View Full Version : Objaw uszkodzonego modułu?
Witam. W AT mojego kumpla zaraz po zakupie padł regler. Regler padł w złośliwy sposób czyli puścił za duże napięcie na instalacje. Popaliło:
a) żarówki
b) trip mastera
c) nie działa obrotomierz
d) oczywiście wygotowany aku
e) upalone styki na pompie
ogólnie książke można napisać "Regler czyściciel"
po 2 miesiącach zbierania tajli udało się moto odpalić, nowy regler, nowa pompka, naprawiony trip, żarówki, nowy aku.
Zostały jeszcze 2 problemy:
1. Nie działa w dalszym ciągu obrotomierz
2. Przy przekroszeniu 100-120km/h moto głupieje szarpie kaszle i ogólnie nie chce jechać.
Poniżej idzie idealnie.
regulacje, pompka, filtry - na 100% ok
Czy może to być pozostałość po dawce prądu? czy może uszkodzony moduł powodować takie zachowania silnika?
motormaniak
22.06.2009, 15:07
jeżeli padł regler i puściło za duże napięcie na moduł to możliwe że uszkodziło kondensatory w module i wtedy na wysokich obrotach moto przerywa. Zresztą widać te pęknięte kondensatory... Mam takie moduły właśnie do rd04. (chwilowo pożyczone)
Odp ad 1 Kluczy nie zdążył dorobić bo zaraz po kupnie mu się regler sypnął i nie myślał pewnie o tym :(
Ad 2 Czy moduł w rd04 można jakoś otworzyć bez niszczenia?
Jeżeli kondensatory to może jest szansa na wymianę, to napewno by pocieszyło kumpla:)
Ad 2 Czy moduł w rd04 można jakoś otworzyć bez niszczenia?
Jeżeli kondensatory to może jest szansa na wymianę, to napewno by pocieszyło kumpla:)
Moduł jest zalany masą. Nie ma możliwości "bez niszczenia" obudowy. Trzeba też "rozbierać" z wielką rozwagą , żeby nie uszkodzić elementów i laminatu !!!
Od pewnego czasu po odpaleniu motocykla obrotomierz ożywa po około dwóch sekundach. Zanim się ruszy - spoczywa, podczas gdy silnik wydaje z siebie pierwsze poranne odgłosy.
Czy Afryka mi wybuchnie zaraz? Bo nie wiem czy parkować w garażu czy przed domem...
ENDRIUZET
03.09.2009, 21:40
Życie zmusiło mnie do odszukania tego tematu ... a myślałem, że mój regler jest nieśmiertelny. Zdaje się, że także u mnie zdechło to cudo. Pojutrze będzie u mnie szpenio od elektryki by to potwierdzić na 100% ale sądząc z objawów to czeka mnie wydatek na nowy regulator napięcia. Śmignąłem dzisiaj do Szczecina i pod koniec 25 km drogi zaczałem czuć smród jakby jaka mysza zdechła i rozkładała się pod kanapą. Zdemontowałem siedzenie, odkręciłem komorę akumulatora, a tu gdzieś z jego boku poleciała strużka siwego dymu. Sam akumulator gorący jak czajnik na finiszu. Zewnętrznie stwierdziłem przepalenie żarówki świateł mijania. Znajomy elektryk przez telefon oznajmił, że regler padł (specyficznie) i prawdopodobnie daje bardzo duże ładowanie dlatego żarnik się przepalił, a akumulator gotuje się. Jedyną rada był powrót na długich światłach co by odciążyć aku ...
Pytanie brzmi (zanim stwierdzi to elektryk) ... faktycznie padł mi regulator napięcia czy może jakieś inne badziewie ?? Sorry za naiwne pytanie ale ... nie znam się na tym ... może ktoś tak już miał ??
/ tak na marginesie motocykl odpala za każdym razem, światła drogowe świecą aż miło ... czy to zagotowanie akumulatora i nieprzyjemny dym z jego wnętrza oznaczają, że jego dni są policzone / ... a wogóle ku*wa to ile kosztuje regler do RD07 i porządny akumulator ?? :vis::vis::vis:
Enduriazet. Miałem identyczną sytuację w Rumuni. Na szczęście udało się wrócić po wymianie aku. Wszystkie objawy które opisałeś to regler.
Za regulator w Polsce z alledrogo dałem 240 złotych a za aku ok 150 złotych.
