Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Regularne czynności serwisowe (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Łożysko główki ramy - problem z wybiciem bieżni RD03 (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=28851)

Kuler 30.03.2017 13:30

Łożysko główki ramy - problem z wybiciem bieżni RD03
 
Cześć wszystkim, poratujcie jakimiś sposobami na wybicie bieżni łożysk z główki ramy. Próbowałem już chyba wszystkiego poza cięciem. Ten rant jest tam tak minimalny że wszystko, nawet specjalnie naostrzone łyżki, śrubokręty, pilniki - wszystko się rozklepuje po dwóch uderzeniach młotka, a następnie obmyka. Bieżnia nawet nie drgnie :mur: Podgrzewać opalarką też próbowałem od zewnątrz. Nie wiem, może młotek za mały, bo chyba kilowy i nie ma wystarczającego momentu by to ruszyć.
Nawet takim specjalnym wybijakiem do bieżni rowerowych próbowałem, z czterema rozchodzącymi się ramionami, też dupa :Sarcastic: Mija już 7 lat jak mam Afri i nigdy wcześniej tych łożysk nie wymieniałem. Nie wiem, może poprzedni właściciel nie posmarował smalcem przed założeniem i sie "zespawało" (?)
Help ... :bow:

rambo 30.03.2017 13:43

Diax.
robisz nacięcię z boku 2mm i dalej możesz tym już obracać za pomocą uderzeń aż wyjdzie

Franz 30.03.2017 14:41

Wymiana łożysk głowki ramy jest jednym z najczestszych filmików na youtube. Masz tam po angielsku , niemiecku i nawet chińsku do różnych modeli
Znajdziesz pewnie i to o czym pisze rambo



Kuler 30.03.2017 14:45

Dzięki Franz, ale wszystkie te filmy już oglądałem. Na wszystkich nikt nie ma problemu z wybiciem obydwu bieżni z GŁÓWKI RAMY. W większości motocykli są specjalne "wizjery" w ramie do wybijania bieżni, w Afri tego nie ma - jest tylko minimalny rant :(
Podkreślę że nie chodzi mi o sztyce z dolną półką, tam dostęp po wyjęciu jej jest i kątówka pewnie pomoże, jednak nie mam dremelka żeby podejść z podcięciem w główce ramy do bieżni

motormaniak 30.03.2017 14:50

nacięcie - to na bieżni sztycy. Ja w ostateczności wkładam mela przez główkę i przyłapuje spawarką do bieżni. Ciepło ze spawania też pomaga.

Lucky Luke 30.03.2017 14:58

Kuler jak kiedyś podobnie męczyłem się w husce , walczyłem dwa dni i jeszcze trzech kumpli pomagało. Cuda robiliśmy i nic jak zaklęte.

Skończyło się tym że załadowałem moto na przyczepkę bez całego przodu i pojechałem do mojego mechanika. Ten wlazł ma przyczepkę ze swoim prętem i młotkiem RAZ pierd**ną i wyleciało. Potem śmiał się z nas... wstyd jak nie wiem.
Weź inny pręt i większy młotek , musi wyjść.

Misza 30.03.2017 15:01

Ja do tego mam zwykły żebrowany 12mm... tylko ścięty jest nie na prosto tylk bardzo delikatny kąt. Jak noże w tokarce. Jak jest nie sklepane to ostrze to wystarczy raz przyłożyć dużym młotkiem, jak sklepane to naprawić i gotowe.

Kuler 30.03.2017 15:03

Uff, a myślałem że jakiś nieogarnięty jestem i tylko ja mam taki problem ;)
Naoglądałem się wcześniej w ch.. filmów o tej wymianie :) myślałem że jestem mądry ;) wszystkim te bieżnie tak tam ładnie wypadają, a u mnie jak przyspawane :/ no nic, powalcze z większym młotem :P a jak nie pomoże to kupie spaware ;)

Cassini 30.03.2017 15:52

Kup lepiej dremela - tańszy jest, natniesz małą tarczką i samo wypadnie.

zbyszek 30.03.2017 20:29

Podgrzej opalarką ale delikatnie żeby lakieru na główce nie zfajczyć.
Potem dokładnie jak piszą wyżej, brecha i jebut.
I nie walnij se młotkiem w palec, bo jeszcze w wątku ortopedycznym będziesz marudził, a tu sezonnn....:D

Cynciu 30.03.2017 21:52

Fragment mojej relacji z forum TCP powinien Ci pomóc.
Teraz pora na najfajniejsze, wybijanie bieżni z główki ramy. Próbowałem różnie. Patent z wygiętym śrubokrętem i wybijakiem jest fajny ale brakowało mi jednej ręki.
Po 7 uderzeniach młotkiem w palec i 14 przekleństwach wpadłem na szybki sposób wysunięcia bieżni.
Narzędzia:
http://images37.fotosik.pl/460/a6cc5ae2790cf7aemed.jpg
Klucz płaski 30-32 i młotek stosowany raz z lewej raz z prawej. Z jednej wychodzi, z drugiej wchodzi, ale bardziej wychodzi :lol:
Jeżeli bieżnia się już wysunie, wykrzywione dłutko załatwia sprawę.

Cynciu 30.03.2017 21:56

Fragment mojej relacji z forum TCP powinien Ci pomóc.
Teraz pora na najfajniejsze, wybijanie bieżni z główki ramy. Próbowałem różnie. Patent z wygiętym śrubokrętem i wybijakiem jest fajny ale brakowało mi jednej ręki.
Po 7 uderzeniach młotkiem w palec i 14 przekleństwach
Klucz płaski 30-32 i młotek stosowany raz z lewej raz z prawej. Z jednej wychodzi, z drugiej wchodzi, ale bardziej wychodzi :lol:
Jeżeli bieżnia się już wysunie, wykrzywione dłutko załatwia sprawę.

[
http://images39.fotosik.pl/480/5118af6a8b976144med.jpg

strobus1 31.03.2017 23:11

1 Załącznik(ów)
Cytat:

Napisał Cynciu (Post 525364)
Fragment mojej relacji z forum TCP powinien Ci pomóc.
Teraz pora na najfajniejsze, wybijanie bieżni z główki ramy. Próbowałem różnie. Patent z wygiętym śrubokrętem i wybijakiem jest fajny ale brakowało mi jednej ręki.
Po 7 uderzeniach młotkiem w palec i 14 przekleństwach
Klucz płaski 30-32 i młotek stosowany raz z lewej raz z prawej. Z jednej wychodzi, z drugiej wchodzi, ale bardziej wychodzi :lol:
Jeżeli bieżnia się już wysunie, wykrzywione dłutko załatwia sprawę.

[
http://images39.fotosik.pl/480/5118af6a8b976144med.jpg

Nie poda mi się ten sposób. Mam nieodparte wrażenie, że powoduje rozbicie gniazda łożyska.
Używam przyrządu wykonanego przez kowala ze starego klucza do kół. Łożyska główki ramy, łożyska kół poddają się bez zbytniego wahania :)

mareksz007 31.03.2017 23:47

Nie ma problemu z wybiciem bieżni jeśli nie robisz tego sam , tzn Ty napierdalasz, a towarzystwo spożywa %. Godzinne problemy rozwiązują się w w krótkim czasie. Kurw.... ludzie macie net umówcie się na taki rozpiździaj.

Dzieju 01.04.2017 07:05

Brak możliwości wybicia bieżni może być tylko w jednym przypadku , jeśli została przyspawana.

Kuler 01.04.2017 08:02

Wszystkim bardzo dziękuję za rady, a szczególnie koledze Cynciu :) w moim przypadku patent z płaskim kluczem i dźwignią sprawdził się najlepiej.
Fakt, że użyłem klucza 21 (bo akurat taki miałem) i troszkę przez to w kilku miejscach został ślad na ramie, bo dopiero później pomyślałem, aby klucz okleić mocną taśmą, by nieco zabezpieczyć miejsce styku klucza z ramą. Klucz idealnie zasadził się na rancie łożyska i po kilku mocnych uderzeniach większym młotem w końcu drgnęło! :D później zaostrzona długa łyżka do opon zrobiła swoje. Bieżnie po wyjęciu na powierzchniach styku z ramą miały lekki rudy nalot, więc podejrzewam iż było to po prostu zapieczone, bo nie było wcześniej złożone na smar. Jeszcze raz dzięki wszystkim za cenne wskazówki, trza składać sprzęta iiiii :at:


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.