Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Regularne czynności serwisowe (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Kilka pytań o RD03 88r. (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=38837)

Widmo80 01.01.2021 18:51

Kilka pytań o RD03 88r.
 
Witam. Wiem ze tematy wałkowane zapewne na forum, ale w gąszczu postów, nie znalazłem odpowiedzi na to co mnie konkretnie interesuje(...)

1.Wymieniłem rok temu wydech na przelot z oryginału i nie wiem czy od tego może to zależeć, ale zaczęła mi brać więcej oleju, niż zawsze. Slyszałem gdzieś teorię że może tak być. Pytanie dlaczego?

2.Moduły zapłonowe. Mam kilka niesprawnych a ostatnio padł mi jeden, juz po zabezpieczeniu kanapy przed wyłamywaniem wtyczek, wiec będzie to uszkodzenie elektroniczne. Pytanie czy da się ten plastik którym jest to zalane czymś usynąć? Jesli tak to czym i jak, jest to raczej taka guma twarda i nie mam pomysłu a wiem,że można wymienić jakis kondensator i działa to nadal. Mam jakiś zamiennik od transalpa,ale na ori miała więcej mocy.

3. Jaki termistor do baku od pomarańczowej kontrolki rezerwy?

4. Strzela mi w wydech, po puszczeniu gazu/ hamowaniu silnikiem. Membranki air-cut ok. Oski przepustnic wyglądają ok,króćce ssące wymienione,kolor świec brązowy, wiec jest bogato, oringi śrub składu mieszanki wymienione, więc jest szczelnie, wydech przelot. Nie mam pomysłów:mur:

5.Parowanie gaźników po dłuższym postoju- jest patent na to żeby to spowolnić, ale do rd03 nie spotkałem. ewentualnie przycisk na kierownicy do podpompowania recznego, przed rozrusznikiem. Jakis schemat czy jak to podłączyc - będę wdzięczny.

6.Odpalanie. Musi mi sie palić zielona kontrolka od neutralnego żeby rozrusznik kręcił, co troche jest upierdliwe, zwłaszcza że sprzęglo też muszę wcisnąć i tak.Pytanie- to normalne?

Mallory 01.01.2021 19:02

Cytat:

Napisał Widmo80 (Post 711615)
Witam. Wiem ze tematy wałkowane zapewne na forum, ale w gąszczu postów, nie znalazłem odpowiedzi na to co mnie konkretnie interesuje(...)

1.Wymieniłem rok temu wydech na przelot z oryginału i nie wiem czy od tego może to zależeć, ale zaczęła mi brać więcej oleju, niż zawsze. Slyszałem gdzieś teorię że może tak być. Pytanie dlaczego?

2.Moduły zapłonowe. Mam kilka niesprawnych a ostatnio padł mi jeden, juz po zabezpieczeniu kanapy przed wyłamywaniem wtyczek, wiec będzie to uszkodzenie elektroniczne. Pytanie czy da się ten plastik którym jest to zalane czymś usynąć? Jesli tak to czym i jak, jest to raczej taka guma twarda i nie mam pomysłu a wiem,że można wymienić jakis kondensator i działa to nadal. Mam jakiś zamiennik od transalpa,ale na ori miała więcej mocy.

3. Jaki termistor do baku od pomarańczowej kontrolki rezerwy?

4. Strzela mi w wydech, po puszczeniu gazu/ hamowaniu silnikiem. Membranki air-cut ok. Oski przepustnic wyglądają ok,króćce ssące wymienione,kolor świec brązowy, wiec jest bogato, oringi śrub składu mieszanki wymienione, więc jest szczelnie, wydech przelot. Nie mam pomysłów:mur:

5.Parowanie gaźników po dłuższym postoju- jest patent na to żeby to spowolnić, ale do rd03 nie spotkałem. ewentualnie przycisk na kierownicy do podpompowania recznego, przed rozrusznikiem. Jakis schemat czy jak to podłączyc - będę wdzięczny.