Udało się dorobić klucze do stacyjki, więc zamieniliśmy moduły i faktycznie moto ożyło, chodzi fajnie na całym zakresie obrotów.
moduł kumpla wygląda tak:(
:
Jak dla mnie to są to zagotowane kondensatory /nie wytrzymały napięcia/,
ja bym to otworzył jest opcja ze da się coś z tym zrobić. Ale dla pewności może lepiej kupić "nowy"
Pewie jak się uda zdobyć "nowy" moduł to przekażemy go do badań.
Narazie poszukiwania trwają, gdyby ktoś miał do odsprzedaży to bardzo proszę o info.
Pozdrawiam.
Też jestem na etapie poszukiwań. Za nowy najniższa cena jaką znalazłem to:
http://www.allegro.pl/item745768195_modul_zaplonowy_honda_xrv_750_rd_04_ rd_07_nowy.html
i tu pytanie - podobno moduł od RD03 pasuje do RD04?? czy to jest pewna informacja?jeździ tak ktoś? jeśli nie ma różnicy, to czemu w 03 są dwa moduły, a w 04 jeden? środek jest taki sam, tylko obudowę połączyli z dwóch w jedną?
jeśli tak, to można nabyć dwa takie:
http://moto.allegro.pl/item742069629_modul_zaplonowy_xrv_650_africa_twin_ rd_03_nowy.html
zawsze to 340PLN mniej...
a tak w ogóle to wszystko za drogie i szukam na jebaju;)
To co jest w środku nikt Ci nie powie, bo tam raczej nikt nie zaglądał, ale moduł w RD04 to dwa z RD03. Przynajmniej pod względem działania. A moduły są i tańsze, po około 180zł, ALE padają jak muchy i nie są dedykowane do afryki tylko do sprzedawanego w Polsce chińskiego dwucylindrowca z instalacją wzorowaną na hondowską (rodzaj kostek, rozmieszczenie pinów itp.). Wsadzałem to to do swojej 03 na próbę, ale wyjąłem, bo bałem się, że się zepsuje ;)
Możesz wkleić fotkę tego dwucylindrowca?
PS: Ciekawe czy takie coś zadziała
http://www.motocykl.kqs.pl/galerie/m/modul-zapl-skutery-keewa_5896.jpg
Jutro sprawdzę.
Był to chyba Romet R250, ale głowy za to nie dam - ja miałem sam moduł, od dawnego znajomego (z którym nie utrzymuje już od dłuższego czasu kontaktów), a który handlował częściami do chińskich jeździdełek. Z tego co kiedyś mi wspominał to moduły od jednocylindrowych skuterów też podchodzą, tylko trzeba zmienić rozmieszczenie pinów i zamiast jednej masy podać zasilanie (lub odwrotnie - skleroza nie boli). Przestrzegam jednak przed trwałością tych modułów - znam opowieści, których wynika, że żywotność niektórych egzemplarzy nie przekroczyła 2tyś. km :vis:
Tak przy okazji to uważam, że najlepszym rozwiązaniem problemu modułów w RD03 i RD04 jest moduł z NTV 650. Do przeróbki oprócz modułu (używka ok. 150 - 200zł) potrzeba 2 cewki 2 biegunowe (od NTV lub np. od RD07 - ceny od 30 do 100zł sztuka) oraz palec zapłonu. Element ten jest całkowicie inny - w AT jest pojedynczy palec, który przechodząc obok impulsatora daje sygnał do wyzwolenia iskry - w NTV jest wielowypust z wyłamanym jednym zębem (patrz foto) - moduł zlicza czas pomiędzy impulsami i na tej podstawie generuje iskrę (system jak w chyba we wszystkich autach). Sam wieloklin na wale oraz impulsatory są identyczne (mam w domu spalony silnik od NTV i porównywałem te elementy przy okazji zmiany sprzęgła). Cała przeróbka powinna zamknąć się więc w około 300 - 400zł, także jest to kilkakrotnie mniej niż reanimowanie oryginalnego zapłonu bazując na nowych częściach. Co ciekawsze mam sile przypuszczenia, że system z wielowypustem został wprowadzony, by umożliwić dokładne ustalenie prędkości obrotowej wału, a co za tym idzie zmiennego punktu zapłonu - w końcu NTV-ka z tej samej pojemności ma 10 kucy więcej, a wątpię żeby to była zasługa jedynie delikatnie innych dysz (a cały układ korbowy i rozrządu wg. dwa-kola.pl jest ten sam)
7460
To co jest w środku nikt Ci nie powie, bo tam raczej nikt nie zaglądał, ale moduł w RD04 to dwa z RD03. Przynajmniej pod względem działania.
czyli mam być, który zaryzykuje wsadzenie do 04 dwóch modułów z 03?:)
czy ktoś już testował na dłuższą metę?
