Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Samochód Forumowicza (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=186)
-   -   Forester 2010 czy 2012 (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=41209)

Wojtek_K 17.10.2021 21:29

Forester 2010 czy 2012
 
Cześć, zastanawiam się nad zakupem Forestera z 2010 ,z przebiegiem 100k i z roku 2012 z przebiegiem 250k. Obydwa diesle 2.0. Cena podobna waham się co wybrać bo może jakieś zmiany mechaniczne były i ten młdszy z większym przebiegiem będzie lepszy. Poproszę o pomoc użytkowników i znawców subaru :D

Baza 17.10.2021 21:38

Jak subaru w dieslu to uciekaj jak najdalej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

matti 17.10.2021 23:19

Cytat:

Napisał Baza (Post 752220)
Jak subaru w dieslu to uciekaj jak najdalej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ale trzeba dodać, że w Subaru w pojemności 2,0 D. Podobno inne pojemności w dieslu są lepsze, ale ja tylko przez rok szukałem fajnego suba i jeszcze nie kupiłem.

ArtiZet 17.10.2021 23:19

Ponoć te diesele miały wadę silników...nie wiem co dokladnie ale ponoć panewki się zacieraly czy coś ;)
Kiedyś mi kolezka co się zna powidzial to samo co Baza :)

siwy 18.10.2021 00:02

Diesle w subaru to był duży niewypał. Na forum subaru nawet ktoś swapa robił na benzynę. Sporo było historii o uszkodzonych wałach, blokach, wymianach silników na gwarancji na nowy.

Cezar3 18.10.2021 00:26

Myślisz o subaru w diesku, bo tanio ? No to tanio nie będzie :)
Podobno po 2010 poprawili wadę, podpory wału siadały, ale kłopoty są w nowszych również. Jak był serwisowany do awarii, to nawet silniki wymieniali na gwarancji...
Możesz mieć szczęście, ale lepiej nie kuś losu...jak chcesz koniecznie, to poszukaj benzyny SOHC.


Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

ctomch 18.10.2021 06:00

Zgadza się. Te dizle to był kompletny niewypał. Znaczy koncepcja ciekawa i w'gle, ale tak. Short blocki do wymiany. Tak jak Koledzy wcześniej pisali. Dodatkowo zestawiano je tylko z manualnymi skrzyniami biegów. Ze względu na duży moment obrotowy, przy nieumiejętnym posługiwaniu się sprzęgłem, jedno zbyt żwawe ruszenie z miejsca kończyło się brakiem napędu (po sprzęgle). I nie ma innych pojemności. Tylko 2.0 w dizlu który radzę omijać, chyba że dostaniesz za darmo, to tak. Jak się popsuje, nie naprawiaj bo szkoda kasy.

radiolog 18.10.2021 08:34

Cytat:

Napisał Baza (Post 752220)
Jak subaru w dieslu to uciekaj jak najdalej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pieprzenie o Chopinie, miałem Diesla , zrobiłem 100 tys. bez jakichkolwiek problemów i 2 lata już służy nowemu właścicielowi.
Jak już masz kupić to lepiej 2012, bo tam już silnik jest do maxa poprawiony.
Natomiast raczej nie brać auta powyżej 150 tys. przebiegu i raczej z CVT niż manual, bo z autoamtem ten silnik najlepiej współpraacuje.
Jak mam polecić to szukaj też takiego modelu, który był serwisowany w ASO, wtedy Importer z reguły sie poczuwa i mogą wymienić silnik w geście handlowym za darmo, lub niewielką opłatą.

Cytat:

Napisał ctomch (Post 752246)
Zgadza się. Te dizle to był kompletny niewypał. Znaczy koncepcja ciekawa i w'gle, ale tak. Short blocki do wymiany. Tak jak Koledzy wcześniej pisali. Dodatkowo zestawiano je tylko z manualnymi skrzyniami biegów. Ze względu na duży moment obrotowy, przy nieumiejętnym posługiwaniu się sprzęgłem, jedno zbyt żwawe ruszenie z miejsca kończyło się brakiem napędu (po sprzęgle). I nie ma innych pojemności. Tylko 2.0 w dizlu który radzę omijać, chyba że dostaniesz za darmo, to tak. Jak się popsuje, nie naprawiaj bo szkoda kasy.

