ZIMA! czyli przegląd generalny.
Rozebrałem małą na części pierwsze, celem przygotowania przed przyszłym sezonem. Mam ją w kawałkach więc mogę wszystko w granicach 4kafli. Co wymienić co poprawić? w kierunku offowym najlepiej.. Taki sobie duży serwis robię. :dizzy:
|
Płyny, przepatrz łożyska przesmaruj (także w kiwaczce i prolinku). Sprawdź wszystkie uszczelniacze i gumy (też te na łyżwach zacisków hamulcowych). Zmień opony, załóż wysoki błotnik i wio.
|
po kolei:
czy jakies awarie były ? trop i rób jak nie to spróbuję podpowiedzieć ; - sprawdź jaka oliwa wyszła i ile - jak mało, którędy bierze.... - przeglądnij dobrze łożyska w kołach, szumią luzy poprzeczne kwalifikują do wymiany - nie baw się w wymianę pojedynczych - wymieniaj komplet - łożysko w główce ramy - jak wyczuwasz ząbkowanie przy ściągniętych lagach - to znak że wymiana konieczna - przeglądnij kable czy całe nie przetarte zabezpiecz taśmą tam gdzie trzeba - przeglądnij wyczyśc i jak się da zabezpiecz połączenia w kostkach - pokombinuj z błotnikiem jeśli błocisz pewnie jeszcze się da parę rzeczy zrobić ... ale na dobre kostki pójdzie z 1k PLN :) |
ale jaki jest przebieg i jaka historia serwisów?
|
Cytat:
|
KONIECZNIE przejrzyj wszystkie łożyska Pro-Linka, w szczególności łożysko przy dolnym mocowaniu amortyzatora. Ono jest najmniejsze i działają tam bardzo duże siły.
Raz w roku przeczyścić, przesmarować i będą wieczne. Moje mają zero luzów mimo ubertrzody. |
Afra jak do tej pory bya serwisowana w ASO w niemcowni w listopadzie zeszego roku przesza duzy serwis. Od tamtej pory przeleciaa jakies 15kkm.
Jak narazie mam łożyska kół i główki ramy do wymiany, to dało się zauważyć bez rozbierania. Wczoraj rozpinałem instalacje i zauważyłem, że kostka od reglera jest mocno przyfajczona nie wiem chyba wymienie na nowy. Puntek- co masz na myśli mowiąc o tym błoceniu. Co do amorka to mam taki plan podnieść całość do góry, ale boje sie ze braknie fuduszy i nie zdąże do wiosny. Więc narazie tylko konserwacja tak jak wieczny radzi. Aha, docelowo musze rozpołowić silnik więc wymiany w serduchu też biorę pod uwagę, proszę o spostrzezenia... |
Cytat:
nie urwiesz go przy drążeniu błotnych pól...:) Dlaczego musisz rozpołowić silnik ? Masz jakąś widoczną i uciążliwą przyczynę ? Jak nie ma żadnych oznak typu leje olejem lub woda w oleju lub sam nie wiem co, to nie ruszaj .... A jak rozbierzesz sprawdź sprzęgło i wałek zdawczy może trzeba wymienić ? |
eee takie gadanie to nie dla mnie. Jak nie chcesz gadac co ci dolega to po kiego ten temat zakaldasz. Moderator!
|
Błotko lubimy, oj bardzo lubimy. A silnik rozpoławiam bo mi coś w skrzyni na 4biegu stuka, pewnie wodzik jakiś, nie wiem jeszcze, chciałbym żeby to był wodzik.
Podods co do przebiegu to ci tak powiem że najstarsi górale tego nie wiedzą. ma 67k i tak wygląda ale hans od którego kupiłem afri to istny maniak motocyklowy, z samych opowieści przy herbacie, gdzie to on nie był, uzbierało by się ze 100kkm. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:56. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.