Yamaha XT 660 Z Tenere do 99'- do czego się to nadaje
Pany i piękne Panie :)
Nie mogę znaleźć sensownej Afry więc rozważam inne warianty "niskobudżetowe" i o czymś takim pomyślałem ale nie miałem okazji nawet na tym siedzieć. Pytanie jak w temacie czy jest sens iść w takie moto- moja jazda jest emerycka, dobrze by było aby dawał rade w lekkim terenie; mam 174cm- tam jeśli net mówi prawde siodło jest na 865mm wiec powinienem dać rade ( na nowej 660 próbowałem siadac ale to dla mnie za wysoka koza) Jaka eksploatacja, awaryjność itp. Prośba o info od tych co mieli lub wiedza coś więcej na ten temat |
1 Załącznik(ów)
Wydaj całą kasę jaką masz w najlepszego Transalpa 600 jakiego możesz znależć albo kup od Marcina BB. W tamtym roku chciał jeszcze to sprzedać.
Powoli w miarę przybywania środków modernizuj zawieszenie. To najbardziej słuszny kierunek tylko niewielu się na niego decyduje sensowna Afra mniej nie kosztuje o jest ogłoszenie http://sprzedajemy.pl/honda-transalp...d03-nr34873317 |
No brałem pod uwagę taka opcje również. A baza z 650 to zły kierunek?
|
Tomekv4 sprzedaje jakąś trampolinę 600.
|
zły
poszukaj postów motormaniaka Nie wstawi się tyłu od Afry dla mnie chujowa kontrola i wymiana filtra powietrza Obudowany plastykami jak ścigacz Inna , mniej endurowa pozycja za kierownicą Zeby to miało sens , to nie może być jakaś trampolina a motocykl z którym się zwiążesz na dłuższy czas Jak będziesz chciał go sprzedać to raczej jesteś w plecy Ma to sens w przypadku zastosowania tylko dobrego zawieszenia,Marcin poszedł trochę po taniości ( RD03)) i być może dlatego sprzedaje W przyszłości zmieniłbym przód na Marzocchi a z tyłu dobry Ohlins lub wypaśny Wilbers i po jaki diabeł lepiej Mogę tylko napisać ,że dla swojego trampka , porzuciłem Afrykę z 2003 roku z 26 tys przebiegu. Było to ze 7 lat temu. Nie żaluję tej decyzji jak masz mały budzet to chyba wolałbym zadbanego dominatora |
Mam od kilku lat i wiele przez ten czas u mnie przeżyła, co prawda grzebnięta jak należy co by po krzaczoarch jeździć. Moim zdaniem prosty i nie zjebliwy sprzęt mniej awaryjny niż AT
Na pisanie poematów z telefonu nie mam czasu, masz ochotę dzwoń. Zdrowia. |
660 jest niedoceniana, a to fajny i tani sprzęt. Mamy 3 takie zmoty w Opolu do latania po krzaczorach i poniższa mina właściciela wyraża zadowolenie z produktu 😎https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...433b65cd32.jpg
Trampek 600 jest o wiele lepszym pomysłem od 650 - przerabiałem oba tematy. Jak chcesz motac 600 to lepiej szukać takiej z ostatnich wypustow z 1 tarczą (made in Japan). Wszystko zależy od budżetu. Na trampka potrzebujesz min. 5k. Za Tenery zapłaciliśmy poniżej 3k. W zeszłym roku zrobiły Ukrainę, Albanię, a w tym jadą do Gruzji. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...053095dae9.jpg |
Artur, idziesz w dobrym kierunku.
|
Jak widać też bardzo lubię ten motocykl.https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net...a7&oe=5993F5B2
Na pewno nie jest dwuosobowy na dłuższe przeloty. Lżejszy niz afra, większy prześwit i tańszy serwis. Wkurzają boczne plastiki i słaby przedni zawias. No ale takie były w tamtych czasach. (Nawiasem mówiąc XTZ660 a nie XT660Z. Ten ostatni to już nowe stulecie i wtrysk) |
No właśnie, przede wszystkim to xtz 660. Dopiero spojrzałem w dane tego..46 KM i 200 kg zalane?:dizzy: 43-44 KM mają wszelkie yamahy TT 600 (TTS, TTR itp) które co prawda są bardziej off i nie mają np. chłodzenia wodą, ale ważą ok. 40 kg mniej a to ogromna różnica. Chyba wolałbym trampka 600 w tej klasie (dwa gary), choć jak pisze misiek to "nieco" droższa opcja.