Nieprawda po 2013 też były z CVT.
Nieumiejętne posługiwanie się sprzęgłem, dobre, jak nie umie, niech jeżdzi rowerem, po 100 tys. moje sprzęgło było ciągle oryginalne.
O tym paleniu sprzęgła było w pierwszych wyrzutach, gdzie moc była 150 KM i max moment koło 1100-1200 rpm, potem zmienili , obniżyli moc do 147 KM i przenieśli max moment koło 1400 rpm.
Między bajki ,że jedno ruszenie kończyło się brakiem sprzęgła, nie słuchaj tych bzdur.

Emek 18.10.2021 08:42

Nie pieprzenie tylko fakty. Ten dizel to gigantyczna porażka. Może Twój egzemplarz był udany po prostu. Większość jednak padała jak muchy. Popalone sprzęgła, usterki silników etc.
Dlatego wstawili tam wyjca bo znam przypadki gdzie spalone sprzęgło dobrodzieje wymienili a nowe padło na jeździe testowej. A pieprzenie krakowskiego serwisu o nieumiejętnym posługiwaniu się sprzęgłem jest już legendarne. To był bubel i tyle. Nie bez przyczyny boxer dizel odszedł do lamusa. Miałem 2 Subaraki ale tego zasilanego gnojówką unikałbym jak ognia.

Lucky Luke 18.10.2021 09:44

NIE kupuje się subaru z dieslem
Mój znajomy kupił :D nowe legacy z dieslem , był bardzo zadowolony , super dynamika, super prowadzenie...
Po 2 latach i około 60tys km zaraz po gwarancji silnik zrobił strajk :D na szczęście wymienili. Po wymianie natychmiast sprzedał , przypadek ? :P

radiolog 18.10.2021 09:48

Cytat:

Napisał Emek (Post 752269)
Nie pieprzenie tylko fakty. Ten dizel to gigantyczna porażka. Może Twój egzemplarz był udany po prostu. Większość jednak padała jak muchy. Popalone sprzęgła, usterki silników etc.
Dlatego wstawili tam wyjca bo znam przypadki gdzie spalone sprzęgło dobrodzieje wymienili a nowe padło na jeździe testowej. A pieprzenie krakowskiego serwisu o nieumiejętnym posługiwaniu się sprzęgłem jest już legendarne. To był bubel i tyle. Nie bez przyczyny boxer dizel odszedł do lamusa. Miałem 2 Subaraki ale tego zasilanego gnojówką unikałbym jak ognia.

Podaj źródło tej większości to uwierzę, ale konkretne tzn. ilość awarii na ilość sprzedanych egzemplarzy , inaczej to tylko dalej P o CH

pecze 18.10.2021 09:49

Jeżeli to w czymś pomoże, to też znam historię wymiany silnika w Subaru Forester. Oczywiście był to diesel.

crimson 18.10.2021 10:01

Ja miałem Outback z dieslem - 6-o biegowy manual.
Super autko i silnik - ale sprzedałem przy przebiegu 85 tys. (bojąc się potencjalnych usterek w przyszłości).

Emek 18.10.2021 10:09

Problemy z silnikiem dizla zostały wyeliminowane bodaj od wersji 2016. Najlepsze źródło to liczba egzemplarzy wystawionych na sprzedaż z uszkodzonym silnikiem.

lukasz_vip 18.10.2021 10:20

W przypadku diesla Subaru trafne jest powiedzenie: "No risk no fun" :D

krakus 18.10.2021 10:30

Cytat:

Napisał Emek (Post 752286)
... Najlepsze źródło to liczba egzemplarzy wystawionych na sprzedaż z uszkodzonym silnikiem.

ceny kompletnych, sprawnych silników również świadczą sporym popycie

Mieciek 18.10.2021 10:32

Potwierdzam co piszą poprzednicy. Miałem 3 subaraki (4te nadal w garazu) i wszystkie z PB/LPG
Doktoryzowałem się na temat ich dizla bo mnie interesował ale odpuściłem bo lista dziwnych przypadłości długa ale pękające bloki to juz przesada.
Oczywiście któreś 2,5 PB tez było wadliwe i się zacierały panewki. Ale pozostałe PB raczej bezawaryjne i przez to tanie w eksploatacji.

siwy 18.10.2021 10:46

Na forum subaru kiedyś siedziałem i tam było sporo historii "z pierwszej ręki" padniętych silników diesla. Niektórzy jeździli do 200 tyś bez awarii a u innych przy 100 wymieniali dół silnika. W serwisie taka wymiana to 20-30 tyś. To ja już wolę padające głowice w H6 które wyremontuje byle szlifierz :)

radiolog 18.10.2021 10:48

Myślę, że honda też jest nieudanym modelem, czytając o wszelkich niedoróbkach i awariach, psujących się przyciskach, łuszczeniu farby w zbiorniku, lipnych łożyskach, padającej elektornice, niedopracowanym oprogramowaniu etc.
Jakie szczeście, że sprzedalem już tą padakę