6.Odpalanie. Musi mi sie palić zielona kontrolka od neutralnego żeby rozrusznik kręcił, co troche jest upierdliwe, zwłaszcza że sprzęglo też muszę wcisnąć i tak.Pytanie- to normalne?

Marcin z pamięci powiem co wiem.
1. Tak zaobserwowano na przelotowym tłumiku zwiększone pobieranie oleju - pamiętam to z kilku relacji osób, które to zrobiły. Pamiętam też test jakiegoś czasopisma niemieckiego sprzed lat różnych wydechów i tam wyszło, ż najlepiej jednak robi oryginał - stary bardzo artykuł, ale do znalezienia na FAT.

2. Firma od regeneracji modułów i regulatorów zalewa te moduły jakąś chemią i się moczą wiele dni, później usuwają tę żywicę i regenerują - informacja z pierwszej ręki, bo rozmawiałem kiedyś z jednym z nich na ten temat.


3. Termistor od Daewoo tico z tego co pamiętam.

4. Strzały w wydech - najtrudniej będzie to znaleźć wg. mnie... może być nieszczelność w układzie wydechowym, może przelot, może nawet rozrząd, może zawory, może nawet filtr powierza ... takie spotkałem powody w AT tego zjawiska.

5. Mi w ogóle to nie przeszkadza... i jakoś nie rozumiem problemu... po miesiącu stania też muszę pokręcić trochę zamian paliwo zaleje gaźniki, ale jakoś nie czuję się z tym źle... na afripedii jest schemat jak to poprawić - ja nie zamierzam, ale jest.

6. Nie jest to normalne - jak zielone to musi palić ...

Artek 01.01.2021 19:07

6. Nie musi być na luzie, żeby odpalić z wciśniętym sprzęgłem.

Daj adres to Ci wyślę termistor, bo mi zalega.
Jak chcesz adres do gościa, co mi robił kilka modułów to daj znaka. Tanio i dobrze.

ArtiZet 01.01.2021 19:32

Hehe a ja pamietam że zlocie w Białym dostaleś odp. na temat tego przelotu i zwiększonego poboru oleju przez to, czemu tak jest i co zrobic zeby nie było :)

Termistor od Daewoo działa ale nie zerojedynkowo...tzn. potrafią sie czasem żarzyć kontrolki przy pełnym baku.


Niedługo mam w planie ogarnąć ten przycisk do pompowania paliwa po dłuższym postoju to się podziele schematem.

Strzelanie temat rzeka...zobacz czy guma wchodzaca do gaziorów nie ma nieszczelności....jest gdzies na forum jak to sprawdzić psikając propano-butanem w okolice gaziorów i patrzeć czy obroty wtedy się zmieniają...

Widmo80 01.01.2021 21:53

Jeszcze zapomniałem o punkcie 7.
Zawory ssące. Drugi raz mam tak, po przejechaniu jakiś 6000 regulacja, i zawory ssące są podparte, czytaj nie ma żadnej szczeliny. Te 8tysięcy temu były ustawione na 0,15 mm. I jestem tego pewny ponad wszelką wątpliwość, o sam to ustawiałem. Pytanie – dlaczego to się zaciesnia? Wydechowe okej a to właśnie po tych by się spodziewał ciasnot..
Artek na PW napiszę. A i butelka dobra będzie przy okazji ��

Arti - na zlocie był ogrom tematów poruszonych, do tego wypita procenty No i skleroza jest, przypomnij mi proszę co za sposób.
Mallory przyjedźcie kiedyś z ekipą z Poznańskiego, do Kotliny Kłodzkiej to obgadamy wszystkie tematy.

matjas 01.01.2021 22:30

Z odpalaniem sprawdź styk na sprzęgle, czujnik bocznej podstawki może tez?
Ze sprzęgłem powinieneś moc odpalić na biegu.

