Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne tematy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=24)
-   -   TEREFERE montaż połówek silnika (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=8814)

hebi 07.03.2011 13:44

TEREFERE montaż połówek silnika
 
Szanowni koledzy mechanicy nie znalazłem nigdzie informacji na temat szczegółów montażu połówek silnika .
Oglądałem ostatnio tenerke 750 na sprzedaż i zwróciłem uwagę na mały szczegół - połówki silnika były złożone na silikonie , dla rozwiania wątpliwości sprawdziłem w innej tenerce i tam również był silikon .
Z technicznego punktu widzenia fabryka nie składa silników na silikonie gdyż jest to nietechnologiczne . Pokrywy , dekle sa składane na uszczelkach zaś połówki na docieranych powierzchniach (zapewnienie luzów na panewkach) .
Wobec tego obydwie tenerki miały rozbierane silniki - czy raczej Yamaha wypuściła takiego nietechnologicznego knota .Co o tym sądzicie ? moim zdaniem w tych motorach co oglądałem " nasi tam byli "

Lupus 07.03.2011 15:20

Silikon=składak

kuras 07.03.2011 15:55

ja mialem xtz 660 i xtz 750 i silikonu itp ZERO.

suchy 07.03.2011 16:07

W mojej tyż nie było silikonu,ale mam z kolei inne pytanie:czy w Twojej Tenerze jest wzmocnienie pod przednim błotnikiem?

hebi 07.03.2011 16:50

nie jestem użytkownikiem tenery wiec nie wiem jak tam jest z błotnikiem.Założyłem ten wątek ponieważ niedawno uczestniczyłem przy oględzinach tenerki , którą chciał kupić kolega .Po dość długim badaniu okazało się , że nie ma się za bardzo do czego doczepić wiec zrobiliśmy rentgena jeszcze raz i wyniuchałem silikon - na zdrową logike nie powinno go tam być wiec stąd moje obiekcje .Temat moim zdaniem jest aktualny w zasadzie dla wszystkich moto nie tylko tenerka czy AT - ja bałbym sie jechać w totalne zadupie takim sprzętem gdzie ktoś grzebał a nie ma tego jak zweryfikować co było robione i gdzie .

Jenes 07.03.2011 18:15

Zwłaszcza jak grzebał tam ktoś inny niż my, wtedy pewności żadnej nie ma. Choć z drugiej strony ktoś po nas zobaczy te resztki uszczelnienia i pomyśli tak samo i co wtedy:D Każdy by chciał nie ruszane, ale ten który naprawia i nawet zrobi to na zero, potem jest podejrzany o potencjalne stworzenie zagrożenia awarii:osy:. Masło maślane, no chyba że sie zna mechaniora, ale to trudne przy ogólnej rotacji sprzętów:Sarcastic: Silikon nie zawsze jest zły;)

kuras 07.03.2011 21:35

Cytat:

Napisał suchy (Post 163983)
W mojej tyż nie było silikonu,ale mam z kolei inne pytanie:czy w Twojej Tenerze jest wzmocnienie pod przednim błotnikiem?

tak powinno byc

fxrider 08.03.2011 10:27

Cytat:

Napisał suchy (Post 163983)
W mojej tyż nie było silikonu,ale mam z kolei inne pytanie:czy w Twojej Tenerze jest wzmocnienie pod przednim błotnikiem?

Seryjnie nie ma (na pewno w 750), ale często robi się taki patent dla usztywnienia zawieszenia.

suchy 08.03.2011 10:46

Cytat:

Napisał fxrider (Post 164125)
Seryjnie nie ma (na pewno w 750), ale często robi się taki patent dla usztywnienia zawieszenia.

Dzięki,o to mi chodziło:)

szynszyll 09.03.2011 10:29

3 Załącznik(ów)
zamiast odpowiedzi. po kolei screen z manuala do xtz, horneta i bandita 600

hebi 09.03.2011 11:44

:stop:
service manual to nie to samo co wskazówki technologiczne na linii montażowej u producenta - service manual dotyczy serwisu - czyli składania silnika po raz drugi - i tu silikon jest jak najbardziej na miejscu , Jedyna pewność jak są silniki składane pierwszy raz to albo mieć dostęp do wskazówek technologicznych ( co jest praktycznie niemożliwe) albo po prostu sprawdzać na moto - jeżeli na dwóch moto u Kurasa i Suchego nie było silikonu to znaczy ze oryginalnie z fabryki wychodzą silniki składane z docieranych połówek . Tak że mam już jasność - jak to stwierdził kolega Lupus - silikon=składak :bow:

szynszyll 09.03.2011 12:27

bzdura. silniki z fabryki rowniez wychodza z masa uszczelniajaca. otworz kiedys taki fabryczny silnik i sam sie przekonasz - po prostu jest to zrobione estetycznie. co sie niby ma zmienic po rozlozeniu silnika, ze ponownie nie mozna ich skladac bez masy uszczelniajacej? polowki sie 'porysuja'?

idac tokiem Twojego rozumowania producent zalecalby rzecz niezgodna ze 'sztuka' - sam wspomniales, ze silikonu nie moze byc bo panewki itd. jezeli mozna zlozyc silnik po raz kolejny na masie to dlaczego nie mozna tego zrobic za pierwszym razem?

reasumujac - mylisz sie i przy okazji przeceniasz dokladnosc wykonania ukladow korbowych ;)

hebi 09.03.2011 12:53

w produkcji wielkseryjnej , gdzie liczy się czas montażu nie ma miejsca na ręczne nakładanie silikonu na całych połówkach bo na m montaż są wyśrubowane normy czasowe , nie mówiąc o niestarannym nakładaniu tego uszczelnienia przez pracownika . Szynszyll widzę że masz xtz 750 , jak będziesz miał chwile to zaglądnij do swojego moto i będzie wszystko jasne - jak narazie jest 2:2 .