|
Trampek nie ma prześwitu i już całkiem zawiasu. Dla mnie jedynym plusem trampka jest to, że jest bardziej dwuosobowy. Ja tego waloru obarczonego dodatkowymi kilkoma kg kompletnie tego nie potrzebowałem.
|
Trampek trampkowi nierówny. Mój ma prześwit 280 mm. Dla porownania
Xr 400 - 300 mm. Chyba taki wystarczy ? W siodle jeden i drugi 940 mm Trampka podalem w zastepstwie Afry, ale ze zmienionym zawiechem Jest wtedy prosty niezawodny silnik, bezawaryjna elektryka ( rocznik 96i powyżej) dobry zawias na poziomie Ktm Co jest lepszego na wyprawy? Napewno ani Kat 950, ani 990 czy 640 Te 50 konikow zupelnie wystarcza. Nad Afra ma przewage w postaci mniejszej o 30 kg wagi W mojej wersji dostanie sie do świec , gaznika to zaledwie parę minut. Nie ma zbednych plastyków. Wczesniej podałem ze wolalbym domino od xtz - z powodu duzo nizszej wagi ( okolo 20 kg ) Oraz dostepnosci modelu i czesci. Mozna wybierać , przebierac jak w ulegalkach W przyszlosci moze służyć jako drugie moto na Balkany czy ukraine Z Dominka mozna jeszcze urwac z 8- 10 kg przez wymiane wydechu 2 w 1, wymiane zbiornika na akcesoryjny plastyk, Aku lithium, podnozki pasazera i pewnie pare pomniejszych bzdetow. Łatwo zmodernizowac zawieszenie z jakiejs hondy P&P bez specjalnych przeróbek Pomóc może temat Motormaniaka o przerobce swojego Dominatora Choć nie wszystkim bym się wzorowal ( malowanie ) |
Ponad 50 KM to mam u siebie z jednego garaka na gaźniku od Belgardy.
|
Ale jeden gar inaczej robi niz dwa. Pytanie w jakich warunkach bedzie pracowac,
Addagio, mialem ktmy, belgardy, hondy i beemki z jednym garem , ale kultura pracy troche odstaje od dwucylindrowej hondy. Na dluzszych trasach ma to znaczenie |
Przed afryką miałem Małą tenerkę xt660z z 2008 przez prawie 3 lata, pytaj dokładnie co chcesz wiedzieć.
|
Gdyby mial budzet na tenerke z 2008 , starczyloby mu na dobra Afrykę
Chodzi o starszy model . Czytaj prolog nie epilog |
W zasadzie jeżdżąc więcej na małych endurakach kiedy wsiadam na Tenerke to mam wrażenie że to czwórka w rzędzie a nie singiel, kwestia przyzwyczajania zadu. TA nigdy nie miałem z jakiś powodów, ale było 5 Afric i wolę Tenerke do takich samych zastosowań jak kiedyś AT.
|
No bo to taki dziwny singiel. Ponoć łatwo sie je podkręca bo te same silniki trafiły do kilku topowych qadziaków, MZetek i takiego czegoś https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...cea9b47365.jpg
Sportowe wałki, dopreżajace, kute tłoki w różnych stopniach sprężania, korby- nie są drogie właśnie na to, że silniki są we wielu konstrukcjach. W moim odczuciu żeby wydobyć z tego silnika jego możliwości to trzeba by zmiany gaźnika. Niestety dedykowany TM kosztuje jak na moje warunki kupę kasy. Po przesiadce z rzędówek typu XJ, FJ, FZR też byłem mocno zdziwiony co ten jeden garnek umi. No i pomyślałem o co chodzi z tymi wibracjami singla co mnie tak ostrzegali. To musiały być jakieś miekkie fajki, bo tu nie ma żadnych wibracji. Fajne moto. Gdyby waga była o powiedzmy 20 kg mniej i 5 kuni więcej to bym nie kupował dużej świni bo motocykl robiłby wszędzie tam gdzie potrzebuję i lubię. |
napisał Prince
"Fajne moto. Gdyby waga była o powiedzmy 20 kg mniej i 5 kuni więcej to bym nie kupował dużej świni bo motocykl robiłby wszędzie tam gdzie potrzebuję i lubię. " To ma zapomniany Muz Baghira https://motors-bay.com/img/Muz/xmuz0...f9A5APvFx9.jpg Ten sam silnik , lepszy zawiech marrzochi ,z tylu sachsa oraz te 20 kg mniej Zblizymy sie zaraz do xr 650 L :D http://africatwin.com.pl/attachment....1&d=1492008060 Ps. Każda myszka swój ogonek chwali a skończymy na tym :D rower do wzięcia u Majo http://africatwin.com.pl/attachment....1&d=1492085076 |
Muszę swoją zważyć bo te 200kg to jakieś inne 200kg od tych trampkowych. Po przesiadce mam wrażenie jakbym rowerem jeździł 😎
A tu przymiarka outfitu z kolekcji wiosna-lato 2017 😎 https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...6035491697.jpg |
No pane. Wyleciał stelaż z lampą zegarami i owiewajkami to i gmoli nie trza. Pewnie też tonowy wydech i sety pasażera. O zawiasie nie wspomnę. Strzelam, że już 20-25kg zdjąłeś :Thumbs_Up::bow:
|
Napisz coś o tym dedykowanym TM, albo jakiś link podrzuć żeby zobaczyć coto. Mój oryginalny gaźnik umarł, zaadaptowałem od TTR 600 niby chodzi i jakby nawet moto wydaje się żwawsze, ale to pewnie przez nowy tłok. Z ciekawostek to oryginał po 90 tysiakach nadawał by się jeszcze do jazdy, tylko przez pęknięty króciec ssący przy wejściu do air boxu pociągło mi piuochu do silnika na Saharze i zjadło pierścienie, dlatego w głównej mierze zrobiłem silnik.
Co do mocy to mając zębatkę 52 zęby nie odczuwam jej braku w terenie, wagowo też daje radę wywaliłem wszystko co było możliwe do wywalenia. 650L chciałem kupić nowego w usa, ale z braku możliwości sprowadzenia do kraju temat odpuściłem. |
nowe lub prawie XR650 L zdarzają się w Polsce
nie trzeba sobie głowy zawracać sprowadzaniem z USA W tym roku przez forum przewinęły się dwie szt z symbolicznym przebiegiem - podane były linki na otomoto w sumie było chyba 5 szt które wartało kupić , bo były jak nowe |
Adagiio http://www.mikuni-topham.de/DEUTSCHS...-B70hinten.jpg
Jak znajdziesz w sensownej cenie to też sie piszę ;) Na jakim tłoku zrobiłeś garnek? Franz problem to, że Lka jest chłodzona wiatrem. Motocykl super ale sam potrzebowałem ciut bardziej z opcja asfaltową. |
Silnik chłodzony wiatrem ratuje w pewnym sensie chłodnica oleju, choć to nie to samo co woda..
