Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07.07.2008, 21:24   #6
BartekJ


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Gliwice
Posty: 246
Motocykl: RD 07a i orange, ale biały-250 EGS
BartekJ jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 17 min 25 s
Domyślnie

Kuuuurna...nie Słowacja, ale pieprzony akuLUMator.
Zwarty wewnętrznie aku rozwalił mi regler, i szło za małe napięcie na pompę, prawdopodobnie klejąc styki. Oczywiście w ogóle za słabe ładowanie miałem.

Dziś nieco przerobiłem zasilanie pompy paliwa. Ponieważ dostaje napięcie w momencie rozruchu, czyli wraz z rozrusznikiem, który żre prądu jak cholera, wymyśliliśmy, że pompa będzie się włączała w momencie przekręcenia kluczyka-tak jest zrobione w bardzo wielu motocyklach, że o autach nie wspomnę. Będzie to mniejszym obciążeniem dla aku. Poza tym jak sobie pompnie przed rozruchem, to i łatwiej odpali.
Zatem przez przekaźnik, którego cewka podpięta jest pod bezpiecznik, na którym pojawia się napięcie w momencie przekręcenia kluczyka, przyłączyłem zasilanie z aku do pompki.
Miałem wątpliwości, czy moduł zasilając pompę paliwa, gdy braknie obciążenia na wyjściu pompy paliwa, nie będzie się jakoś burzył. Ale przecież, gdy pompa nabije ciśnienia w gaźniki, też jest moment odłączenia i braku obciążenia. Zatem se myślę, że nic się nie będzie działo - a na pewno przez ostatnie 30 km nic się nie stało .

Nie wiem, czy ktoś ten patent już robił, i czy przypadkiem nie powielam czyjegoś pomysła. Ale, jakby co, Ramires czuwa i porządek zrobi .
BartekJ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem