Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   NAT - Warsztat (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=171)
-   -   Przegląd 1000km (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=28683)

Mesjasz 12.03.2017 17:39

Przegląd 1000km
 
Hey.
Gdzie i za ile robiliście serwis w Wwa?
Czy lepiej jechać po za, np do Lublina, gdzie odbierałem moto?
Jaki olej macie zalany?

Emek 12.03.2017 17:41

Ja robiłem w Honda Plaza. Koszt ok 420 pln. Zalewali chyba motulem.

VIPER 13.03.2017 11:54

Ja robiłem u swojego sprzedawcy, koszt 430 czy 450pln. Po zlaniu starego oleju zleciłem dodatkowo płukanie silnika olejem półsyntetycznym hondy (było co oglądać po zlaniu) i zalałem syntetykiem hondy.

calgon 13.03.2017 12:15

Na czym polega płukanie?
Zalewanie chwila pochodzi i zlewanie czy cos jeszcze?

Emek 13.03.2017 12:29

Mnie bardziej interesuje cel takiego zabiegu. Płukanka bardziej mi się kojarzy z preparatem na bazie nafty, który ma na celu rozpuszczenie i usunięcie zanieczyszczeń. Płukanie półsyntetykiem syntetyka w nowym moto? Nie kumam. Ktoś przybliży o co chodzi?

VIPER 13.03.2017 13:56

Z tym przepłukaniem silnika chodziło mi o usunięcie syfu i resztek oleju fabrycznego (bo do końca nie wylata) z komory silnika. Po zlaniu pierwszego oleju (po 1000km; fabryczny olej to nie syntetyk, nawet nie wiadomo jakie ma parametry) w misce widać było dużo zanieczyszczeń. Dlatego zalaliśmy silnik nowym olejem (półsyntetyk - mniejszy koszt, i może być mieszany z syntetykiem) odpaliliśmy, trochę pochodził przy eksploatacyjnej temperaturze, następnie krótka przejażdżka - radocha dla Pana mechanika i zlaliśmy go dla pozbycia się pozostałości "pierwszego syfu" i resztek pierwszego oleju. Następnie zalaliśmy docelowego syntetyka. Zawsze tak robię przy nowych silnikach, taka szkoła. Przy kolejnej wymianie, po 10 000km, olej był "czysty", klarowny.

Dzieju 13.03.2017 18:55

Dobre samopoczucie po takim zabiegu to ważna rzecz i dla właściciela i mechanika ( dodatkowa robota i materiał).
Operacja nie zaszkodzi na pewno , kasy w kieszeni mniej też na pewno , więcej u mechanika też na pewno , a dla silnika........raczej obojętne.
Czyli trzy pewniaki i jeden neutral :) , co tam kto lubi.

Melon 13.03.2017 20:33

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 522542)
Dobre samopoczucie po takim zabiegu to ważna rzecz i dla właściciela i mechanika ( dodatkowa robota i materiał).
Operacja nie zaszkodzi na pewno , kasy w kieszeni mniej też na pewno , więcej u mechanika też na pewno , a dla silnika........raczej obojętne.
Czyli trzy pewniaki i jeden neutral :) , co tam kto lubi.

:Thumbs_Up::D

07 A-gent 13.03.2017 20:46

Ważne aby oba korki odkręcili.

jochen 14.03.2017 13:34

Ważne też, żeby po zabiegu korek właściwie dokręcili, bo inaczej dupa zbita..

yeuop 26.03.2017 18:30

A jakiego rodzaju koszty sa przy kolejnych regularnych przeglądach? Zwlaszcza ten przy 24 tys. km?

rox 26.01.2018 18:16

Pytanie z innej beczki. Jak jest z docieraniem silnika w Africe? ....istnieje jeszcze takie pojęcie? Czy normalny tryb jazdy?

