Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Motocykl Forumowicza (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=177)
-   -   FranzAlp - motocykl wyprawowy (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=4449)

Franz 20.10.2009 16:50

FranzAlp - motocykl wyprawowy
 
19 Załącznik(ów)
Pomysł na motocykl powstał zimową porą ,kilka miesięcy po powrocie z Azji , gdzie moja Beemka
zdechła na wał kardana.
Afryka wydawała mi się za ciężka, seryjny Transalp zbyt plastykowy i mały.
Po wielu przemyśleniach i szukania w necie wykluł się pomysł FranzAlpa na
wzór HardAlpa.
http://www.adventurebike.de/Technik/...p/hardalp.html
http://www.adventure-enduro.de/motor...nexpress04.php
Odrobienia zadania podjął się wykonać - Gerd Walter z Hannoweru, który wykonał kilka sztuk lekkich
wydumek na bazie Africa Twin
http://www.transalp.de/technik/pd-te...n/at-alles.php

Cytat:

Napisał hasiek (Post 79083)
Franz, jeśli można przy okazji zapytać, tył masz z RD03, czy późniejszej i czy było przy tym sporo przeróbek? Interesuje mnie głównie przełożenie wahacza do trampka z 1996.

Tak to wygląda .Przed malowaniem - w zimie
Mój trampek jest też rocznik 1996
Ma dopiero i niestety 15 tys km. Kupiłem jak miał -12.500

Rama i silnik Transalp 600 1996 r - Japan Honda
Przedni zawias Ktm Adventure 1998 / Extreme 50mm
Tarcza hamulcowa HE 320 mm
Kierownica - 28mm
Zbiornik AT RD 04
Zawias tył AT RD07
Amor tył - regulowany Öhlins
Bagażnik- Made in Pastor
Pompa podciśnieniowa - Mikuni
Drugi wentylator włączny pstrykiem ( od Drz-400) Made in Pastor

Budzik - Det 100 - aktywne- napięcie prądnicy, temperatura silnika ,dwa przebiegi i obrotomierz.
Woltomerz niestety źle wyskalowany fabrycznie. Pokazuje o dwa wolty za dużo
( porównanie z miernikiem). Dodatkowo założony LedVolt ( zmieniający barwę w zależnosci od wysokosci napięcia )

Kanapa -Mariomoto
Owiewka przód - Husqvarna Te 610
Boczki zbiornika , pod siedzeniem - wykonanie ręczne - Gerd -
z drogowskazu - blacha alu
Błotnik przód - Acerbis
Błotnik tył - mix Transalp/Drz400 Made IN Pastor
Smarowanie łańcucha - Pro-Oiler
Wydech- Laser
Nierdzewne kolanka wydechowe
Płyta pod silnik - Sw-Motech

Waga 186 kg z płynami - bez paliwa
Wysokość kanapy bez obciążenia moto 920 mm
Przełożenie 14/45
Skok przód -280 mm
Skok tył -250mm
Prędkość max. 155km zmierzona GPS

Wrażenia z jazdy :
Motocykl świetnie się prowadzi nawet przy prędkości maksymalnej.
Żadnej schimmy, wężykowania mimo dużych skoków kół. Wpływ na to ma zwiększony rozstaw osi .
W cięższym terenie waga do opanowania .
Podczas jazd testowych po lesie , lepiej mi się prowadził niż TT 600 S/E


Został położony kamień węgielny pod nowy projekt ( ostatnia fota)
Będzie to Transalp z zawieszeniami KTM ( 690 - 48mm USD) oraz silnikiem o powiększonej pojemności do 700ccm (oryginalnym transalpowskim- gaźnikowym). , z mocniejszym sprzęgłem i mocą około 65KM .

