Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Mikuni - jaka wydajnosć paliwa przy AT? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=20774)

Zet Johny 15.04.2014 08:13

Mikuni - jaka wydajnosć paliwa przy AT?
 
Koledzy i koleżanki macie może informacje jakie wydajność powinna mieć taka pompa mikuni?
Tutaj jest kilka i mają wydajność od 14 l/h do 35 l/h.

http://mikuni.istore.pl/pl/podcisnie...-df52-176.html


Prawdopodobnie do Afryk pasuje model Mikuni DF-52-82 i ta pompa ma wydajność 35l/h
http://www.prespo.de/shop/benzinvers...uckventil.html

Nie wiem czy jakieś inne cechy powinna mieć taka pompa?

Kazmir 15.04.2014 13:43

1 Załącznik(ów)
Manual podaje dla fabrycznej:

Zet Johny 15.04.2014 14:01

No to wychodzi 54 l/h.
Być może ta różnica sprawia że Mikuni ma gorszą opinię.

ural2 15.04.2014 20:05

Kolego. Zapakuj takie cos:
http://adventuresklep.pl/product_inf...roducts_id=295
i zapomnij o problemach z pompkami!!!

Zet Johny 15.04.2014 20:11

45,4 l/h trochę mało;)

Lepi 15.04.2014 20:15

Podana wydajność przez Kazmira jest orientacyjną wydajnością pozwalającą stwierdzić stan techniczny tego konkretnego modelu pompy. Nie myślicie chyba, że afryczka potrafi przepalić takie ilości paliwa :)

kudlacz 15.04.2014 20:50

Cytat:

Napisał ural2 (Post 374389)
Kolego. Zapakuj takie cos:
http://adventuresklep.pl/product_inf...roducts_id=295
i zapomnij o problemach z pompkami!!!

niestety nie całkiem mój Facet sie właśnie rozleciał i nie dyma paliwa. Już w drodze mikuni na podciśnienie.

Co do tematu to jeszcze ciśnienie jest ważniejsze od wydajności bo faktycznie na godzinę nie przepali tyle wachy.

szynszyll 15.04.2014 20:58

jasne - powietrzne mikuni jest do dupy aby robic w tak ekskluzywnym motocyklu jak afryka i dlatego od lat robi w dziesiatkach innych mniej ekskluzywnych motocykli, w ktorych oczywiscie sprawia same problemy :) pompa jak pompa - masa afryk na nich jezdzi

Dzieju 15.04.2014 23:17

Cytat:

Napisał Lepi (Post 374394)
Nie myślicie chyba, że afryczka potrafi przepalić takie ilości paliwa :)

Czy ktoś ma konkretną wiedzę o faktycznym chwilowym spalaniu przy max odkreconym gazie na starcie oczywiście z jedynki?

W ciężarowce/autobusie który spala średnio przy normalnej jeździe pod 30 l /100km chwilówka podskakuje do ok 400-500l/100km a może i więcej przy np 12litrowym silniku..
Jadąc ok 4 tonowym z silnikiem 3.5l chwilówka na starcie wychodziła 250l/100km.
Dawało by to spalanie chwilowe ok 15xwieksze niż przy stałej równej jeździe w samochodach ciężarowych.

W benzyniakach osobowych ta zwyżka powinna się zawierać ok 5-8x.
Dedukując dalej i przyjmując średnie spalanie np AT 6l/100km x 7 = jakieś 42l/100km chwilówki.
Daje to podstawy twierdzić że wydajnośc ok 50 ltr na godzinę nie jest absolutnie przesadzona a wręcz uzasadniona.
Oczywiscie dotyczy to maksymalnego katowania jedynki , przy normalniejszej eksploatacji i 40ltr/h wystarczy.

szynszyll 16.04.2014 10:31

w silnikach w ktorych za preparacje mieszanki paliwowo powietrznej odpowiedzialny jest gaznik o ilosci spalanego paliwa decyduja dwie rzeczy: wartosc podcisnienia w kanale dolotowym i przepustowosc ukladu zasilania czyli mowiac po ludzku dysz paliwowych.

to co opisujesz to komputerowe symulacje spalania elektronicznych ukadow wtryskowych, ktore wzbogacaja mieszanke i modyfikuja mape wtryskow w zalezonosci od potrzeb.

w silniku tak prostym jak ten w afryce o zuzyciu paliwa decyduja parametry ktore wymienilem powyzej - maksymalne spalanie wystapi przy maksymalnych obrotach - z pewnoscia nie bedzie to jednak 40 litrow.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.