|
Wossnera założyłem pierwsza selekcja, mogłem włożyć z powrotem nominał bo cylinder nie był jajowaty, ale jak już miałem wszystko rozebrane na stole to zrobiłem szlifa, przeglądnąłem głowicę, wymieniłem rozrząd i profilaktycznie łożyska na wale i w skrzyni. 90 tysiaków przebiegu i żadnych oznak zużycia zrobiło na mnie pozytywne wrażenie. Podaj jakiś link do producenta lub dystrybutora tego gaźnika, popytam w IT jeśli jakaś firma z którą współpracuję była by w stanie to ogarnąć to dam znak jak wyszło by cenowo, ile ten gaźnik normalnie kosztuje ? |
TM34-B65
http://www.mikuni-topham.de/DEUTSCHS...Raptor_Kit.jpg Gdyby kosztował połowę tego co na KEDO to bym brał(500 jurków). A tak to utknąłem. Ogólnie wiadomo, ze te silniki łato sie dają rasować, ale jak podliczyłem gaźnik+przeróbka zbiornika paliwa+ zawias to jakoś mi sie odechciało. Daj znać jak znajdziesz. Miałem jeszcze myśl ze może wszczepić cały silnik od wtryskowej 660tki bo ta sie ponoć samym komputerem podkręcić. W gaźniku zdechła Ci sekcja podciśnieniowa? |
Można jeszcze próbować z kolektorem 2w1 z Grizzlaka i mechanicznym gaźnikiem. U brytoli na forum Tenery widziałem jakieś próby.
|
Osobiście tego nie widziałem tylko czytałem chyba na xt forum że na gażnikach z griźli podobno dość nerwowe się robią i praktycznie nie ma możliwości jazdy z jednostają prędkością obrotową, tylko w 0-1ynkowym systemie : przypi....ć odpuścić.Lepiej podobno zadziałały komuś podwóje gaźniki od jakigo starego twina cb 450 jak się nie myle.Zaznaczam że to nie moje obserwacje tylko o tym czytałem.
|
2 Załącznik(ów)
Pincet euri to sporo za gaźnik. Od samego początku miałem u siebie problem z gaźnikiem, znaczy kupiłem Tenerke niekompletną w której wymontowano kilka gratów, między innymi gaźnik. Znalazłem gaźnik ale nie mogłem wyregulować składu mieszanki i padała z dużą częstotliwością świeca. Szukając informacji natrafiłem na forum Tenery w IT na temat gdzie człowiek zaadoptował gaźnik od TTR 600 i zrobiłem tak sam, teraz wszystko chodzi ale zaciekawił mnie ten gaźnik.
Co masz na myśli pisząc o przeróbce baku ? Odnośnie włożenia silnika od wtryskowej Tenery, to tak na marginesie kilka lat temu była ze mną na wyjeździe w Tunezji nowa Tenerka, konkretnie zmotana ( zawias, wydech akrapa i wiele innych udoskonaleń ) na papierze z hamowni miało być super hiper a w rzeczywistości nie jechała po piochu w stosunku do mojej seryjnej jeszcze wtedy dryndy na oryginalnym zawiasie, trochę mnie to zdziwiło. Gaźnik od TTR-y i od Raptora 660 na zdjęciach wygląda podobnie, trzeba by pomierzyć średnice, nowy do raptora kosztuje w granicach 300 euri. |
Ten do raptora jest taki sam jak w freewindzie i małym gsie 😎. Można kupić za grosze. Jak się mój rozpadnie to sobie przeszczepie
|
Sam motocykl tani , ale dostępność używanych czesci żadna. Wyglada na to by kupić dobry gaznik najlepiej kupic caly motocykl , wykręcić a reszte sprzedac na części.
Dla ciekawosci sprawdzilem ebay i kleinazegen . Zero. Dostepny jeden nowy za 900 euro Ale .....przy okazji jest jedna fajna Xtz 660 szt z niewielkim przebiegiem 25 tys km Bedzie do wziecia za okolo 1500 eu Do wiatrolapa xr 650 L /dominator -gaznikow od cholery od 100 euro za bardzo dobry do 200 za prawie nowy |
Części jest od groma, bo ten sam silnik występował w xtz, szr, MZ, raptorach, grizzlakach itd. Dużo części jest takich samych w xtz750, xt600.
