Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Rama, zawieszenia, napęd (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=244)
-   -   Wymiana lub Upgrade zawieszenia w NAT.. dyskusja (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=32409)

ex1 16.07.2018 10:08

Wymiana lub Upgrade zawieszenia w NAT.. dyskusja
 
Jako stary KTMowiec... to czego brakuje mi najbardziej to zawiasu w NAT
szukam wszystkich możliwych rozwiązań.. na zmiany.

z tego co widzę to rozwiązań na przód za wiele nie ma.. i mamy tak:

Wkłady :
- NITRON - za 855 Funtów wersja standard
- NITRON - za 1020 funtów wersja PRO
- Andreani - za 530 Funtów a nawet gdzieś za 500 euro
- Ohlins - 1200 euro
- Touratech - 1270 euro

całe Lagi.
- Ohlins - 3000 euro

na Tył:

- Touratech - standard - 3850 zł
- Touratech extreme - 5900 zł
- Nitron - standard - 500 funtów
- Nitron - ADV R2 - 790 funtów
- Nitron - ADV R3 - 880 funtów
- Wilbers - ok 3300 zł
- Ohlins - 1190 euro
- Hyperpro - 700 euro


coś pominąłem..?

i przy okazji pytanko na podniesienie motocykla.. jakieś patenty?

Emek 16.07.2018 10:15

Wymiana na zawias ATAS? Nie wiem jak z kosztami.

radiolog 16.07.2018 10:19

Cytat:

Napisał Emek (Post 590951)
Wymiana na zawias ATAS? Nie wiem jak z kosztami.

Madafaka chyba wynegocjował obie lagi koło 1800 zł i to jest cały koszt, no może jeszcze nowa podpórka boczna, bo inaczej moto za bardzo pochylone przy standardowej.
Jeżeli chodzi o zakup to tylko uderzaj do Michała, bo on ma specjalne zdolności negocjacyjne i zdolności wyszukiwania ofert najtańszych.
Wilbers wychodzi taniej jak się zamówi np dwa (przynajmniej tak było gdy zamawiał Michał dla siebie i dla mnie.

ex1 16.07.2018 10:25

a ktokolwiek wie czym się różni po za długością zawias ATAS od zwykłej..?

ps.. ile kosztował was wilbers..?

madafakinges 16.07.2018 10:32

Przecież już pisałem;
https://www.youtube.com/watch?v=794NAH4M6xI
albo
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=31433
albo
kadridże MUPO na 260mm
https://www.ebay.pl/itm/Honda-Africa...wAAOSwwBNapqQ8

JAk co to pisz powiem gdzie co kupić żeby było najtaniej. Gdybym latał głównie solo i off to bym się zdecydował na motanie przodu na KYB
https://advrider.com/index.php?threa...nsion.1155122/
Jeżdzi po świecie kilka afryk z takim przodem, ale zostaje wtedy jedna tarcza

Co do tyłu to żeby podnieść "wystarczy" kupić kiwak od ATAS

SUB ARM
2017
ARM SUB-ASSY., CUSHION

52465-MJP-G50

2018 ATAS
ARM SUB-ASSY., CUSHION


52465-MKK-D00
Amortyzaror też ma inny nr, ale za większy skok odpowiada kiwak.
Lagi od ATAS to zupełnie inna bajka niż standardowe. Są grubsze, i zupełnie inaczej zestrojone. Robią robotę znakomicie. Z rabatami można wyrwać dwie nowe lagi za niecałe 5tyś. dużo ale jeśli odsprzedaż swoje za 2-2,5 to już robi się cena do przyjęcia, w szczególności biorąc pod uwagę że standardowe zawiesznie ma problem z wycierającą się anodą co powoduje pogorszenie pracy.

Cena 3300 za wilbersa to cena bez hydraulicznego napinacza sprężyny- przydatna żecz jak latasz w różnych konfiguracjach-solo, solo+bagaż, z plecaczkiem itp.