Grzechu2012 26.01.2018 18:28

w instrukcji jest napisane coś tam,
w sumie to aby nie pałować do odcinki ;)

radiolog 26.01.2018 18:34

Dokładnie ma się wszystko ułożyć, czyli jedziesz na kręte i górskie drogi i dociera nie wchodząc na czerwone pole, często zmieniasz biegi i nie jeździsz że stałą prędkością obrotową.
W BMW pamiętam było ile obrotów przy jakim przebiegu

Futrzak 26.01.2018 18:36

Gość w salonie stwierdził przez pierwsze 500 km nie przekraczać 4000 tys obrotów i nie gazować na zimnym silniku ile w tym prawdy nie wiem

rox 26.01.2018 21:15

Sprzedawca powiedział żebym do pierwszego przeglądu na 1000km nie przekraczał szybkości 80km/h. Ale tez mi się wydaje żeby nie przekraczać bardziej jakiegoś zakresu obrotów. Instrukcja mówi o unikaniu otwierania przepustnicy w pełni, gwałtownego przyspieszania i hamowania, jeździć zachowawczo i tyle. Zauważyłem tez, że termometr coś zawyża o jakieś 4 stopnie:( w porównaniu z samochodem. Takie pierwsze wrażenie po pierwszych 70 kilometrach...nie mówiąc o bananie pod kaskiem:) ...dziękuje za wskazówki

radiolog 26.01.2018 21:37

Tak ma, że zwyża, odejmuj w pamięci i będzie git.
Sprzedawca z tymi 80 km/h to lekko się urwał z choinki

dzinks 27.01.2018 00:15

U mnie też zawyża dokładnie o 4 st

VIPER 27.01.2018 13:04

Cytat:

Napisał rox (Post 567674)
Sprzedawca powiedział żebym do pierwszego przeglądu na 1000km nie przekraczał szybkości 80km/h. i

W salonie Rometa kupowałeś tę NAT?
"Pierwsze 500 km - unikać gwałtownego przyśpieszania i nie odkręcać manetki na na maxa", jeździć zachowawczo (zanim nie poznasz się z motocyklem, bo banan pod kaskiem może szybko zniknąć).
Po tych pierwszych 500 km (dla pewności) sprawdzić dokręcenie najważniejszych śrub - zawieszenie, koła itp.
Starsi mechanicy hondy mówią, żeby unikać przekraczania 6000 obr/min do 3000km

szwedu 25.03.2018 15:44

Hej. Mam pytanie . Właśnie zrobiłem 1005 km i podobno po 1000 km miała świecić jakaś kontrolka ze serwis konieczny a nic nie świeci ? Dzięki za info

krzysiek_m 25.03.2018 17:20

Nic Ci się nie zaświeci. Musisz sam ogarnąć, że czas na serwis.

szwedu 25.03.2018 17:34

Cytat:

Napisał soulsick (Post 576681)
Nic Ci się nie zaświeci. Musisz sam ogarnąć, że czas na serwis.

Dzięki - tak mi powiedzieli w serwisie ze zaświeci się kontrolka po 1000 km i ze musza to skasować . A tu nic nie świeci :mur:

Szymon89 18.06.2018 21:34

Mam trochę inny problem.

Kupiłem nowy włącznik ABS ponieważ motocykl był po małym szlifie i nie było plastiku z włącznikiem.


Teraz ABS działa cały czas i mimo przyduszania włącznika nie chce się rozłączyć.

Bezpieczniki sprawdzone łącznie z tym pod bakiem od ABS

bankier 07.11.2018 14:35

A z innej beczki , po 1 tys przegląd a po ilu następny ?

krzysiek_m 07.11.2018 14:46

Cytat:

Napisał bankier (Post 610325)
A z innej beczki , po 1 tys przegląd a po ilu następny ?

Po 12kkm, przegląd olejowy i uprzedzając kolejne pytanie, po 24kkm regulacja zaworów i wymiana filtra powietrza.

Emek 07.11.2018 14:48

Książkowo. Filtr u mnie nie wytrzymał tak długo.

Galar 07.11.2018 20:45

I chyba nie regulacja, a sprawdzenie luzów zaworowych. Jeśli coś nie gra to wtedy regulacja.
Ale takiego patentu z zaworami dawno nie widziałem. Z manuala wynika, że wydechy na śrubki a ssące na płytki.

Emek 07.11.2018 20:53

Pół motocykla do tej operacji trzeba rozebrać.

szynszyll 08.11.2018 12:30

Cytat:

Napisał Emek (Post 610406)
Pół motocykla do tej operacji trzeba rozebrać.

zrob to w VS800 :) plus serwis pojebanych czternastu linek od gaznikow :)

matjas 10.11.2018 08:10

Z docieraniem /było wcześniej ale nie zdążyłem dopisać/ to są dwie przeciwstawne szkoły: jedna zeby zamulać a druga zeby od samego początku dawać w gwizdek.
Przeciwnicy drugiej oczywiście obawiają się awarii lub zatarcia, w najlepszym przypadku skrócenia żywotności pieca.
Przeciwnicy pierwszej twierdzą ze zamulanie powoduje kantowanie korbowodow /fakt/, niedokładne spasowanie pierścieni w rowkach i słabsza kompresje oraz fenomen LAZY ENGINE - czyli silnik, który mimo ze sprawny po prostu nie jedzie tak jak kolegi.