Gaźnik jest wyjątkiem od reguły bo Yamaha w xt600 i xtz660 eksperymentowała z gaznikami. Ale już w późniejszych raptorach jest zwykły popularny mikuni i wystarczy wymienić króćce ssące na te z raptora. |
Za sprawny gaźnik od TTR 600 zapłaciłem 80 euro. Jeśli by to nie przyniosło zamierzonego efektu kupił bym nowy od raptora. Z założenia nie kupię motocykla używanego chłodzonego wiatrem, miałem już kiedyś takich wiele i nie chcę więcej. 650 L z tego powodu miało być nowe, nie udało się ogarnąć trudno, grzebnąłem Tenerke i jest fajnym moto. Nie widzę najmniejszego problemu z dostępnością gratów to co potrzebowałem było od ręki do kupienia.
|
To mi wytlumaczcie po co bawić sie w odchudzanie xtz 660 ze slabym zawieszeniem
jak mozna zanabyc gotowca MUZ 660 już odchudzonego z tym samym silnikiem i lepszymi zawiasami. Choc dalej ta mz jest ciezkim klocem Rozumiem jako tania alternatywa do turystyki w oryginale Wiatrolap jaki jest taki jest - ale jest lekki. Mialem kilka na silniku xt 600 i nie szlo tego wykończyć |
Jeśli chodzi o używane części do XTZ660 to jest tak jak napisał mishieck - od groma. I raczej niesprzedawalne bo motocykl ma opinię kowadła. Ciężki i niezamordowania. Są dwie "furie" przy kupnie używanych części. Gaźnik i boczki.
Pytasz czemu nie kupić MUZ 660? Ano dlatego, że wybór jest jeszcze mniejszy niż XR650L. Ponoć dlatego, że wszystko się zajebiście zapowiadało z produkcją tylko trzęsienie ziemi w Turcji zmiotło fabrykę. Było jeszcze coś takiego na tym silniku http://images.mcn.bauercdn.com/uploa...=90&scale=down Tu jest wydumka na tej bazie http://kickstart.bikeexif.com/wp-con...14-625x625.jpg |
Pytanie było o moto niskobudżetowe. Za 3k nie kupisz Baghiry czy niezajeżdżonego xt600.
A ja za 3 tysie mam moto które produkuje mi banana na gębie za każdym razem. Do tego wystarczy zdjąć zbędne owiewka, ciężki wydech, stelaż z lampą i licznikiem i waży 20kg mniej. Są lepsze motocykle - na pewno. Za większą kwotę szukalbym klra, za jeszcze większą dr650se. Mając do wyboru siedzieć na dupie i zbierać czy jeździć wybór dla mnie jest jednak prosty. |
Prince , fakt jesli patrzysz na polski rynek to posucha . W Niemczech troche tego jest.
Misiek , calkowicie sie z toba zgadzam. Za 3 kola nic sie porzadnego nie kupi Zalozyciel tematu chcial chyba wydać troche wiecej - zastepstwo Afry A na zastepstwo xtz jakos niespecjalnie mi pasuje a trampek ze zmienionym zawiechem i owszem I mozna sie zmiescic w dyszce jak samemu sie zrobi |
Jakoś 1,5 roku kupiłem iksererkę i tenerą jeżdżę mniej. Czasem jeździ nią dziewczyna. I właśnie głównie ze względu na nią rozglądałem się przez chwilę za baghirą na tym silniku. Tym bardziej, że banalnie daje sie motać w wersję SM do miasta w którym motocykle u nas robią 90% swojego rocznego przebiegu. Mam pełnie zaufanie do tych konstrukcji. Jak sie przesiadam ze świni wkurza brak mocy. Tylko po świni na co bym sie nie przesiadł to będzie słabe :mur:. Za to kultura pracy, precyzja, przyjazność i niezjebli**ć tych starych yamaszek jest to wszystko w stanie wynagrodzić :bow:
|
Niezawodność, przewidywalność i możliwość samodzielnej naprawy w czarnej dupie to priorytety podczas wyboru moto na wyprawy którymi się kieruję.
