Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Wszystko dla Afryki (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Mitas C-17 Czarna czy z Żółtym Paskiem (Dakar) ? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=29093)

drwalu4 24.04.2017 15:41

Mitas C-17 Czarna czy z Żółtym Paskiem (Dakar) ?
 
Siema

Chcę zamówić sobie oponę na przód do Trampka na Integrację. Wymyśliłem , że Mitas C-17 będzie ok. Waszym zdaniem lepiej zwykłą (czarną) czy z żółtym paskiem (Dakar) ??

Dzięki za pomoc.

motif 01.05.2017 01:30

z żółtym paskiem ma sztywniejsze ścianki, bezpieczniejsza na kamieniste drogi
ale trudniejsza w zmianie. Jak jedziesz relaksacyjnie to czarna wystarczy.

Adagiio 01.05.2017 08:12

Mitas bez paska jest na tyle twardy że i tak wolno się zużywa, do AT czy Tenerki zakładem zawsze bez paska i nigdy jej nie rozprułem na kamieniach.

chemik 06.05.2017 13:29

Nie mam doświadczenia z C17, ale za to używałem/używam E07 oraz E09. One też występują w wersji Dakar.
Dakar ma tylko mocniejszą (grubszą) pobocznicę. Daje to większą wytrzymałość mechaniczną na szlakach, na których wysępują ostre kamienie. Za to przy zmianie twój wulkanizator Cie przeklnie. Chyba, że zmieniasz Sam - wtedy Ty sam Siebie przeklniesz.
Bież wersję zwykłą - zaoszczędzisz na kasie, na wadze i na nerwach.

motif 06.05.2017 19:04

Cytat:

Napisał chemik (Post 530222)
Bież wersję zwykłą - zaoszczędzisz na kasie, na wadze i na nerwach.

ale za to daleko nie pojedziesz na przebitej dęntce w przeciwieństwie do wersji dakar.

dawid8210 06.05.2017 22:16

Miałem e09 dakar. Sam zakładałem, sam zmieniałem. Łyżki 30 cm. Dało radę, szlag mnie nie trafił. Tyle że ja to czasem ręcznie wymieniam opony w c330 ojca, więc mam inny punkt widzenia ;) Długa łyżka to podstawa.

pattryk 07.05.2017 14:00

na Dakarze przejedziesz napewno 300km na kapciu - wiem z doświadczenia :-/.

Pirania 08.05.2017 13:51

Cytat:

Napisał pattryk (Post 530345)
na Dakarze przejedziesz napewno 300km na kapciu - wiem z doświadczenia :-/.

:haha2:
I to offem z brodami!:) Nawet bez dętki pójdzie..:p

borys609 09.05.2017 00:15

Jeśli Twój wulkanizator klnie na widok Mitasa Dakar, to.... proponuję zmienić wulkanizatora... :)
Kurde, nie uważam się za żadnego guru w tematach zmiany opon bo i techniki mi zapewne brakuje i pierdolę się z tym jak ostatnia ślamazara... Ale krótkimi, 20-cm łyżkami sam zmieniałem swojego tylnego E-09 Dakar w GS-ie i się dało. Podobno zajebiście twardy i niewdzięczny Dunlop D952 na tylnym kole w Kacie nie stawiał jakiegoś gigantycznego oporu nie do przeskoczenia. Ot twarda opona, którą trzeba cierpliwie ponaciągać... C02 u kumpla, jego profi łyżkami to już z zamkniętymi oczami zakładałem...
Wystarczy parę razy przejść tą drogę i nawet średnio uzdolniony potomek szympansa da sobie z tym procesem radę :).

motif 10.05.2017 02:32

Cytat:

Napisał borys609 (Post 530552)
Jeśli Twój wulkanizator klnie na widok Mitasa Dakar, to.... proponuję zmienić wulkanizatora... :)
Kurde, nie uważam się za żadnego guru w tematach zmiany opon bo i techniki mi zapewne brakuje i pierdolę się z tym jak ostatnia ślamazara... Ale krótkimi, 20-cm łyżkami sam zmieniałem swojego tylnego E-09 Dakar w GS-ie i się dało. Podobno zajebiście twardy i niewdzięczny Dunlop D952 na tylnym kole w Kacie nie stawiał jakiegoś gigantycznego oporu nie do przeskoczenia. Ot twarda opona, którą trzeba cierpliwie ponaciągać... C02 u kumpla, jego profi łyżkami to już z zamkniętymi oczami zakładałem...
Wystarczy parę razy przejść tą drogę i nawet średnio uzdolniony potomek szympansa da sobie z tym procesem radę :).

dobrze wiedzieć bo się martwiłem że moimi krótkimi motion pro (beadpro)
łyżkami sobie nie dam rady w terenie z E09 dakar. Kupiłem właśnie taką
i ciężko ją ręką nawet zgiąć... W drodze niestety 30cm łyżek nie wożę :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.