Motanie zawiasu jest drogie, ale to najlepiej wydane pieniądze na upgrade NAT i moim zdaniem jedyne modyfikacje realnie poprawiające ten motocykl.

ex1 16.07.2018 16:42

wiem wiem że pisałeś.. bardziej chciałem to wsadzić w jedno miejsce.. i porównać..
dla siebie ale i dla innych. :)

dzięki za wszystkie info.. będę działał w temacie.. :)

kristoch 16.07.2018 18:01

A takie lamerskie pytanie mam, ale najpierw słowo wstępu:
Jesienią, 8 kkm temu wymieniłem rury bo były wytarcia, olej, uszczelniacze. Na początku wydawało mi się, że jest ok ale teraz jestem pewien - przód jest dalej drewniany, tj. na bardzo gładkim asfalcie jakby przód w ogóle nie pracował tylko był sztywny.
Do tyłu nie mam zastrzeżeń tylko może za miękki przy obciążeniu 2 os.
Mam 180 cm i raczej krótkie nogi więc w przeciwieństwie do kolegów - NAT podnosić nie chcę.
Wykoncypowałem takie opcje budżetowe:
A. Tył
1. ew. sprężynę sztywniejszą.
B. Przód
1. Revalving (https://advrider.com/index.php?threa...valve.1242323/) ale ja tego na pewno sam nie ogarnę.
2. https://www.motocd.com/product/honda...-cogent-1-kit/
3. Andreani

I pytania:
-Czy jeszcze jakaś budżetowa opcja przy powyższych założeniach? Wymiany kompletnego zawiasu za 5kPLN nie dla mnie raczej.
-Czy możecie polecić kogoś do kogo mógłbym wysłać lagi do diagnostyki dobrej i ew. wykonania któregoś z powyższych? Ze względu na kontuzję zakończyłem sezon i w dodatku jestem unieruchomiony więc nie mogę podjechać z moto. Czy to może niezbyt mądry pomysł?

Dzięki


...tapatalked.

ex1 16.07.2018 19:38

po mału zgłębiam różne fora i szukam opinii i rozwiązań..
też gdzieś wyczytałem, jakiś koles opisywał że dał zawias do magika tamten powymieniał spręzyny, coś tam jeszcze, po ustawiał i było bardzo dobrze. Zawias NAT jest już niby z pełną regulacją.. ale do najnowocześniejszych konstrukcji to on raczej nie należy.. :) Na jutro jestem umówiony na telefon z Sanczezem. Mówił mi że ma taki zawias u siebie... na miejscu.. i będzie o czym pogadać.. Zobaczymy :)

ps. Mam wrażenie że w przodzie są Progresy wsadzone.. poprawcie mnie jeżeli się mylę.. :)

Jaskola 16.07.2018 19:58

Sanczez faktycznie ma lagi do NAT... Moje :)

Zaczęły przycinać po 2 latach i 15 tys. Km. Czekam na info czy kładziemy nową anodę czy szukamy czegoś innego co pożyje dłużej ;)

ex1 17.07.2018 00:12

Cytat:

Napisał Jaskola (Post 591062)
Sanczez faktycznie ma lagi do NAT... Moje :)

Zaczęły przycinać po 2 latach i 15 tys. Km. Czekam na info czy kładziemy nową anodę czy szukamy czegoś innego co pożyje dłużej ;)

heheh. to od razu trzeba zupgradować dziada :D

madafakinges 17.07.2018 12:41

Mam takie przemyślenia, jak andreani zrobi cadridże do ATAS w cenie tych do zwykłem to będzie je można zastosować do niskiej i już mamy lift. Nie wykluczone jak się pojawią to sobie kupie do swojej, a moje bebechy będą na wydaniu:)

ex1 17.07.2018 13:23

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 591196)
Mam takie przemyślenia, jak andreani zrobi cadridże do ATAS w cenie tych do zwykłem to będzie je można zastosować do niskiej i już mamy lift. Nie wykluczone jak się pojawią to sobie kupie do swojej, a moje bebechy będą na wydaniu:)

bardzo dobre masz przemyślenie.. :D

radiolog 17.07.2018 13:25

A to ja myślałem, że ciągle coś zmieniam hehe

madafakinges 17.07.2018 13:31

1 Załącznik(ów)
Załącznik 81499

madafakinges 18.07.2018 09:11

https://www.motocd.com/product/honda...-cogent-1-kit/

Takie coś jeszcze jest.

madafakinges 23.07.2018 10:00

Dementuje, kiwaczka ATAS jest taka sama jak w zwykłej NAT. Różnica w nr części wzieła się stąd, że hąda zmieniła dostawce łożysk...