W wydech zapakuj dB kiler i powinno pomoc na branie oleju. Tylko taki skuteczny dB killer.

michoo 01.01.2021 22:45

Widmo pomijając wszystko rd03 jest najfajniejsza :)

ArtiZet 01.01.2021 22:51

Temat poboru oleju przy przelocie był wyjaśniony tak, że jest za duża różnica ciśnień i pomoże wspawanie blaszki z dziurkami na wejsciu do przelotu

CzarnyEZG 03.01.2021 13:50

Co do walenia w wydech to moja RD04 na przelocie Microna waliła jak szalona (z biegiem czasu się to nasilało)
Podczas dużego serwisu Motomax wymienił łańcuchy rozrządu i teraz nawet nie puknie.
Sprawdź w jakim stanie są u Ciebie, bo może to ten problem.

Co do modółów, to R2D2 i Zimny się bawili w regenerację, może uderz do któregoś z nich.

Termistor mam taki:

https://allegro.pl/oferta/czujnik-re...woo-5412956632

Działa prawidłowo, bez skutków ubocznych.

Co do pobierania oliwy, to jest teoria, że mniejsze ciśnienie w układzie wydechowym powoduje pobieranie oleju przez uszczelniacze zaworów wydechowych (tak słyszałem)

Jeżeli chodzi o przycisk do napełniania to daj znaka jakbyś jakiś fajny monostabilny znalazł bo na allegro nie ma nic ciekawego. A to jest chyba najlepsze i najprostsze rozwiązanie tego tematu.

Tezla 03.01.2021 17:43

Cytat:

Napisał ArtiZet (Post 711619)
Termistor od Daewoo działa ale nie zerojedynkowo...tzn. potrafią sie czasem żarzyć kontrolki przy pełnym baku.

Bo w Afryce żaróweczka ma 3W trzeba dać 1,7W to będzie działać.

Czujnik sprzęgła zmienić

U mnie strzelanie zażegnane po wymianie air-cutów na nowy komplet Tourmaxa dają dwa komplety sprężynek założyłem te miększe ale wydech zmieniłem wcześniej na oryginalny.

dawid8210 03.01.2021 18:20

Cytat:

Napisał CzarnyEZG (Post 711784)

Jeżeli chodzi o przycisk do napełniania to daj znaka jakbyś jakiś fajny monostabilny znalazł bo na allegro nie ma nic ciekawego. A to jest chyba najlepsze i najprostsze rozwiązanie tego tematu.

Wpisz sobie frazę przycisk/ włącznik/przełącznik LOTNICZY w allegro.
Czasem są fajne fanty. Pancerne i o sporej obciążalności

CzarnyEZG 03.01.2021 18:31

Ooo - dzięki za trop.

Tezla 03.01.2021 18:32

Najprostszy serwis modułów polega na odcięciu pleców przelutowaniu wszystkich połączeń polakierowaniu i zamknięciu na silikon.

matjas 04.01.2021 10:26

Potwierdzam co Tezla pisze - bardzo dobrze działa opalarka. Ten gumian z tyłu wtedy kruszeje i bardzo łatwo można go wydłubywać - używałem do tego zaostrzonej pałeczki od jakiejś chińszczyzny.
Potem topnik RF, lutownica i jazda wszystkie punkty po kolei. U mnie /u Maja/ zadziałało.

m

Kazmir 04.01.2021 18:47

Cytat:

i zamknięciu na silikon.
Tylko nie silikon. Do zalewania elektroniki są inne towary;)

kamilzak 04.01.2021 18:51

Najprostszym sposobem na moduły to kupno z chin za 100 zł za dwa. Nie wszystko co chińskie jest słabe. Drugi rok działają bez problemów, kupię jeszcze dwa na zapas i tak będę do przodu.