( na focie tak jak został przywieziony)

chomik 20.10.2009 16:55

Cytat:

Napisał Franz (Post 80259)
Tak to wygląda .Przed malowaniem - w zimie

Palce lizać Franku :D ehhh

Babel 20.10.2009 22:25

Proponuje nowy watek dla tej maszynki - :drif::drif::drif::drif:.
A zawias przód to co to?? i jak ślicznie się nazywa FrancAlp :D

Franz 21.10.2009 08:23

Cytat:

Napisał Babel (Post 80325)
Proponuje nowy watek dla tej maszynki - :drif::drif::drif::drif:.
A zawias przód to co to?? i jak ślicznie się nazywa FrancAlp :D

Pastor troszkę spierniczył .Miało być FranzAlp :mad:
Przedni zawias Ktm Extreme czyli Ktm Advenczer 1998

wolly 21.10.2009 08:54

motor jak motor ale fotoreporterka :), franek tylko powiedz jakie ma zadanie ten wynalazek 400cmi 130kg to za mało , ważyłeś to, albo jak idzie wyciąganie i podnoszenie tego potwora bo rozumiem że to prawie superenduro ale mimo wszystko na osprzęcie nie oszczędzałeś (ile za amora dałeś )

wolly 21.10.2009 08:57

jeszcze jedno ten magiczny przycisk po prawej stronie , jakie ma zadanie dawka nitro ??

Franz 21.10.2009 09:04

motor jak motor ale fotoreporterka :), franek tylko powiedz jakie ma zadanie ten wynalazek 400cmi 130kg to za mało , ważyłeś
Nie rozumiem o co Ci chodzi .... Jaśniej napisz
to, albo jak idzie wyciąganie i podnoszenie tego potwora bo rozumiem że to prawie superenduro ale mimo wszystko na osprzęcie nie oszczędzałeś (ile za amora dałeś
Amorek kosztował -600 euro na yebau .Cena katalogowa coś około 1100 euro
Pokrętełko po prawej to siłownik. Pokręcajac ściskasz lub popuszczasz sprężynę amora w zależnosci od ciężaru ( z kuframi, bez kufrów)
aaaa... Przycisk po prawej to guziczek do zapalania .Chyba o to Ci chodzi...
Koszt budowy moto około 5 tys euro

wolly 21.10.2009 09:31

tak tak , chodziło mi o przycisk do zapalania , a jaśniej to chodzi mi o zastosowanie turystyczne czy w teren ??a porównywałem do DRZ chyba taką posiadasz .
Może nie ten wątek , masz r100 i to jest chyba najlepsze rozwiązanie prostota , sam szukam takiego GS-PD tylko trochę przydrogie i nie można mieć wszystkiego

Franz 21.10.2009 09:43

Cytat:

Napisał wolly (Post 80381)
tak tak , chodziło mi o przycisk do zapalania , a jaśniej to chodzi mi o zastosowanie turystyczne czy w teren ??a porównywałem do DRZ chyba taką posiadasz .
Może nie ten wątek , masz r100 i to jest chyba najlepsze rozwiązanie prostota , sam szukam takiego GS-PD tylko trochę przydrogie i nie można mieć wszystkiego

Motocykl został zbudowany z myślą o wyprawach turystycznych typu
- przejażdżka z Samborem :D
Mam R 80 g/s. Też jest na innych zawiechach niż oryginał, ale ma się do tego z tych zdjęć jak pięść do oka. R 80 g/s czy R100gs jest zdecydowanie mniej poręczny no i cycek mimo wszystko podatny na uszkodzenie - zwłaszcza na kamienistym podłożu. Gmol nie pomoże.
Pozatym bokser jest szeroki i w głebokich koleinach, miedzy kamieniami się
nie mieści lub moze po prostu zawisnąć.
Odszedłem od R80-100 gs .Uważam ,że to budowa takiego moto to ślepa uliczka na wyprawy.

wolly 21.10.2009 10:00

no nie zgadzam się , ale każdy ma swoje zdanie może dla tego ze jestem fanem wału i bokserów . szerokość powidasz tak jest szerszy może mniej poręczniejszy ale za to nisko środek ciężkości a jak założysz lodziarnie z tyłu (kuferki ) to jak dla mnie jeden grzyb tam gdzie jest krytycznie w terenie zawsze jest wariant objechania może dłużej ale zawsze jest (jeżeli mówimy o turystyce kwalifikowanej ) a wracajac do sprzetu ze zdjęc zajefajny do dzidowania tylko chyba dla chłopa o końskim zdrowiu i sile


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.