A więc ATAS ma inny amortyzator o większym skoku.

myku 23.07.2018 12:32

Mam do was pytanie.W weekend rozmawialem z kilkoma Niemcami ktorzy cos dlubali przy swoich zawiasach w NAT.Niektorzy robili to doslownie,a niektorzy zmienili tylko sprezyny.Przod na progresywny a tyl na grubszy i 2 cm dluzszy,Wszystko Hyperpro,byly tez Wilbersy itd.Czy sama wymiana sprezyn poprawi trakcje?Pytam bo ciezki jestem i orginal wydaje mi sie ze najwyrazniej nie wyrabia.Nie chce inwestowac duzej kasy i chce zrobic to po "taniosci",gdyz kto wie,moze za rok bedzie przesiadka na ATAS

madafakinges 23.07.2018 12:50

Broda ma taki zestaw jego pytaj

myku 23.07.2018 12:58

Dzieki.Wiadomosc poszla ...czekam.:)

ex1 24.07.2018 00:59

zkreciłem tył na full a on nadal miękuśki.. :) jest spoko.. ale myslę ze sprężynka by poprawiła nieco..

nie jestem pewien ale mam uczucie ze z przodu są właśnie progresy... czego szczerze nie lubię.. :)

myku 24.07.2018 01:54

A co jest nie tak z progresami?Mialem kiedys dawno temu nie pamietam w czym,ale wole zapytac.Co do tylu to mysle ze dla naszej wagi musi byc nowa sprezyna.Dajcie znac jak ustawic SEG

radiolog 24.07.2018 09:05

Cytat:

Napisał ex1 (Post 592151)
zkreciłem tył na full a on nadal miękuśki.. :) jest spoko.. ale myslę ze sprężynka by poprawiła nieco..

nie jestem pewien ale mam uczucie ze z przodu są właśnie progresy... czego szczerze nie lubię.. :)

Jak mi Pekaes rozkrecał przód przy 20000 to właśnie powiedział, że z przodu są progresywne

ex1 24.07.2018 09:14

Cytat:

Napisał myku (Post 592152)
A co jest nie tak z progresami?Mialem kiedys dawno temu nie pamietam w czym,ale wole zapytac.Co do tylu to mysle ze dla naszej wagi musi byc nowa sprezyna.Dajcie znac jak ustawic SEG

nie znalazłem nigdzie info odnośnie prawidłowego SAGu więc ustawiłem mniej więcej, zgodnie z tym co miałem na SE .. tj. 20-30% ugięcia

sprężyny progresywne nie pracują liniowo.. co za tym idzie są ok na szosę.. ale w terenie się nie sprawdzają..

madafakinges 24.07.2018 11:34

Z przodu są fabrycznie progresy. Sag zawsze się taki sam ustawia czyli w przypadku NAT30% skoku = 7cm.
Jeżeli skręcisz sprzężynę na max to rebound tak samo na max daj,żeby cię w powietrze nie wystrzeliwało(pogo), ale amor i tak za słabo ustawiony jest ustawiony, ja mino max skręcenia i tak miałem za duży sag.

Jaskola 01.08.2018 19:25

Ciekawe czy czarne wytrzyma dłużej niż złote :)

Jakim momentem polecacie skręcić półki? Zwłaszcza dolną?

https://preview.ibb.co/h3Pxqe/IMG_20180801_181506_1.jpg

madafakinges 01.08.2018 22:30

22 góra 17 dół

ex1 02.08.2018 01:08

trochę nie w temacie.. ale gdzie zamawiacie części... przejglądałem ze 3 polskie stronki z fiszkami i to jest jakas tragedia.. połowa się nie wyświetla, niewiele widać..
słabizna..

muszę 2 śrubki kupić.. :)

ex1 02.08.2018 01:11

Cytat:

Napisał Jaskola (Post 593602)
Ciekawe czy czarne wytrzyma dłużej niż złote :)

Jakim momentem polecacie skręcić półki? Zwłaszcza dolną?

https://preview.ibb.co/h3Pxqe/IMG_20180801_181506_1.jpg

gadałes z szanczezem odnośnie możliwych opcji poprawienia zawiasu..?

radiolog 02.08.2018 08:21

Cytat:

Napisał ex1 (Post 593635)
trochę nie w temacie.. ale gdzie zamawiacie części... przejglądałem ze 3 polskie stronki z fiszkami i to jest jakas tragedia.. połowa się nie wyświetla, niewiele widać..
słabizna..

muszę 2 śrubki kupić.. :)

Spróbuj tu

https://www.bike-parts-honda.com/mot...0AG-18053.html

Jaskola 02.08.2018 09:18

Cytat:

Napisał ex1 (Post 593636)
gadałes z szanczezem odnośnie możliwych opcji poprawienia zawiasu..?

