[1.9 TDI Fabia I] Problem z hamulcem
Robiłem wczoraj trasę i miałem dziwną sytuację z hamulcem. Rano odpalilem auto i normalnie jechałem w ruchu miejkskim/pozamiejskim z 50km. Chcę hamować i nagle pedał hamulca zapada się praktycznie w podłogę, na samym końcu dopiero hamował normalnie. Po puszczeniu flaka i wciśnięciu ponownym był już normalny, czuć bylo opór na początku i hamował normalnie.
Nie miałem jak się zatrzymać i do najbliższego parkingu jeszcze 2x tak zapadł się pedał hamulca. Jak używałem to działał normalnie, jak robiłem chwilę przerwy to tak jakby się zapowietrzał i działał znowu dopiero pod koniec lub działał normalnie po tym jednym pompowaniu. Zatrzymałem się, sprawdziłem poziom płynu hamulcowego i jest pod korek. Brak jakiś widocznych wycieków, przewody podciśnienia bez widocznych pęknięć. Tylko przy pompie vaccum króciec ma maly luz - z tego co wyczytałem to częsty problem w 1.9TDI. Ale on tak lata już od dawien dawna :D Brak podciśnienia w układzie to raczej byłby problem wcisnąć hamulec a nie że się zapada. Po ponownym odpaleniu auta hamulec działa normalnie, kilka prób na parkingu i też wszystko ok. Pojechałem dalej i co często testowałem hamulec - już problem nie wrócił. Zrobiłem 350km i zero problemów. Ale mimo wszystko to trochę niepokojące. Ktoś spotkał się z czymś takim lub doradzi co jeszcze można sprawdzić? Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
A sprawdzałeś, czy jedna z tarcz/piast nie była gorąca?
Czasem klocek się nie cofnie i trze wytwarzając wysoką temperaturę. Może to doprowadzić do wrzenia płynu i daje właśnie efekt jaki opisałeś. |
Zacisków/bębnów nie macałem. Jak będę gdzieś jechać to sprawdzę czy coś się nie grzeje.
Dzięki za nowy trop :D Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
Cytat:
Dokladnie tak jest . Motocyklu może być również zwlasza podczas jazdy z góry gdy nie hamujemy silnikiem a tylko hamulec. __________________ |
Jazda była głównie po prostym i hamowania było bardzo mało. Zrobiłem powrót do domu i zero problemów... ponad 900km zrobione i tylko na poczatku zrobiło się jakieś jajo.
Dziwna sprawa. Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
Tego typu awarie są najgorsze.
Nigdy nie wiadomo kiedy wystąpi znowu. A ponieważ dotyczy to HAMOWANIA to pojechałbym na Twoim miejscu do Skody--może mieli podobne przypadki. ciał |
Te przypadki nie są typowe akurat dla skody. Tak czy tak warto sprawdzić zaciski bardzo najprawdopodobnie tam jest problem.
|
Abs masz ?
|
Abs jest.
Kontrolka abs nigdy nie wyskoczyła (tylko się świeci przed odpaleniem silnika, żarówka działa :D). W zimie jeszcze abs normalnie pyrkał na śniegu. Na poczatek myślę jechać na przegląd aby sprawdzili siłe hamowania/opory toczenia. Ściągnę zaciski i delikatnie depnę, sprawdzę czy tłoczki pracują w obie strony. Myślę jeszcze nad wymiana pompy hamulca. Ale jakoś wątpię aby gumka mogła się podwinąć i potem odwinąć... Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
A płyn kiedy był wymieniany? Bo teoria z wrzeniem jest ok, szczególnie jeśli płyn ma już swoje lata.
|
Prawdopodobnie nigdy, jak to w samochodzie :D
Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
Kiedyś w V40 jak padał abs [pompa coś jak w bmw] miałem takie same objawy, pedał wpadł i prawie dzwona zaliczyłem. Skończyło się na wymianie absa.
|
Cytat:
To niestety znany problem aut kilkunastoletnich i starszych, motocykli także. |
Cytat:
|
Zapowiada się kosztowna naprawa :)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...d0e6163608.jpg Może i bym nawet przy okazji płyn wymienił :D Starą pompę bym z ciekawości rozciął/rozebrał i zobaczył czy w środku jest jakieś widoczne kuku. Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
i prawidłowo. kocham takie auta :D
|
Powinna się normalnie rozebrać, seger i wyciągasz całe bebechy.
|
Cytat:
Mi się powtórzyło raz. Zawsze to samo koło było gorące. Po wymianie zacisku spokój. Więc jest to teoria spójna z praktyką :) |
Nie mój cyrk nie moja Fabia :)
Spokój za 160 zet wydaje mi się tani. |
Ale pompa nie da spokoju, nie ważne ile kosztuje :p
|
Widzę ze nowe baterie w kryształowej kuli robią robotę.
|
Ale w mojej czy Twojej
|
Moja działa na folię. Indukcja czy coś :)
|
No to ... kupiłem pompe hamulcową TRW PMF543. W opisie z alledrogo pisało że ma mieć 2 przyłącza a przyszła mi z 4 (??)
W zestawie była jedna zaślepka. W fabii z pompy wychodzą mi tylko 2 przewody. Na oko wydaje się identyczna z tą co jest w samochodzie i raczej powinna pasować 1) odsyłać i kupić coś innego? 2) dokupić jeszcze jeden odpowietrznik/zaślepkę hamulca M12x1 i zaślepić oba otwory od spodu? https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...3b74dabd13.jpg Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php
Tu masz katalog czesci, zobacz jaka dokładnej powinna być pompa i szukaj zamiennika po nr oryginału. |
Podaję prawdopodobne rozwiązanie zagadki: linka ręcznego.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5a5f7c8e92.jpg Sprężyna odbijająca ręczny była zbiodegradowana, ręczny nie odbijał szczęk do końca. Teoria jest taka, że dopiero nożny hamulec kasował luz na dźwigni ręcznego i przez to się zapadał. Koło domu miałem jeszcze sytuację że jedno koło z tylu zaczęło mocno obcierać i zrobiło się gorące z jednej strony gdzie sprężyna była zastana i nie odbijała. Koło po podniesieniu kręciło się strasznie ciężko. Teraz po wymianie wydaje się wszystko ok. Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
Nie wpadłbym na to.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:13. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.