Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11.03.2011, 10:09   #7
consigliero
Ajde Jano
 
consigliero's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 5,866
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
consigliero jest na dystyngowanej drodze
Online: 8 miesiące 3 tygodni 5 dni 5 godz 52 min 34 s
Domyślnie

Można powiedzieć że swego czasu temat tarcz był moim konikiem
29.04.2008
R1200GS ADV po 50000km

Ogólnie jestem zadowolony
1.Zużyto 4 komplety opon
2.Uszkodzone przednie koło ( wycentrowane po zakupie nowego wg procedury BMW było do wymiany, nie do naprawy)
3.Wymiana tulejki i pękniętej śruby w centralnej podstawce
4.Zniszczona tylna tarcza w wyniku skończenia się klocków pomiędzy jednym a drugim serwisem. Na dzień dzisiejszy zakładam klocki metalowe do tyłu
5.Wymieniona antena EWS
6.Przy przebiegu 35 tys wymiana wszystkich łożysk w tylnym kole oraz wymiana dyfra.
7.W tym samym okresie w wyniku awaryjnego hamowania wymienione przednie tarcze (model ze wspomaganiem elektrycznym)
8.Przy przeglądzie 40 tys zgłoszenie że przedni hamulec dalej coś nie tak , wymiana amoryzatora tylnego z powodu zepsutego mechanizmu regulacji napięcia wstępnego sprężyny tegoż amortyzatora.
9.Przy przeglądzie 50 tys wymiana przednich tarcz oraz zniszczonej tarczy tylnej oraz drugiej pękniętej śruby w centralnej podstawce.
10.Koniec gwarancji

14.07.2008
Po wielu wysiłkach znalazłem konkretne wyjaśnienie problemu bijących tarcz hamulcowych . Po rozmowie z przedstawicielem fabryki uzyskałem informację że problem tarcz został rozwiązany poprzez dołożenie elementów amortyzujących tarcze. Należy też te tarcze osadzić na elementach z modelu 2008. Oczywiście nie można zastosować standardowej tarczy model 2008, która nie jest taka sama jak do modelu 2006, powodem jest to że w modelu 2006 nie przewidywano dołożenia elementów amortyzujących i standardowa tarcza nie wejdzie ze względu na pozycję zacisku. Należy zastosować specjalną tarczę która ma przygotowane wydrążenia na dodatkowe elementy sprężyste. Całość jest opisana w informacji technicznej nr 21 z dnia 2.04.2008 ,która powinna być dostępna w każdym serwisie. Powyższe potwierdził przedstawiciel Brembo. Sprawa dotyczy modelu ADV. Jak stwierdził producent tarcz są 2 krytyczne elementy powodujące problemy, pierwszy to sposób mocowania i amortyzowania tarcz daleki od klasycznej tarczy motocyklowej , drugim elementem są koła szprychowe.

PozdrawiaM
__________________
BMW Club Praha 001
1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
consigliero jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem