylindry - konieczne
3. uszczelki pod dekle (pokrywy lewa/prawa)- konieczne
4. łańcuszki rozrządu (moze sie okazać tak jak było u mnie że mają dość) - nie konieczne
5. łożysko wałka ( szkoda zostawić stare) - myślę że konieczne
6. pierścienie (wymieniałem przy okazji i nie żałuję)
7. uszczelniacze zaworów - ( wymieniłem przy okazji demontażu głowic)
8. sprawdzenie /pobielenie głowic
9. u mnie wyszło że mam zębatkę chyba 3 biegu poszczerbioną
10. panewki ( wymieniłem wszystkie)
11. wałek zdawczy
12. olej filtr
cała robota troche pracochłonna, z extra narzędzi przyda się:
ściągacz do koła magnesowego ( śruba z drobnym gwintem, nie pamiętam rozmiaru), klucz pneumatyczny - do odkręcenia sprzęgła, klucze dynamometryczne, kompresor do wydmuchania kanałów, olej z molibdenem na panewki) powodzenia!