Widmo80 04.01.2021 19:14

Mam zamiennik za 260 zl i czułem na nim ubytek mocy..względem oryginału

Artek 04.01.2021 19:22

1 Załącznik(ów)
Marcin, odgrzebałem moje zabytki 3-kowe.
Jak widać termistorów tu już dawno nie ma...:mur:
Wybacz za zamieszanie...

kamilzak 04.01.2021 19:36

Cytat:

Napisał Widmo80 (Post 711971)
Mam zamiennik za 260 zl i czułem na nim ubytek mocy .względem oryginału

Ja nie czuję ubytku mocy, a po zmianie łańcucha szybciej reaguje na gaz. Na dzień dzisiejszy cena za 2 moduły 85 zł plus wysyłka 6 zł. Tylko że miesiąc trzeba czekać. Ale ludzie boją się chińczyków. Wymieniłem przekaźnik rozrusznika u nas około 90 zł kupiłem za 15 zł. Moduły za 90zł. Ceny są tam na prawdę śmieszne np. regulator napięcia, ślimak prędkościomierza, części do gaźnika itp. Ja nie boję się chińczyków bo teraz nawet oryginalne części często są z chin

Widmo80 04.01.2021 20:42

Artek - spoko, wiem teraz jaki kupić i to no problem jest :)

kamilzak- a jakiś namiar/strona gdzie tak dają? (fajnie już coś docelowego)

kamilzak 04.01.2021 20:45

Cytat:

Napisał Widmo80 (Post 711992)
Artek - spoko, wiem teraz jaki kupić i to no problem jest :)

kamilzak- a jakiś namiar/strona gdzie tak dają? (fajnie już coś docelowego)

Ja kupuj na Aliexpress. Części do motoru, do domu, na ryby itp.

Widmo80 04.01.2021 21:11

Mnie boli głowa od aliexpres- daj link np do tych modułów

Widmo80 06.01.2021 22:31

Punkt nr 8 się zrobił- kiwaczka.

https://photos.app.goo.gl/XHqqVR9tMEPn9TzB7

Luz lekki,ale to będzie sie tylko powiększać.
Ktos te łożyska zastepowal polamidem/brązem/mosiądzem? I z jakim skutkiem? Moja trójka uzywana jest zgodnie z przeznaczeniem ;) Tokarkę i material mam jak coś.

ArtiZet 06.01.2021 23:21

Łożyska są do kupienia w Albeco po ok. 30zł szt.
Sprawdź tuleje bo jedna z nich pęka i nie ma jej już w Hondzie ale jest koleś na Słowacji ktory je dorabia.
Do tego potrzebujesz jeszcze uszczelniacze albo z Honda w chorych cenach albo zamiennik za 2zł niestety ciaśniejszy o 0,5mm...ja taki dałem i na razie działa.

Tezla 07.01.2021 20:35

Cytat:

Napisał Kazmir (Post 711967)
Tylko nie silikon. Do zalewania elektroniki są inne towary;)

Do zalewania elektroniki owszem ale do samych pleców szkoda zachodu problem byłby z tym silikonem sanitarnym (ocet) położonym bez lakieru a przy silnikowym i lakierze nie ma co wydziwiać.


Cytat:

Napisał Widmo80
Mam zamiennik za 260 zl i czułem na nim ubytek mocy..względem oryginału

Sprawa z mapą analogowych modułów wygląda tak że przyspieszacz zapłonu wyprowadza silnik z wolnych obrotów do poziomu 3-4tys obr a potem za wyprzedzenie odpowiada wyłącznie położenie impulsatora na wale i jest sztywne. Tak więc jaki by moduł nie założyć nawet bez przyspieszacza od 2T to obroty maks momentu i mocy mają identyczne warunki. Musiałaby polaryzacja impulsatora nie zgrywać się z modułem to wtedy wyjdzie kiszka ale wystarczy odwrócić piny.

Widmo80 01.04.2021 14:02

Myslę o zakupie RD04 dla silnika i przednich lag i chciałbym to wszczepić do mojej RD03. Ktoś to przerabiał i czy te rzeczy pasują P&P? Czy trzeba rzeźbić , żeby przełozyc silnik i przednie zawieszenie?