Emek 18.10.2021 10:51

Nie zapominaj o wyginających się ramach po wjeździe w kałużę. ;)

Lucky Luke 18.10.2021 11:17

Cytat:

Napisał siwy (Post 752295)
Na forum subaru kiedyś siedziałem i tam było sporo historii "z pierwszej ręki" padniętych silników diesla. Niektórzy jeździli do 200 tyś bez awarii a u innych przy 100 wymieniali dół silnika. W serwisie taka wymiana to 20-30 tyś. To ja już wolę padające głowice w H6 które wyremontuje byle szlifierz :)

Herezje jakieś siejesz :P H6 jest pancerne :D
Ja ze swoim nie mam kłopotów i szczerze każdemu polecam legacy z H6

Diesla bym jednak nie kupił...

Andrez 18.10.2021 11:18

Koleżka odkupił od klienta Outbacka z 2008 roku, w rozliczeniu za nowego Opla. Nie dojechał do salonu, silnik rozsypał się na odcinku kilkunastu kilometrów. Oczywiście 2.0 diesel. Nie wiem jak teraz, bo nie weryfikowałem, ale jakiś czas temu śledziłem otomoto, i 80% forków. Z tym silnikiem opisane było jako „auto po wymianie silnika”

siwy 18.10.2021 11:50

Cytat:

Napisał Lucky Luke (Post 752302)
Herezje jakieś siejesz :P H6 jest pancerne :D
Ja ze swoim nie mam kłopotów i szczerze każdemu polecam legacy z H6

Diesla bym jednak nie kupił...

Ja też problemów nie miałem, tylko dwa remonty głowic ;)
Auto jednak wspominam miło i sprzedałem go bratu więc w sumie też polecam ten model :)

Wojtek_K 18.10.2021 12:23

Dzięki
Kupię czerwonego matiza :)
...

lub benzynę

Lucky Luke 18.10.2021 12:29

Kup sobie benzynę i będziesz Pan zadowolony.
A jeśli musi być diesel to szukaj innego producenta.

radiolog 18.10.2021 14:03

A innym producentom diesle nie padają? Żyj dalej w tym stanie nieświadomości

krynek 18.10.2021 14:15

Kupiłem przez przypadek OBK z 2008 z dieslem pod maską, potrzebny byl na szybko tani dupowóz AWD, minął rok nastukałem 30 tysięcy i żadnej awarii - fakt niezaprzeczalny że silnik podwyższonego ryzyka i w zasadzie po pęknięciu wału lub bloku nienaprawialny. OBK w trasie na co dzień spokojnie mieści się w 5.5 litra na setkę .Passerati 1.9 syncro brał ponad litr wiecej i w porównaniu z subaru nie jechał, o awariach zawiasu nie wspomnę. Arcydzieło motoryzacji to to nie jest ale fajny samochód mój ma w tej chwili 275tysięcy .
pozdr

El Kowit 18.10.2021 15:04

Jak by kto miał wątpliwości:)
Obrazek sprzed godziny.

https://i.ibb.co/WtWMfyk/IMG-20211018-135322.jpg
Jakiś subaru tam dymi...

https://i.ibb.co/XptdL3B/1634561350302.jpg
Ano diesel:)

https://i.ibb.co/W3hrRRJ/1634561342408.jpg

rkosa 18.10.2021 20:40

To piszę ja, pracownik serwisu Subaru.
Diesel jest fajny: dynamiczny, mało pali, ale ... No właśnie, jeżeli katujesz go powyżej 120-130 km/h, oszczędzasz na wymianie oleju, a nawet nie sprawdzasz jego ilości, to nieważne czy masz silnik sprzed 2011, czy też młodszy - ten silnik padnie (wytrą się panewki, pęknie wał korbowy). Subaru pomoże w remoncie tylko w przypadku samochodów z polskiego salonu i cały czas serwisowanych regularnie według interwałów w ASO.To jest silnik dla ludzi ze spokojnym uosobieniem Spalanie potrafi zejść na trasie do 4,5 l/100km. Planujesz zakup - tylko od sprawdzonego człowieka. W przeciwnym razie ryzyko spodziewanej awarii na poziomie 99%.
Co do benzyniaków - silniki 2,5l i 3,0 mają problem z przegrzewaniem się i uszczelkami głowic. Każdy silnik DOHC do sprawdzenia/regulacji luzów zaworowych wymaga wyciągnięcia z komory. Jako że na LPG bardzo często jest to wymagane, więc koszt wychodzi taki sam jak przy jeździe na samej Pb. Spalanie głównie zależy od nogi kierowcy, np. Forester XT (240 KM) spala średnio 9,5l, a jak się spieszyłem to spalił 24l/100km.
Przy katowaniu na trasie często pojawiają rozszczelnienia, a to oznacza wyciąganie silnika. Przy braku kontroli oleju panewki także padają w benzyniakach.
Podsumowując: Subaru to fajne auta, które prowadzą się idealnie po krętych drogach, po śniegu, mokrej nawierzchni, ale nie przesadzając z obrotami i prędkościami. Odwdzięczy się wtedy bezawaryjnością. Mamy takiego firmowego Forestera Turbo - 500 tyś. km bez żadnego remontu.
Jeżeli chcesz poczuć legendę Subaru jak z rajdów, to kup STI - inne auto, inne koszty :D