Lepi 09.03.2011 13:13

No czasu na taśmie nie ma, to prawda. nie wiem jak to robili drzewiej w Japonii. Dziś w Niemczech wszystkie uszczelnienia nakłada robot. Szybko i dokładnie.

szynszyll 09.03.2011 13:20

jakie 2:2? ja tu nie uczestnicze w zadnym pojedynku. daruj sobie. mase na polowki naklada maszyna - jedzie obrys cienka warstwa uszczelnienia, ktorego jest na tyle malo ze po zlozeniu polowek nie wychodzi na zewnatrz. sugerujesz, ze mialby to robic czlowiek palcem z tubka w rece? ;) pozatym najczesciej nie sa to silikony tylko masy samowulkanizujace. domorosli 'mechanicy' laduja paluchem czerwony silikon, ktory wylazi wszelkimi mozliwymi dziurami przy okazji zatykajac kanaly olejowe i ladujac w sporej czesci na dnie miski olejowej.

mam xtz ale nie wiem jaki to ma zwiazek z dyskusja.

o tak to sie robi od dawna:

http://www.youtube.com/watch?v=DkNVh...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=1-J_E...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=HUU3H...eature=related

czy to nie piekne?

ponad to widze, ze porzuciles swoje dawne argumenty i juz ich nie bronisz.

Jenes 09.03.2011 13:31

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 164392)
jakie 2:2? ja tu nie uczestnicze w zadnym pojedynku. daruj sobie. mase na polowki naklada maszyna - jedzie obrys cienka warstwa uszczelnienia, ktorego jest na tyle malo ze po zlozeniu polowek nie wychodzi na zewnatrz. sugerujesz, ze mialby to robic czlowiek palcem z tubka w rece? ;) pozatym najczesciej nie sa to silikony tylko masy samowulkanizujace. domorosli 'mechanicy' laduja paluchem czerwony silikon, ktory wylazi wszelkimi mozliwymi dziurami przy okazji zatykajac kanaly olejowe i ladujac w sporej czesci na dnie miski olejowej.

mam xtz ale nie wiem jaki to ma zwiazek z dyskusja.

o tak to sie robi od dawna:

http://www.youtube.com/watch?v=DkNVh...eature=related

ponad to widze, ze porzuciles swoje dawne argumenty i juz ich nie bronisz.

Ale w temacie było przecież że w obu maszynach silikon był na wierzchu, i to w róznych kolorach więc chyba jasne, że to nie pasta uszczelniająca, czyli tak czy siak składaki po grzebologach:D
A silnik fabryczny japoni- znaczy bez naszych w środku, był już na wierzchu i niestety nie było tam żadnej paciary:)

I co ma spawanie blachy przez roboty doc składania silnika?? ;)

szynszyll 09.03.2011 13:38

dyskusja z mojej strony dotyczy kwesti:

czy fabrycznie polowki silnikow sa skladane z uzyciem mas uszczelniajacych - odpowiadam: TAK

czy masa taka widac na zewnatrz - odpowiedz: najczesciej NIE, chociaz czasem sie przytrafi jakas kapka - najczesciej koloru czarnego badz srebrnego

dla mnie temat zamkniety - bo nie wart takiego zamieszania.

Jenes 09.03.2011 13:50

Przecież żadnego zamieszania nie było:D, tylko krótkie i rzeczowe odpowiedzi: "jest" lub "nie ma". Kolega Szynszyll sie tylko troche zirytował, a całkiem niepotrzebnie.
PZDR
PS, ale zazwyczaj ta kapka nie idzie naokoło silnika i nie jest zacierana palcem ;]

hebi 09.03.2011 14:07

Cytat:

Napisał Jenes (Post 164397)
Przecież żadnego zamieszania nie było:D, tylko krótkie i rzeczowe odpowiedzi: "jest" lub "nie ma". Kolega Szynszyll sie tylko troche zirytował, a całkiem niepotrzebnie.
PZDR
PS, ale zazwyczaj ta kapka nie idzie naokoło silnika i nie jest zacierana palcem ;]

Dokładnie
Możemy tak gdybać w nieskończoność . Ja widziałem wypływki mas uszczelniających na połówkach praktycznie na całej linii podziału , tak na oko miejscami nawisy nawet 1 mm - jeśli to robiła maszyna to bardzo niedokładnie - nie sądzę żeby miała taki rozrzut .To są gdybania czysto akademickie z których nic nie wynika. Ot po prostu miałem tylko prośbę , żeby użytkownicy , a takich nie brakuje zerknęli okiem na swoje maszyny .To nic nie kosztuje , a wnioski każdy sobie wyciągnie sam.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.