ArtiZet 01.04.2021 14:19

Kazmir-> silnik ??
A co przedniemu zawieszeniu jest, że chcesz przekladać ??

Widmo80 01.04.2021 14:37

Czwórkowe ma 2 tarcze hamulcowe a trochę słabo mi hamuje.

mareksz007 01.04.2021 21:30

Przybędzie tylko kilogramów. Hamulec może trochę. Nie warto.

ArtiZet 01.04.2021 21:31

Hamujesz=przegrywasz :D

ramires 01.04.2021 21:48

Ja mam hybrydę, RD03 z silnikiem z RD07A.
Heble RD04/07 są te same, jak dasz przewody w oplocie będzie ok.
Wszystko plug & play.
Hebel jeden mega idealny nie jest, ale dawał radę zanim zmieniłem zawias.

Jedynie ciasno się robi przy chłodnicach/silniku i regulacja zaworów na przednim garnku ciut trudniejsza.

dejv667 01.04.2021 22:58

Pozwolę sobie się wtrącić.
Doswiadczenie z 4 kół podpowiada że NAPRAWDĘ dobre klocki i tarcze robią więcej niż hamulec większy o naście %.
Może taniej i prościej będzie iść w jakiś sensowny zestaw?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

ramires 02.04.2021 00:37

Jeszcze jedna sprawa.
Zawias w RD03 ma inny skok niż RD04/07 różnica pomijalna bo to raptem 10mm, ale już nie pamiętam, czy czasem lagi o te 10mm nie były dłuższe tak samo.

Katalogowo lagi są inne.

Widmo80 02.04.2021 07:54

Pokazała sie , niedaleko mnie czwórka z rozbitą czachą w fajnym stanie i myslę "ulepić" wzmocnioną RD03.
Swoją drogą, mam ostatnio różne myśli, nawet wyczyszczenie garażu i zakup T7.
Tylko jak nie mieć trójki?
Mój silnik jest ok, ale przychodzi czas, że chce się zmian , nowego
Arti- no fakt :Thumbs_Up:

Ramires- czyli silnik przerzuca sie tak po prostu?

CzarnyEZG 02.04.2021 08:02

Kurde, trójek zostało już naprawdę mało.
Pomyśl, czy to jest dobry moment na kundlenie jednej z ostatnich technologią rejli?

mareksz007 02.04.2021 09:12

Gdybym znowu kundlił Trójkę to zmienił bym tylko sam silnik bez chłodnic oleju.
Trójka się nie przegrzewa to i Czwórka by chodziła.
Kilka koni więcej przy tej samej masie.

Artek 02.04.2021 09:21

Główki ramy nie wzmocnisz :)
Też swoją, średnio na kwartał mam chęć rozebrać i sprzedać.
Ale jak się przejadę:at: to mi przechodzi.

Możesz sobie kupić tę czwórkę i rzucić graty na półkę. Może kiedyś, jak umrze że starości trójka, to wtedy...

ramires 02.04.2021 11:43

Cytat:

Napisał Widmo80 (Post 726772)

Ramires- czyli silnik przerzuca sie tak po prostu?

Tak, dosłownie plug&play.
Ale zapomniałem o innym problemie.
Przez to, że silnik jest ciut wyższy trochę rzeźby czeka się z dolotem do gaźnika. Ja u mnie już miałem to poklejone więc nie było problemu nieco inaczej to ustawić.

Kazmir 02.04.2021 14:34

Tam gdzie w 3-ce jest zbiorniczek wyrównawczy w 4-ce jest chłodnica oleju. Zatem trzeba znaleźć miejsce na ów zbiorniczek i zamontować chłodnicę oleju na "rzeźbionych" wspornikach i upchnąć jeszcze sygnał dźwiękowy.
Zmieni się również przełożenie, bo (może się zmieniło jak składałem) nie ma takiego odpowiednika na zabierak od 3-ki. Ja zmieniłem również koło od 4-ki z zabierakiem i zaciskiem.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.