Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   pompa paliwowa egejn (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1024)

BartekJ 30.06.2008 23:05

pompa paliwowa egejn
 
Otóż, pytanie mam do Was: jak się objawia uszkodzenie pompy? Czy se dokumentnie zdycha i już? Czy się podówczas nagrzewa? Czy po paru, parunastu minutach bierze i jej przechodzi uszkodzenie?
Bo problem mam, taki właśnie, że wczoraj wracając ze Słowacji ( ciepło było choć prędkości w granicach rozsądku), przestała mi działać cholera. Postałem w lesie z 15 minut, i zabanglała. Ujechałem parę kilometrów i od nowa to samo. W końcu na krótko spiąłem przewody paliwowe i jakoś do domu się dotrulałem.
Dziś próba sprzętu wykazała, że jest dobrze, ale nie do końca. Znaczy działa, ale po rozgrzaniu się motoru już nie bardzo. Styki przypalone, ale jeszcze sporo ich jest - oczywiście pomożemy, pomożemy im, instalując choćby przekaźnik. A, najciekawsze jest to, że po wyjęciu z motoru i próbach ze słoikiem z paliwem pompa działa i ani myśli przestać. Ciągłość przewodów elektrycznych sprawdzałem, jest OK.
A może to sterowanie pompą szwankuje? Gdzie tego szukać? Motocykiel RD 07a.

POzdrawiam i ciekaw jestem sugestii.

podos 01.07.2008 10:42

tak to wlasnie pada.

jochen 01.07.2008 11:32

Miałem dokładnie to samo i też w 07A. Raz działała, raz stawała, aż stanęła na dobre i też na Słowacji :). Styki były kompletnie popalone, po gruntownym czyszczeniu jest ok, tyle że niewiele ich już zostało. Pewnie mnie czeka niedługo modyfikacja, albo wymiana.

BartekJ 01.07.2008 19:21

Aaaa...no i wiem już wszystko. Styków jeszcze zostało sporo, zresztą, jeśli wierzyć licznikowi, moto jak przyjechało z Anglii miało nieco ponad 10 tyś mil - kupione od pierwszego właściciela, prywatnie.
Teraz mam 21 tyś km najechane, czyli już po tym przebiegu zaczynają się kłopoty z pompą. Inne elementy motoru też wskazują na niewielki przebieg.

Zatem, jeszcze raz rozbiorę pompkę, dokładnie wyczyszczę styki i zakładam przekaźnik. O wyniku działań poinformuję.

Dzięki za info.

ferdek 04.07.2008 15:07

Może to wina Słowacji a nie pompy:haha2:

BartekJ 07.07.2008 21:24

Kuuuurna...nie Słowacja, ale pieprzony akuLUMator.
Zwarty wewnętrznie aku rozwalił mi regler, i szło za małe napięcie na pompę, prawdopodobnie klejąc styki. Oczywiście w ogóle za słabe ładowanie miałem.

Dziś nieco przerobiłem zasilanie pompy paliwa. Ponieważ dostaje napięcie w momencie rozruchu, czyli wraz z rozrusznikiem, który żre prądu jak cholera, wymyśliliśmy, że pompa będzie się włączała w momencie przekręcenia kluczyka-tak jest zrobione w bardzo wielu motocyklach, że o autach nie wspomnę. Będzie to mniejszym obciążeniem dla aku. Poza tym jak sobie pompnie przed rozruchem, to i łatwiej odpali.
Zatem przez przekaźnik, którego cewka podpięta jest pod bezpiecznik, na którym pojawia się napięcie w momencie przekręcenia kluczyka, przyłączyłem zasilanie z aku do pompki.
Miałem wątpliwości, czy moduł zasilając pompę paliwa, gdy braknie obciążenia na wyjściu pompy paliwa, nie będzie się jakoś burzył. Ale przecież, gdy pompa nabije ciśnienia w gaźniki, też jest moment odłączenia i braku obciążenia. Zatem se myślę, że nic się nie będzie działo - a na pewno przez ostatnie 30 km nic się nie stało :D .

Nie wiem, czy ktoś ten patent już robił, i czy przypadkiem nie powielam czyjegoś pomysła. Ale, jakby co, Ramires czuwa i porządek zrobi :).

ferdek 27.07.2008 23:52

Dziś padła mi pompa, objawy były nieco inne. Moto zaczęło tracić moc, chodziło jakby na jednym cylindrze, po chwili zgasło. Odpaliło na nowo, ale znów dziwna praca silnika i gaśnięcie po odpuszczeniu gazu, potem przy odkręcaniu. Pompa była gorąca, po wyjęciu i połączeniu przewodów paliwowych wszystko wróciło do normy. 50 kilometrów po poligonie zrobione bez żadnych negatywnych objawów. Teraz będę próbował ją reanimować metodą opisaną przez Podosa, tymczasem zatankowałem do pełna, wyzerowałem licznik, włożyłem do plecaka kanisterek z wachą i robię eksperyment, który ma na celu sprawdzenie, ile musi być paliwa w baku, żeby dało się jechać bez pompy. Może się przyda dla potomnych :)

rambo 28.07.2008 00:05

a już bylo. musi byc ponad 10L

Vooytas 01.08.2008 18:45

A czy sprawdzał ktoś czy możliwe jest zakupienie w hondzie samej płytki ze stykami? Właśnie mam na stole pompe która ma dosłownie upalony górny styk.

zagon 01.08.2008 21:06

Nie sądze Vooytas :(
Poniżej masz obrazek z strony serwisowej
http://zsf-moto.com
Wklepujesz swój VIN, i masz całą AT rozebraną sekcjami na części, które można zakupić/zamówić. U nas na wsi w autoryzowanym serwisie Hondy używają programu z tą samą bazą danych (sprawdzone na własne oczy).
http://zsf-moto.com/images/skizzen/1...GE/F__1400.gif
Pozycja druga- do zakupu tylko w całości.
Mam cichą nadzieję, że może się jednak mylę- też zaczyna mi padać pompa...
Pozdr.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.