Ja powiem nieśmiało, że latam na takiej konfiguracji 3 sezony:)
Ja powiem nieśmiało, że latam na takiej konfiguracji 3 sezony:)
no tak, ale Kazmir, Ty masz 03 przecież, chyba? czyli masz moduł od 03 w 03:) mi chodzi o to, czy ktoś w 04 ma moduły z 03:)?
no tak, ale Kazmir, Ty masz 03 przecież, chyba? czyli masz moduł od 03 w 03:) mi chodzi o to, czy ktoś w 04 ma moduły z 03:)?
Mam RD-03 nie ukrywam, ale z silnikiem 750 czyli RD-04:)
"Hybrydę" jeszcze ma Ramires i Andrzej z Gdyni, ale jakie moduły mają to już nie wiem:)
Xargo, jak masz wszystkie szpeje potrzebne do tej przeróbki to na co czekasz :)? Jeśli to da 10KM to Cię ozłocimy przecież :).
Brakuje mi modułu i cewek, bo miałem niestety sam silnik, ale to nie jest duży problem. W razie czego poświęcił bym kilka groszy w szczytnym celu (a potem sprzedał moduły od RD03 za większą kasę :D), ale po dzisiejszych przebojach będę raczej zmuszony szukać nowego serducha (najprawdopodobniej panewka :vis::mur:). Jakby ktoś coś wiedział o pewnym silniku (nawet bez osprzętu) od dowolnej AT to proszę o info
Możesz wkleić fotkę tego dwucylindrowca?
PS: Ciekawe czy takie coś zadziała
http://www.motocykl.kqs.pl/galerie/m/modul-zapl-skutery-keewa_5896.jpg (http://www.motocykl.kqs.pl/galerie/m/modul-zapl-skutery-keewa_5896.jpg)
Jutro sprawdzę.
Sprawdzal ktoś ten patent . Czy to może działać ? Pokazały się z moduły z REGULACJĄ KĄTA ZAPŁONU .
Tak. Odbyły się testy. Polegały na wpięciu kostki AT w taki moduł. Nie działa :). Gmyrać głębiej chyba nikt nie gmyrał. No ale wtyczki pasują.
Myślałem , że to może być jakaś alternatywa. Tani zapas na wydostanie się z czarnej dupy .
Śmieszna kasa , może jeszcze jakieś patenty powstaną , albo zamienniki które przy niedużej kasie można będzie zabrać ze sobą na wyjazd .
symbole modułów do modeli
RD03 -> 30410-MS8-610 (2 szt.)
RD04 -> 30410-MV1-003
RD07 -> 30410-MV1-003
RD07a -> 30410-MAY-621
Doklejam foto pierwszego napotkanego patentu na MODUŁ DO RD04 i RD07
podobno sprawniejszy i daje radę . Znaleziona na eBay
Niestety ten moduł nie zadziała bo zasilany jest z osobnej cewki umieszczonej na stojanie altka napięciem ok 300V AC.
Moduł w Afryce ma swoja przetwornicę która robi 300V DC z 12V DC z aku.
Oczywiście oprócz RD07a bo tam już jest moduł mikroprocesorowy a nie CDI.
Cos się popsuło a mianowicie silnik przerywa w zakresie 4500-5500 poniżej i powyżej wszystko jest dobrze ciągnie itd.
Pierwsza myśl membrana ale na luzie wszystko działa pięknie dopiero jak wrzucam bieg na sprzęgle lub bez dopiero przerywa.
Czy takie objawy mogą być przez moduł czy to czujnik luzu albo dioda?
spoko-założysz motada to się naprawi od razu ;)
tak serio to trzymam kciuki, żeby nie było to nic poważnego
lospozdros
matjas
wpadłem na pomysł ze to czujnik stopki może być w tych obrotach są największe wibracje a ten czujnik już raz reanimowałem
najgorsze jest to ze nie mogę dłużej pogrzebać bo ochrona się przy$#%$
edit: jednak to nie to a ochrona jest dobra przynajmniej wiem że pilnują
ochrona? moze to nie jest dobry pomysl grzebac przy nie swojej afri :p
I już wszystko działa.
Złośliwie przerwany kabelek w zielonej wtyczce obok modułu.
Kabel trzymał się na izolacji i puki nie było większych obrotów czyli drgań to wszystko działało a że to był kabel od stopki to odcinało tyko na wrzuconym biegu.
Moduły w RD07a raczej nie padają
a.... z kabelkiem to ciekawe swoja drogą . Sam się przyglądne instalacji .
No Kici szcun dla nosa i dociekliwość
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.