Na pewno trzeba zmieścić się z cyklem docierania w pierwszej wymianie oleju. Nie mam pewności ale ten olej imo bankowo jest specjalnym olejem aby silnik się ułożył i wymiana na nowy o nominalnych parametrach powoduje zahamowanie kontrolowanego zużycia.
Jeśli silnik będzie popierdywany ino ino w okresie docierania po wymianie oleju proces układania się części zająć może kolejne 2-3-5? Tys km. A wtedy nikt się już nie cacka.

Ja jestem zwolennikiem nieistniejącej teorii środka. Jeździć oszczedzajaco, nie zamulać na niskich obrotach na wysokich biegach, często zmieniać biegi, dużo hamowania silnikiem z intensywnymi redukcjami. Do tego od czasu do czasu niezbyt intensywna odwijka na trójce w okolice czerwonego pola.

Gumis 04.02.2019 21:25

Ja po 33k kontrola luzów zaworowych nie trzeba było robić żadnej korekty.
Przy jakim przebiegu wymienia się świece ? https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...892dd3f17b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...43b5d16c71.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

nabrU 04.02.2019 22:30

A tak spytam off-topic: czemu sterownik grzanych manetek po prawej stronie?

mdxmd 04.02.2019 23:52

świece o ile dobrze pamiętam 48.000km czyli co drugie spr. luzów...więc warto było jeszcze poczekać bo rozbierania sporo,

u mnie pierwsze sprawdzenie zaworów było przy 72.000km już nie pamiętam dobrze ale jeden czy dwa wydechowe były w okolicy min. reszta ok

Emek 05.02.2019 07:58

Cytat:

Napisał Gumis (Post 623026)
Ja po 33k kontrola luzów zaworowych nie trzeba było robić żadnej korekty.
Przy jakim przebiegu wymienia się świece ? https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...892dd3f17b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...43b5d16c71.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak masz rozebrane to wymień świece.

yeuop 05.02.2019 09:22

Cytat:

Napisał mdxmd (Post 623039)
u mnie pierwsze sprawdzenie zaworów było przy 72.000km

ty to jesteś luzak :bow:

mdxmd 05.02.2019 09:52

Cytat:

Napisał yeuop (Post 623069)
ty to jesteś luzak :bow:

taki kupiłem, na fakturach z serwisu zawsze gdy był okres regulacji luzu zaworowego jest wpis "na życzenie klienta pominięto" :) pewnie na zachodzie to koszt ze 500euro to się nie dziwię... ale i dobrze bo przynajmniej nie zgrzebane jest i piachu nie nasypane do silnika ;)

ps. jedno mogę przyznać że dla serwisu to bardziej skomplikować tego motocykla już się nie dało..., po zaworach w BMW to niemal rozpacz :)

yeuop 05.02.2019 10:10

a tak na poważnie to ciesze się, bo z tego raczej wynika, ze przy trasie rzedu 30-40k km obejdzie się bez kontroli zaworow....

Emek 05.02.2019 10:13

Wcale z tego to nie wynika. Ja robiłem 2 razy i regulacje były. Nie trzymam się serwisówki tylko jak moto i tak jest rozebrane to po prostu uważam że warto tam zajrzeć a nie potem specjalnie rozbierać.

yeuop 05.02.2019 10:18

Przypuszczam, ze ty motocyklem akurat jeździsz o wiele 'ostrzej' (cokolwiek to znaczy) niż ja. Możemy do tego tematu wrocic w lipcu, wtedy będę po serwisie po 24k km.

Emek 05.02.2019 10:24

Nie wiem czy styl jazdy ma na to wpływ ale Afryką jeżdżę raczej spokojnie.

mdxmd 05.02.2019 10:28

przypomnę jeszcze moją prośbę do wyszstkich robiących zawory w swoich CRF zmierzcie rezystancję długich fajek zapłonowych od końcówki fajki do obojętnie której końcówki zasilania cewki powinno być ok 35-37kohm, ciekaw jestem czy to ja mam takiego pecha, czy one wszystkie to są bublofajki, u mnie obie były przepalone


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.