Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Dławienie na niskich obrotach - Cuda nie widy! (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2984)

Kishon 01.04.2009 23:29

Dławienie na niskich obrotach - Cuda nie widy!
 
Witam wszystkich Afrykanerów!
Opowiem Wam dzisiaj historie moje Kotki. I może przy okazji coś mi doradzicie. A więc jeździłem sobie i jeździłem, aż tu pewnego dnia Kotka zaczeła mi się dławić ponieżej 4000 obrotów. Doszło do tego, że nie mogłem ruszyć, ze skrzyżowania kompletny brak mocy! I co dziwne wolne obroty w porządku, ale jak tylko manetkę odkręce, to gaśnie. Jeżeli już uda mi się cudownie dobić obrotomierzem do 5000 obr, to wszystko gra. Ale ruszanie z 5000 obr to średni komfort, pozatym muszę potem utrzymać powyżej tej wartości obroty na całej trasie... i to by nie było jeszcze takie niezwykłe, gdyby nie to, że po jaimś czasie wszystko wraca do normy. I Kotka hullla, że hej!. Zrobiłem serwis. Przeczyściłem gaźniki, synchro, wymieniłem świece... 350 km bez problemu... a potem znowu! hm... wymieniłem filtr paliwa... wcześniej tego nie zrobiłem, bo nie miałem pod ręką do afri, a teraz założyłem taki z rurka 6 mm od samochodu. Po wymianie filtra, 500 km wszystko cacy... ale dzisiaj znowu spadek mocy w zakresie dolnych obrotów. Nie tak znaczny jak ostatnio, ale odczuwalny na trasie. Dodam jeszcze, że świece są jasne co wskazuje na ubogą mieszanke, w gaźniku nie znalazłem syfu, air cut membranki wygladają kiepsko. Pozatym, niby dodawanie ssania pomagało, ale tak troszeczke. filtr paliwa wymieniłem, bo kiedyś zdarzyło się w moim 126p, że stary filtr puszczał kawałki wkładki filtrującej i zapychal dysze... No i cała przypadłośc pojawia się i znika, bez jakiejś zauważalnej przyczyny. Moja Kotka to RD 03 650 ... jakby ktoś przeżył podobną przygodę, to chętnie dowiem się do jakich wniosków doszedł. Pozdrawiam!

rambo 02.04.2009 01:27

zmień na filtr paliwa na 10mm.

Mecia 02.04.2009 10:55

A moze odpowietrzenie zbiornika?

winc74 02.04.2009 12:49

Dokładnie.
Może w zbiorniku robi się podciśnienie .
Sprawdź drożność odpowietrzenia w korku.

Kishon 03.04.2009 00:20

Odpowietrzenie też przerabiałem, korek rozebrany w drobny mak. Nic specjalnego trchę pruchniejącego aluminium, ale dziura nie przytkana. Dzisiaj znowu mi zdławiło maszyne, szlak by trafił, bo teraz to strach gdzieś dalej jeździć. Może jednak to coś z elekroniką, nie wiem czego się łapać? A filtr paliwa? Hm, na 10 mm miałem ten problem, przejechałem dobre 500km z filtrem 6mm i problem pojawił się dopiero teraz. Wolne obroty idealne, odkręcam manetke na neutralu i silnik momentalnie sę dławi! Czyli, że paliwo musi nie dochodzić do dwóch gaźników jednocześnie. Bo inaczej, to by nawet na jednym garze wkręcił się na obroty, wolniej i ze stukiem, ale jednak???? A gdyby elektornika? Moduły są dwa, więc pewnie też tylko jeden cylinder nawalił, a co myślicie o tym czujniku położenia wału korbowego? Czy ktoś przerabiał ten temat? Coś tam musi być za sensor, z tego co ogladałem, to chyba z prawej strony silnika.... no nie wiem, jakieś pomysły?

podos 03.04.2009 10:01

eliminuj po kolei. Odszukaj posty napisane przez Diobel i idz podobną scieżką.

klanol 03.04.2009 10:41

a może bieże lewe powietrze? posprawdzaj mocowanie gaźników. mogło się coś odkręcić i pod wpływem wibracji się luzuje. zerknij do pompy, może daje za mało paliwa, choć to raczej mało prawdopodobne ale taka opcja jest. takie dławienie i spadek mocy to raczej paliwo a konkretnie jego braki. zobacz na świece jaki mają kolor.

Kishon 09.04.2009 01:15

Hm... sprawa lewego powietrza jest możliwa, bo świece są za jasne. No ale pytanie? Czy tak by się zachowywał silnik, gdyby brał lewe powietrze? I czy jak już, miałby jakąś nieszczelność, czy nie powinno się to objawiać cały czas, a nie tylko sporadycznie? Ostatni weekend 700 km, żadnych problemów!! Może jednak, to filtr paliwa. Była to ostatnia czynność jaką wykonałem. Czyli jego wymiana. Miałem potem jednorazowo, jeszcze opisany problem, wspominam o tym w poscie z 2 kwietnia. Ale od tamtej pory wszystko gra! Niby się ciesze, ale wolałbym wiedzieć na pewno co się dzieje? A najdziwniejsze jest, że nikt z kim rozmawiałem nie zna podobnego przypadku!
Sprawdze mocowanie gaziorów, i ide szukać postów Diobel`a

Artuditu 09.04.2009 02:14

o ile pamiętam to Diobeu a nie Diobel

hero 09.04.2009 19:38

Kishon rób tego czrnego demona po Skórze i lecimy do Wicklow.
Zawsze mogę zabrać linkę, albo 80 euro na B&B i Pinte Ginnessa. Jak mówiłeś potrafi sie naprawić sam wiec da się wrócić jak wytrzeźwiejesz.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.