wojtekk 18.10.2021 21:13

Mieliśmy w domu takiego właśnie forrestera. Pierwszy właściciel, garażowany, szanowany, niepałowany.

Sprzedany poza forum bo by mi wstyd było.

Rdzewieje na spawie drzwi. Tłumik padł. Przebieg poniżej 100 000. Niewygodny. CVT to porażka. Poziom wykończenia na poziomie Fiata (z plusem dla Fiata). Silnik 2.0. Wyje, nie jedzie, pali dużo. Niepałowany w trasie, niczego nie ciągał.

Zmieniony na Mercedesa, też SUV. I zrozumiałem, dlaczego Subaru mnie wkur.... zało. Bo buja się na zakrętach, słaba pozycja za kierownicą, niewygodne fotele. Mercedes przestał się bujać, męczyć w trasie etc.

Te Forrestery mają tyle z legendą co fiat z Lancia Delta Integrale :) I to i to włoskie, niby jedna stajnia.

Ja bym kupił starego wolnossaka. Tego już nigdy i dziwię się, że ktoś to kupił za taką masę kasy (nic nie ukrywane, pełen raport, kupił salon Subaru dla swojego klienta).

Dla mnie za tę kasę - wolałbym wspomnianego Fiata Freemonta :) Serio. Dużo lepiej przemyślany.

Jaro-Ino 18.10.2021 22:13

Mam Legacy IV 3.0 H6 z LPG. Zacnie to jeździ, wygodnie, bo automat, a potrafi sporo i nie buja się w zakrętach :D

Jeśli chodzi o diesla to mój dobry znajomy, mechanik kupił sobie Forestera z zatartym 2,0D.
Powiedział, że to zarąbiste okazje, bo za 4 tys wyrwiesz swietny, świeży samochód. Z całą robocizną remontu silnika wychodzi 10 tys i masz mało palący samochód o świetnej dynamice. Problemem w 2,0d były zbyt wąskie panewki. Poprawili to dając szersze, ale to co zabijało te silniki to wymiany oleju, które były robione zbyt rzadko. Jego recepta: chcesz się ścigać, kup benzyne bez LPG i naprawiaj, bo skoro stać Cie na ściganie to...
a jeśli ekonomia to ciesz się momentem 2,0d po remoncie, wymieniaj olej co 10 tyś i będziesz szczęśliwym posiadaczem przez długi, długi czas. Bo zakręty jeździ się tak samo cudnie co benzyną :)

żuk 18.10.2021 22:29

Mechanika to może i 10k będzie kosztować.
Kowalskiego ten remont w życiu nie będzie kosztował tylko tyle.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

NaczelnyFilozof 18.10.2021 22:34

Cytat:

Napisał rkosa (Post 752394)

Podsumowując: Subaru to fajne auta, ,,,,, ale nie przesadzając z obrotami i prędkościami. Odwdzięczy się wtedy bezawaryjnością.

Miałem Łade 2107. Dokładnie taka sama zasada. Trzeba było jezdździć spokojnie i delikatnie. Nigdy Łady nie katowałem i nie kręciłem ostro. Ostatecznie zatarł się wał dzień przed wigilią :-)

Cezar3 19.10.2021 00:00

Cytat:

Napisał radiolog (Post 752281)
Podaj źródło tej większości to uwierzę, ale konkretne tzn. ilość awarii na ilość sprzedanych egzemplarzy , inaczej to tylko dalej P o CH

Zajrzyj na SKP, masz tam źródło informacji, przykłady, ilości :)
Nie ma sensu walczyć o diesla w subaru, to zestawienie jest porażką.


Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.