Tenerka spełniła wszystkie te wymagania, przejechałem nią kilkadziesiąt tysiaków po bezdrożach Afryki, saharyjskim piochu, rumuńskich czy bałkańskich paryjach i nigdy mnie nie zawiodła. Zdychały przeważnie super KTM-y a Tenerka dzielnie jechała i nie było to lajtowe pyrkanie. |
Cytat:
|
Ładnie się widzę temat rozwija :)
Alternatywa miała być tańsza bo cały czas szukam Afry więc jak się trafi to kupię jako drugie moto ale musi to być "cukierek". Miałem Trampka 650 po Afrze i to nie to. W wyborze ogranicza mnie niezbyt wysoki wzrost 174. Większość typowych Enduro ma wysoko siodło. Do Tenerki mnie skłoniła oferta jednego sprzedawcy ktory ma Afre i cukierkowa Tenerke- przynajmniej ze zdjęć Tak wygląda. Rozwazalem ja gdyby Afra była nie dla mnie i żeby nie jechać na darmo spory kawałek. P.S. piszczcie dalej. Budżet ok. 7k. Więc Trampek 600 się łapie |
Za 7k to ty obejrzyj się za dr650se. Waga, niezawodność.
|
http://sprzedajemy.pl/honda-transalp-600-nr38846107
takie znalazłem |
Cytat:
Cytat:
|
polecam dr 650 se
|
Super wątek, czytam z wielką ciekawością. Jakby się chciał w tym samym kontekście odnieść do TT600R to byłbym bardzo wdzięczny. Chociaż to już nie ten budżet i może niepotrzebnie chce tu namieszać, sory. Bardziej chodzi mi o to, czy warto?
|
Cytat:
Ale to drobiazg. Transalp 650 i 600 to inne motocykle . Z Transalpa 600 wyjdzie fajna wyprawowka Z 650 moze wyjsc tylko fajna kicha. Bylo zaznaczyc ze masz 174 . Nie namawialbym na przerobke. Nogi będą za krotkie. W siodle jest 940 mm i nie jest to waga piorkowa a średnia. Raczej nie ma zlotego srodka. Dlatego większość afrykanerow ma po 2 i 3 motocykle Gdybym mial 174 to wybralbym kle 500 , albo f 650 gs albo cos w pobliżu . Napewno nie afryke. Fajnym rozwiazaniem jest Husqvarna 650 Terra. Niedlugo jedziemy po taką dla kumpla Bedzie służyła na dalsze wyjazdy . Motocykl ma w siodle cos 860 a kolega tylko 165cm To jest dla niego Africa Twin Wielu kupuje afre dla legendy i w krotkim czasie sprzedają bo przeliczyli sily na zamiary Są też tacy co tak naprawde niewiedza czego są. Swoja Afrykę sprzedalem po pól rok uzytkowania . Doszedlem do wniosku ze dla mnie za ciężka. By kupić coś również niezawodnego , kupilem Transalpa 600 i wstawilem lepsze zawieszena. Teraz mam xr 400 kolo komina, xr 650 L - średni dystans Balkany , Trampek na dalsze wypady |
Cytat:
Ładną TTR na wyprawowke zawsze warto. Kolo komina sie też nada. Tyle ze to motocykl dla mlodego - brak guzika O TTR na forum bylo już dużo. Wpisz w gogle- forum africa twin yamaha Ttr Wyswietla Ci sie stare tematy |
No, w pierwszym wątku napisałem ile mam wzrostu ;)
Tak, Afrę szukam dla "legendy" :D a cukierkowa ma być dlatego abym sobie mógł ją w salonie koło kominka postawić i w długie zimowe wieczory podziwiać jaka ona brzydka :D Poza tym w przyszłości planuję kolekcję moto i ma ona być najjaśniejszą gwiazdą w tym gwiazdozbiorze :) Obecnie jak wiadomo brak takowej wiec do latania koło komina szukam "byleczego". Niestety jestem pedantem tak w zyciu jak i w dziedzinie motoryzacji i na pewno nie zadowoli mnie żaden sprzęt za 3koła choćby był najdoskonalszy techniecznie, bo na pewno nie będzie sensownie wygladał. Ma byś sensownie utrzymany wizualnie jak i technicznie- nie musi być najtańszy- takie oferty od razu odrzucam, bo nie mam obecnie czasu na grzebanie przy moto. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:08. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.