FranzAlp - motocykl wyprawowy
19 Załącznik(ów)
Pomysł na motocykl powstał zimową porą ,kilka miesięcy po powrocie z Azji , gdzie moja Beemka
zdechła na wał kardana. Afryka wydawała mi się za ciężka, seryjny Transalp zbyt plastykowy i mały. Po wielu przemyśleniach i szukania w necie wykluł się pomysł FranzAlpa na wzór HardAlpa. http://www.adventurebike.de/Technik/...p/hardalp.html http://www.adventure-enduro.de/motor...nexpress04.php Odrobienia zadania podjął się wykonać - Gerd Walter z Hannoweru, który wykonał kilka sztuk lekkich wydumek na bazie Africa Twin http://www.transalp.de/technik/pd-te...n/at-alles.php Cytat:
Mój trampek jest też rocznik 1996 Ma dopiero i niestety 15 tys km. Kupiłem jak miał -12.500 Rama i silnik Transalp 600 1996 r - Japan Honda Przedni zawias Ktm Adventure 1998 / Extreme 50mm Tarcza hamulcowa HE 320 mm Kierownica - 28mm Zbiornik AT RD 04 Zawias tył AT RD07 Amor tył - regulowany Öhlins Bagażnik- Made in Pastor Pompa podciśnieniowa - Mikuni Drugi wentylator włączny pstrykiem ( od Drz-400) Made in Pastor Budzik - Det 100 - aktywne- napięcie prądnicy, temperatura silnika ,dwa przebiegi i obrotomierz. Woltomerz niestety źle wyskalowany fabrycznie. Pokazuje o dwa wolty za dużo ( porównanie z miernikiem). Dodatkowo założony LedVolt ( zmieniający barwę w zależnosci od wysokosci napięcia ) Kanapa -Mariomoto Owiewka przód - Husqvarna Te 610 Boczki zbiornika , pod siedzeniem - wykonanie ręczne - Gerd - z drogowskazu - blacha alu Błotnik przód - Acerbis Błotnik tył - mix Transalp/Drz400 Made IN Pastor Smarowanie łańcucha - Pro-Oiler Wydech- Laser Nierdzewne kolanka wydechowe Płyta pod silnik - Sw-Motech Waga 186 kg z płynami - bez paliwa Wysokość kanapy bez obciążenia moto 920 mm Przełożenie 14/45 Skok przód -280 mm Skok tył -250mm Prędkość max. 155km zmierzona GPS Wrażenia z jazdy : Motocykl świetnie się prowadzi nawet przy prędkości maksymalnej. Żadnej schimmy, wężykowania mimo dużych skoków kół. Wpływ na to ma zwiększony rozstaw osi . W cięższym terenie waga do opanowania . Podczas jazd testowych po lesie , lepiej mi się prowadził niż TT 600 S/E Został położony kamień węgielny pod nowy projekt ( ostatnia fota) Będzie to Transalp z zawieszeniami KTM ( 690 - 48mm USD) oraz silnikiem o powiększonej pojemności do 700ccm (oryginalnym transalpowskim- gaźnikowym). , z mocniejszym sprzęgłem i mocą około 65KM . ( na focie tak jak został przywieziony) |
Cytat:
|
Proponuje nowy watek dla tej maszynki - :drif::drif::drif::drif:.
A zawias przód to co to?? i jak ślicznie się nazywa FrancAlp :D |
Cytat:
Przedni zawias Ktm Extreme czyli Ktm Advenczer 1998 |
motor jak motor ale fotoreporterka :), franek tylko powiedz jakie ma zadanie ten wynalazek 400cmi 130kg to za mało , ważyłeś to, albo jak idzie wyciąganie i podnoszenie tego potwora bo rozumiem że to prawie superenduro ale mimo wszystko na osprzęcie nie oszczędzałeś (ile za amora dałeś )
|
jeszcze jedno ten magiczny przycisk po prawej stronie , jakie ma zadanie dawka nitro ??
|
motor jak motor ale fotoreporterka :), franek tylko powiedz jakie ma zadanie ten wynalazek 400cmi 130kg to za mało , ważyłeś
Nie rozumiem o co Ci chodzi .... Jaśniej napisz to, albo jak idzie wyciąganie i podnoszenie tego potwora bo rozumiem że to prawie superenduro ale mimo wszystko na osprzęcie nie oszczędzałeś (ile za amora dałeś Amorek kosztował -600 euro na yebau .Cena katalogowa coś około 1100 euro Pokrętełko po prawej to siłownik. Pokręcajac ściskasz lub popuszczasz sprężynę amora w zależnosci od ciężaru ( z kuframi, bez kufrów) aaaa... Przycisk po prawej to guziczek do zapalania .Chyba o to Ci chodzi... Koszt budowy moto około 5 tys euro |
tak tak , chodziło mi o przycisk do zapalania , a jaśniej to chodzi mi o zastosowanie turystyczne czy w teren ??a porównywałem do DRZ chyba taką posiadasz .
Może nie ten wątek , masz r100 i to jest chyba najlepsze rozwiązanie prostota , sam szukam takiego GS-PD tylko trochę przydrogie i nie można mieć wszystkiego |
Cytat:
- przejażdżka z Samborem :D Mam R 80 g/s. Też jest na innych zawiechach niż oryginał, ale ma się do tego z tych zdjęć jak pięść do oka. R 80 g/s czy R100gs jest zdecydowanie mniej poręczny no i cycek mimo wszystko podatny na uszkodzenie - zwłaszcza na kamienistym podłożu. Gmol nie pomoże. Pozatym bokser jest szeroki i w głebokich koleinach, miedzy kamieniami się nie mieści lub moze po prostu zawisnąć. Odszedłem od R80-100 gs .Uważam ,że to budowa takiego moto to ślepa uliczka na wyprawy. |
no nie zgadzam się , ale każdy ma swoje zdanie może dla tego ze jestem fanem wału i bokserów . szerokość powidasz tak jest szerszy może mniej poręczniejszy ale za to nisko środek ciężkości a jak założysz lodziarnie z tyłu (kuferki ) to jak dla mnie jeden grzyb tam gdzie jest krytycznie w terenie zawsze jest wariant objechania może dłużej ale zawsze jest (jeżeli mówimy o turystyce kwalifikowanej ) a wracajac do sprzetu ze zdjęc zajefajny do dzidowania tylko chyba dla chłopa o końskim zdrowiu i sile
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:26. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.