Gadałem, ale nic mądrego z tego nie wyszło. Mówił, że go maglowałeś w temacie :D . Po weekendzie będę do nich dzwonić.

Jaskola 02.08.2018 09:19

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 593626)
22 góra 17 dół

Dzięki!!

Emek 02.08.2018 09:25

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 593626)
22 góra 17 dół

https://i.imgur.com/keqpiub.png
Skąd te 17?

madafakinges 02.08.2018 09:35

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=29909

madafakinges 02.08.2018 09:38

http://www.racetech.com/page/id/151

Ja będę przy okazji zimowego serwisu lag wkładał GOLD VALVEa

ex1 06.08.2018 19:06

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 593680)
http://www.racetech.com/page/id/151

Ja będę przy okazji zimowego serwisu lag wkładał GOLD VALVEa

dlaczego właśnie to a typowe wkłady?

madafakinges 06.08.2018 19:42

Taniej
Mój wilbers będzie na wydaniu

radiolog 06.08.2018 20:22

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 594326)
Taniej
Mój wilbers będzie na wydaniu

Niezadowolony? Chociaż zauważyłem że po 20 kkm, mój trochę zmiękł

colles 06.08.2018 20:40

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 594326)
Taniej
Mój wilbers będzie na wydaniu

na co zmieniasz i dlaczego ?

madafakinges 06.08.2018 20:58

Chciałbym amor dedykowany do ATAS co by do skoku lag pasował.
Może trafi się używka z rozbitka, jeśli nie to czekam aż jakaś firma coś wypuści. Mógłby być wilbers albo spróbowałbym ohlinsa ale droższy albo touratech ale ten jeszcze droższy niż ohlins ale ma b.dobre opinie

madafakinges 06.08.2018 21:00

Cytat:

Napisał radiolog (Post 594330)
Niezadowolony? Chociaż zauważyłem że po 20 kkm, mój trochę zmiękł

Podkręcanie tłumienie odbicia. Jednak olej w amorze też się starzeje KTM zaleca serwis co 24tys w adv

ex1 06.08.2018 22:30

Cytat:

Napisał madafakinges (Post 594339)
Podkręcanie tłumienie odbicia. Jednak olej w amorze też się starzeje KTM zaleca serwis co 24tys w adv

przy jeździe po asfaltach.. ;)

madafakinges 21.08.2018 16:50

https://www.ebay.pl/itm/Bitubo-Kit-C...IAAOSwFShaqqne

elektronicznie sterowany zawias w nat grubo...

Jack_*Daniels 21.08.2018 18:49

O matko, i co jeszcze?

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Tank 21.08.2018 18:52

Wooow!!! W GejeSie od jakichś 12 lat w standardzie. :D

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Jac 21.08.2018 18:57

Wymiana lub Upgrade zawieszenia w NAT.. dyskusja
 
ESA jest w standardzie? Ciekawe.

radiolog 21.08.2018 19:00

Cytat:

Napisał Tank (Post 596170)
Wooow!!! W GejeSie od jakichś 12 lat w standardzie. :D

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Ta daje pseudo uczucie kierownikowi, że tymi guzikami coś nastawia.
W chuj dutków, a głównie zmienia napięcie wstępne sprężyny, gebelsowski sposób na wyrywanie naiwnym kasy.
5 lat byłem mamiony guzikami, na szczęście mam teraz pokrętła

Tank 21.08.2018 19:12

Ja tez mam kręcone. :) Z tych samych powodow. :)

Największą przewagą NAT, wg wpisow na tym forum przed jej premierą, miala byc jej prostota i ograniczenie do minimum elektroniki. Niewiele z tego zostało. :)

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Tank 21.08.2018 19:13

Cytat:

Napisał Jac (Post 596171)
ESA jest w standardzie? Ciekawe.

Mogles z niej zrezygnowac przy konfiguracji motocykla. Niewielu się na to zdecydowało. :)

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

radiolog 21.08.2018 19:31

Rzeczywiście, łatwiej było strzelić 6tkę w totka niż kupić bez esy.
NAT jest prosta, a przynajmniej o wiele prostsza niż gebelsowóz

operator99 21.08.2018 21:31

Cytat:

Napisał radiolog (Post 596178)
Rzeczywiście, łatwiej było strzelić 6tkę w totka niż kupić bez esy.
NAT jest prosta, a przynajmniej o wiele prostsza niż gebelsowóz

Dobre,podoba mi się ta nazwa "gebelsowóz"


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.